מכשיר החייאה חשמלי/ דפיברילטור

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מכשיר החייאה חשמלימכשיר החייאה חשמלי הוא מכשיר רפואי המשמש לסייע, ואף להציל חיים, בחולים הסובלים מקשיי נשימה או שהלב שלהם עצר. המכשיר מוכר כיום גם בשם דפיברילטור והוא משתמש בהלם חשמלי כדי להפעיל מחדש את הלב, וניתן להשתמש בו גם במסגרות אשפוז וגם בחוץ. מכשיר ההחייאה מופעל בדרך כלל על ידי רופא או אחות, אך ניתן להפעיל אותו גם על ידי צוות רפואי מיומן אחר כמו חובשים. מדובר על כלי חשוב להצלת חיים במצבי חירום, והשימוש בו הופך נפוץ יותר ככל שהטכנולוגיה מתקדמת.

בבתי חולים, מרפאות ומרכזים רפואיים ניתן למצוא מכשירי החייאה חשמליים המופעלים בצורה ידנית, שהם מאפשרים לכל צוות רפואי בעל הכשרה מתאימה לכך לקבוע את מצבו הרפואי של המטופל, ובהתאם לכך להגדיר את עוצמת ההלם החשמלי שיועבר ללב באמצעות אלקטרודות המוצמדות לעור בסמיכות למיקום הלב.

מכשיר החייאה חשמלי פנימי וחיצוני – מה ההבדלים ביניהם?

מכשירי החייאה חשמליים פנימיים וחיצוניים הם שני סוגים שונים של ציוד רפואי המשמש להחייאת אדם שלקה בדום לב, פרפור חדרים, הפרעות קצב ובעיות לבביות חמורות אחרות. מכשירי החייאה חשמליים פנימיים, כגון דפיברילטור מושתל (ICD), ממוקמים בתוך הגוף וניתן להשתמש בהם כדי לספק שוק חשמלי ישירות ללב על מנת להחזיר את קצב הלב התקין. 

לעומת זאת מכשירי החייאה חשמליים חיצוניים, כגון דפיברילטורים ידניים או דפיברילטורים חיצוניים אוטומטיים (AED), ממוקמים מחוץ לגוף ומשתמשים באלקטרודות כדי לספק שוק חשמלי לבית החזה על מנת להחזיר את קצב הלב התקין. שני סוגי המכשירים הללו יכולים לשמש למטרות החייאה, אך יש להם שימושים שונים בהתאם למצב המטופל.

מה החשיבות של מכשירי החייאה חשמליים?

מכשירי החייאה חשמליים כמו דפיברילטורים הם כלים רפואיים חיוניים המשמשים לשיקום פעימות הלב והנשימה של מטופלים שנקלעים למצבי חירום. מכשירים אלו נועדו לספק דרך אוטומטית ויעילה למתן טיפולי חירום מצילי חיים ללב כאשר החייאה ידנית איננה מספיקה. ניתן להשתמש במכשירי החייאה חשמליים הן בבית חולים והן במסגרות ציבוריות, מה שמבטיח שטיפול מציל חיים זמין כאשר הוא נחוץ ביותר. 

חשיבותם של מכשירים אלו טמונה ביכולתם לשחזר במהירות את הסימנים החיוניים של המטופל, ובכך להגדיל את סיכויי ההישרדות במהלך דום לב או מצבי חירום רפואיים אחרים. מכשירי החייאה חשמליים הם גם יקרי ערך במתן גישה מהירה לטיפול רפואי מתקדם, המאפשר התערבות חירום רפואית בזמן המדויק ביותר שיכול להציל חיים.

התקנת דפיברילטורים במקומות ציבוריים – חוק חשוב ומציל חיים

כיוון שמכשירי הדפיברילטורים הם חלק ממכשור רפואי מהותי ומציל חיים, חשוב שהם יהיו נגישים וזמינים לשימוש במקומות בהם קיים סיכון מוגבר לאנשים ללקות בדום לב, פרפור חדרים ובעיות שונות בקצב הלב שעלולות להוביל לסכנת חיים. לכן נחקק חוק הדפיברילטורים בשנת 2008 המחייב מקומות ציבוריים גדולים להתקין במקום נגיש עמדה עם דפיברילטור חצי אוטומטי.

מדובר על מכשיר החייאה חשמלי שניתן להפעילו בצורה ידנית או אוטומטית בהתאם לצורך, כך שהוא יעיל ובטוח לשימוש גם עבור אנשים שאין להם רקע וניסיון רפואי בהפעלת מכשירי החייאה במקרי חירום. הדפיברילטור האוטומטי מתחיל לפעול מיד עם פתיחתו הראשונית, ומכווין את המשתמש כיצד לעשות בו שימוש נכון כלפי המטופל שזקוק לשוק חשמלי כדי להסדיר את פעילות הלב.

ישנם לא מעט מקרים בהם עמדת הדפיברילטור הנגישה שהותקנה במקום ציבורי סייעה להעניק סיוע רפואי מציל חיים, בין אם מדובר על חובשים ואנשים מרקע רפואי שנקלעו למקום והיו זקוקים למכשיר החייאה זמין או אנשים אקראיים שעשו שימוש במכשיר על פי ההנחיות האוטומטיות.

מהו דפיברילטור/מכשיר החייאה אוטומטי?

דפיברילטור אוטומטי (AED) הוא מכשיר החייאה חשמלי חיצוני נייד שניתן להשתמש בו כדי לזהות ולטפל באופן אוטומטי בהפרעות קצב לב מסכנות חיים. הוא נועד לשמש כל אדם, גם אלה ללא הכשרה רפואית, על מנת להציל את חייו של אדם שלקה בדום לב. הדפיברילטור האוטומטי פועל על ידי מתן שוק חשמלי ללב על מנת להחזיר את קצב הלב התקין. שוק חשמלי זה עוזר ללב לשאוב דם בצורה יעילה יותר ויכול לסייע במניעת התרחשות נזק נוסף. דפיברילטור אוטומטי יכול לשמש גם כאמצעי מניעה במקרים בהם מישהו עלול להיות בסיכון ללקות בדום לב פתאומי עקב מצבים או פעילויות מסוימות כמו חדרי כושר, אולמות קולנוע, אצטדיונים ומקומות ציבוריים הומי אדם אחרים.

אילו יתרונות יש לדפיברילטור אוטומטי?

היתרונות של דפיברילטור אוטומטי כוללים מתן גישה מהירה ופרקטית למכשיר מציל חיים במקרה חירום, צמצום זמן התגובה לצוותים רפואיים והגדלת סיכויי ההישרדות לסובלים מדום לב. מכשיר ההחייאה האוטומטי גם דורש הכשרה ותחזוקה מינימלית, מה שמקל על כל אדם להשתמש בו כשמתרחש מצב חירום. בנוסף, שימוש במכשיר החייאה חשמלי אוטומטי בהישג יד יכול לסייע בהפחתת החרדה בקרב אלו שעלולים להיות בסיכון לדום לב, עקב אורח חייהם או ההיסטוריה הרפואית שלהם.

מכשיר החייאה חשמלי
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!