מחקר מצא: אנשים רבים מידי מתעלמים מהסיכונים ללקות בהתקף לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחקר מצא: אנשים רבים מידי מתעלמים מהסיכונים ללקות בהתקף לבחלק גדול מהאוכלוסייה סובל מגורמי סיכון שונים להתקף לב בהם עישון, השמנת יתר וחוסר בפעילות גופנית כאשר רבים מהם אינם עושים דבר או די על מנת להביא לשיפור בריאותם נוכח הסיכונים.

אורח חיים וגורמי סיכון

בקרב מי שסובלים מהסיכון הגבוה ביותר נמצאים אנשים אשר נמצאים תחת סיכון של חמישה גורמים או יותר ומחקרים מראים כי 1 מתוך 5 מהם לא הרגישו צורך כלל לערוך שינויים כלשהם בהרגלי אורח החיים שלהם. המחקרים אינם מצביעים באופן מדויק על הסיבות הגורמות לניתוק ולפער שבין המצב המצביע על סיכון גבוה לבין המודעות והניסיון לפתור אותו.

מומחים מסבירים כי הקשר בין תפיסות הסיכון וההתנהגויות שלנו הוא מורכב אולם הסיבה הבסיסית לאדישות היא חוסר בהבנה של הסיכון או בהערכה של ההשלכות הבריאותיות ושכנוע יעיל לאמץ שינויים ולשמור על אורח חיים בריא דורש הבנה טובה יותר של העובדות אשר מראות שמדובר בפצצה מתקתקת של ממש.

אדישות לצורך בשינוי

בקרב המשתתפים במחקר אשר יודעו בדבר הצורך שלהם לעסוק בפעילות גופנית, למעלה ממחציתם התחמקו מהתחייבות לאמץ את השינוי בתירוצים שונים בהם חוסר משמעת עצמית, לוח זמנים צפוף בעבודה ואחריות משפחתית.

קרדיולוגים מומחים משתפים כי שיחות על צמצום גורמי הסיכון למחלות לב מתרחשות בכל יום ובכל מקום אך בעוד שישנם אנשים אשר הינם בעלי מוטיבציה גבוהה אחרים מגלים אדישות וקיים קושי רב לשנות אצלם את ההרגלים השליליים. שינוי התנהגותי הוא אתגר של ממש עבור הרופאים והמטופלים, לעומת השתלת סטנט בליבו של מטופל, זוהי פעולה פשוטה ביחס לשינויים של הרגלים הנמשכים עשרות בשנים.

התנהגויות שליליות

מידע אודות מה גורם ומניע אנשים לאמץ התנהגויות בריאות הינו מצומצם למדי, אולם סקר אשר נערך בקנדה בהשתתפות 45,000 מבוגרים אשר נבדקו שופך מעט אור על הבעיה והיקפה. הסקר אסף נתונים על שמונה גורמי סיכון להתקף לב הניתנים לשינוי : עישון, לחץ דם, סוכרת, לחץ דם גבוה, השמנת יתר, לחץ, צריכת אלכוהול מוגברת, חוסר בפעילות גופנית ותזונה לקויה.

גורמים אלה בנוסף לכולסטרול גבוה מהווים 90% מגורמי הסיכון להתקף לב. החוקרים בדקו את מספר גורמי הסיכון תחתם נמצא כל נבדק ואלה נשאלו האם הם מסוגלים לשנות משהו באורח חייהם על מנת לשפר את בריאותם.

חשיבות המודעות

קרוב לשלושה רבעים מהמשתתפים בסקר הסכינו כי יש דרכים לשפר את בריאותם וקבעו כי שינוי התנהגותי הוא חשוב ביותר, התגובות כללו את הצורך לעסוק בפעילות גופנית, להפסיק לעשן ולאכול נכון.

ככל שמספר גורמי הסיכון בקרב כל נבדק היה גבוה יותר כך עלה מספר האנשים אשר הסכימו שיש לבצע שינויים התנהגותיים. לאחר ניתוח הנתונים הכוללים גיל, השכלה, ושימוש בשירותי הבריאות נמצא כי אנשים מבוגרים לבנים הביעו יותר רצון לשינוי מאשר צעירים ובני מיעוטים.

חיזוק האמונה בשינוי

המומחים לא הופתעו מהממצאים ומניתוח התנהגותי שלהם עולה כי ישנם רבים אשר מתקשים לתפוס את השינויים באורח החיים ככאלה אשר עשויים לשפר את הבריאות. הנבדקים הראו קשר בין הרגלים רעים לכוח רצון חלש ולא לבריאות לקויה. הגדלת האמונה בקרב אנשים שביכולתם לשנות מצבים שליליים עשויה לעזור כאשר נורמות חברתיות חיוביות נמצאו כבעלות השפעה משמעותית על הבנת הצורך באורח חיים בריא.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!