כמה עולה דפיברילטור

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

כמה עולה דפיברילטורדפיברילטור הוא מכשיר שמוכר יותר כציוד רפואי, אך רבים לא מודעים לעובדה שהם יכולים לרכוש בעצמם את מכשיר ההחייאה וללא ניסיון לבצע פעולות החייאה בסיוע המכשיר. היום נסביר בדיוק מהם סוגי הדפיברילטורים, איך בוחרים את הדגם המתאים לכם, כמה עולה דפיברילטור ואיך משתמשים בזה. 

 

מה זה דפיברילטור?

דפיברילטור הוא המכשיר שאתם בטח מכירים מהסרטים, שהרופא מגיע ומחבר את האלקטרודות לבית החזה של המטופל ומעביר זרם חשמלי כדי להחזיר את הנשימה לקצב סדיר. היום אפשר לראות דפיברילטורים מפוזרים במרחבים ציבוריים מכיוון שהחוק דורש בכך – עדיין אם מספיק דפיברילטורים במרחבים ציבוריים. דפיברילטור יכול להיות אוטומטי, חצי אוטומטי וכמובן שיש עוד סוגים שיותר רלוונטיים למי שעוסק ברפואה.

המכשיר עצמו הוא מכשיר זעיר שמשקלו נע בין קילוגרם לשלושה קילוגרמים. יש מכשירים שמיועדים להתניידות מלאה ואף חלקם יכולים להיות מושתלים. השימוש בדפיברילטור הוא על ידי חיבור האלקטרודות (המדבקות) לאזור הרלוונטי – מתחת לבית החזה ועל אזור הלב. כאשר אתם מפעילים דפיברילטור אוטומטי או חצי אוטומטי הוא יכוון אתכם לאזור המדויק ויעביר פולסים בצורה אוטומטית או על ידי לחיצת כפתור. זה למעשה ההבדל בין שני הסוגים, האחד פועל בצור אוטומטית לחלוטין והשני מאותת לכם מתי אפשרי ללחוץ על כפתור העברת זרם חשמל ללב. 

ברוב הדגמים המתקדמים והציבוריים אנחנו נראה הוראות קוליות שעוברות אתכם שלב אחרי שלב עד לביצוע הפעולה. בחלקם אפילו נוכל לראות הדרכה פיזית המוצגת באמצעות תמונות מוחשיות. שימו לב, במהלך העברת הפולסים אין לגעת במטופל! לסיכום, דפיברילטור הוא מכשיר מציל חיים ולכן חלה חובה לפזר אותו במרחב הציבורי, כל אדם גם ללא ניסיון יכול להפעיל דפיברילטורים אוטומטיים וחצי אוטומטיים. אם נקלעתם למצב בו אדם לוקה בליבו יהיה עליכם לטפל בו ורצוי להיעזר באנשים סביב שאחד מהם מביא את המכשיר, השני מזמין כוחות חילוץ ויש תמיד להסתכל על המטופל ולראות אותות כמו נשימה חוזרת, הזזת עפעפיים וכו'. 

איך בוחרים דפיברילטור?

ישנם שני סוגים עיקריים המומלצים לצריכה של מגזר פרטי וציבורי: דפיברילטור אוטומטי וחצי אוטומטי או במונחים מקצועיים: AED ו-SAED. יש לא מעט חברות המייצרות דפיברילטורים כמו Medtronic, Zoll, Philips ועוד… שימו לב שכל חברה שאתם בוחרים חייבת להיות מאושרת על ידי משרד הבריאות וה-FDA. בשביל לבחור דפיברילטור בצורה נכונה יש מספר דגשים שאתם צריכים לקחת בחשבון:

  1. כמות פולסים – כמות הפולסים המינימלית היא 60 פולסים לשימוש במכשיר. כאשר אנחנו מסתכלים על התקנה של דפיברילטור למרחב ציבורי כמו בית עסק, בית ספר, עירייה וכל מקום ציבורי אחר נרצה לבחור בדפיברילטור המציע לנו לפחות 200 פולסים. 
  2. משקל – האם אתם מחפשים דפיברילטור נייד לשימוש פרטי? אם כן, הפרמטר שתרצו לבחור הוא דווקא המשקל של המוצר והממדים שלו. דפיברילטור נייד לרוב ינוע בטווח של קילוגרם עד קילוגרם וחצי, תוכלו לאחסן את הדפיברילטור בתיק סטנדרטי. 
  3. שפות – באיזה שפה יהיה הכי נוח לכם לקבל את האינפורמציה להפעלת המוצר? כל דפיברילטור צריך לכלול שפות שימוש, ברוב המקרים אנחנו נרצה לבחור בעברית. אם מדובר על דפיברילטור המיועד למרחב הציבורי נרצה לבחור בדפיברילטור שניתן לשנות בו שפות. 
  4. סוג – האם אתם מעוניינים לבחור בדפיברילטור אוטומטי או חצי אוטומטי? ההבדל בין השניים מוכר לכם כבר, האחד פועל מתחילה ועד סוף הפעולה ללא מגע אנושי מלבד לחיבור המדבקות, והשני נותן לכם אות באמצעות נורית חיווי ללחיצה על הכפתור. 

 

כמה עולה דפיברילטור – מחירון

דגם יצרן חיי סוללה שפה מספר פולסים אישור FDA משקל מחיר
CR Medtronic כשנתיים עברית 200 יש 2.5 ק"ג עד 3 ק"ג 5,500-6,500 ש"ח
Powerheart G3 Cardiac Science כחמש שנים עברית 290 יש כ-3 ק"ג 6,500-7,800 ש"ח
AED plus Zoll כחמש שנים עברית 225 יש 3.1 ק"ג 5,500-6,500 ש"ח
PAD 350 Samaritan כארבע שנים עברית 60 יש כקילוגרם בודד 5,200-6,500 ש"ח
Heartstart HS1 Philips  כארבע שנים עברית 200 יש כשני קילוגרם 4,000-4,700 ש"ח
LifeLine DefibTech כשבע שנים עברית 300 יש כקילו וחצי 4,200-5,700 ש"ח

 

מי צריך להצטייד בדפיברילטור?

ההמלצה הרווחת היא שכל אדם יחזיק במכשיר הזה, אך מכיוון שמחיר הדפיברילטור נע בטווח האלפי שקלים, אנחנו רואים שרק אנשים שבסבירות ללקות באירוע לב מסתובבים עם המכשיר. כמו כן, אם אתם מכירים אדם שבעל סבירות ללקות באירוע לב יש להחזיק בעצמכם מכשיר כדי לתת מענה בכל עת. אנחנו לא ממליצים להסתמך רק על הדפיברילטורים שיש במרחב הציבורי, אלא לדאוג לדפיברילטור אישי המשווק על ידי גורמים רפואיים כמו מדא ומכונים פרטיים. בחרו בהתאם לצורך שלכם וכך תוכלו לתת מענה בכל עת ולשמור על תחושת ביטחון גם במקומות ציבוריים בהם אין דפיברילטור חיצוני. 

עלות דפיברילטורדפיברילטור הוא מכשיר חשמלי שמיועד להחזרת קצב הלב לפעימה סדירה במקרה של אירוע לבבי כלשהו. חוק מכשירי ההחייאה מחייבת הצבת דפיברילטורים במקומות ציבוריים בהם יש כמות גדולה של אנשים בכל יום. מנהלי ובעלי המקומות הללו מחויבים לרכוש דפיברילטור ולהציבם במקום בולט. מה העלות של דפיברילטור? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה דפיברילטור?

דפיברילטור הוא מכשיר החייאה שמיועד להחזרת קצב הלב לפעילות סדירה. מדובר במכשיר חשמלי שמספק שוק חשמלי חזק ומאפשר לבצע החייאה במקרה הצורך. חוק מכשירי ההחייאה הוא חוק שמחייב מקומות ציבוריים גדולים להציב דפיברילטורים אוטומטיים שישמשו את המבקרים במקום במקרה הצורך. המכשיר למעשה מבצע פעולה פשוטה יחסית שמתבצעת על ידי שוק חשמלי חזק שמאפשר להחזיר את קצב הלב לסדרו. 

הדפיברילטור כולל שני לוחות מתכת, או אלקטרודות, שאותן יש להצמיד לחזה של המטופל ודרכן עובר הזרם החשמלי שמיוצר על ידי המכשיר. השוק החשמלי שמגיע למטופל מאפשר לבצע מעין ריסטארט ללב. לאחר השוק החשמלי פעולת הלב תיעצר לרגע ולאחר מכן הלב אמור לפעום בקצב סדיר. המכשיר מיועד לשימוש במקרים של אירועי לב שונים כמו התקף לב, דום לב או הפרעה בקצב הלב. במצב שיש בסביבתכם אדם שחווה אירוע לבבי, יש לקחת את המכשיר שנמצא לידכם. את המכשיר הניחו על הרצפה ליד המטופל וודאו כי הוא עומד באופן יציב. לאחר מכן הדליקו את המכשיר והוציאו את האלקטרודות על מנת לחבר אותן לחזהו של המטופל. 

איפה רוכשים דפיברילטור?

על מנת לרכוש דפיברילטור עליכם לפנות לחברה השייכת לתחום המכשור והציוד הרפואי. חשוב לא לרכוש מחברות שלא קשורות לכך, על מנת להיות בטוחים שמדובר במכשיר ראוי, שישמש אתכם כראוי במקרה הצורך. מלבד לרכישת מכשיר איכותי, חשוב שהרוכשים יקבלו הדרכה מקיפה ומדויקת על ידי איש מקצוע מוסמך ומנוסה. ההדרכה על ידי איש המקצוע צריכה להינתן מטעם החברה דרכה נרכש המכשיר. 

 

כיצד נבחר דפיברילטור?

כפי שהבנו קיימים דפיברילטורים מסוגים שונים, של יצרנים שונים שכוללים יכולות שונות. על מנת לבחור דפיברילטור לרכישה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים- 

  • קלות השימוש

אחד הפרמטרים החשובים לבחירת דפיברילטור הוא קלות השימוש במכשיר. קלות השימוש תלויה בגורמים שונים כאשר אחד החשובים בהם הוא הוראות ההפעלה שלו. ככל שהוראות ההפעלה ברורות יותר וקלות יותר כך השימוש במכשיר יהיה פשוט יותר. יש לקחת בחשבון שבדרך כלל הוראות הפעלה קלות יותר ישפיעו על עלות דפיברילטור, כאשר בדרך כלל ככל שההוראות קלות יותר כך המחיר יהיה גבוה יותר. בנוסף, הנדסת האנוש של המכשיר גם תשפיע על קלות השימוש בו, כלומר, עד כמה הפעלת המכשיר ידידותית למשתמש. בדרך כלל בדפיברילטור אוטומטי ההפעלה תתבצע על ידי לחיצת כפתור. 

  • איכות הסוללה

פרמטר חשוב נוסף שחשוב לקחת בחשבון בבחירת דפיברילטור הוא איכות הסוללה. ככל שהסוללה תחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר כך המכשיר יהיה מומלץ יותר. עם זאת בדרך כלל איכות הסוללה תשפיע על עלות דפיברילטור. ההמלצה היא להחליף את הסוללה של המכשיר כל ארבע שנים. 

  • מכסת השוקים החשמליים

עוד פרמטר שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים דפיברילטור הוא מה המספר של מכסת השוקים החשמליים. בסופו של דבר המכשיר מיועד לשמש אותנו במקרה חירום ולספק שוק חשמלי לאדם. כל דפיברילטור מוגבל במספר השוקים החשמליים שהוא מסוגל לספק. בדרך כלל מספר השוקים החשמליים לדפיברילטור ינוע בין 60 עד 300 שוקים. ככל שהמספר גדול יותר כך המכשיר מומלץ יותר והעלות שלו תהיה גבוהה יותר. 

  • אחריות

עוד פרמטר שיש לקחת בחשבון הוא מספר שנות האחריות שמגיעות עם רכישת הדפיברילטור. ברוב המקרים המכשיר יגיע עם חמש שנות אחריות אך ישנם מכשירים שמגיעים עם שמונה שנות אחריות. ככל שהאחריות ארוכה יותר כך עלות דפיברילטור בדרך כלל תהיה גבוהה יותר. יש לשים לב כי בדרך כלל האחריות ניתנת מהיצרן ולא מהיבואן. על מנת להיות בטוחים ניתן לבדוק זאת על גבי החשבונית. 

  • מאושר

לפני שרוכשים דפיברילטור חשוב מאוד לבדוק שהוא מאושר על ידי הגורמים הנחוצים, בהם- ה-FDA מנהל המזון והתרופות האמריקאי או ה-CE האירופי. כמו כן, חשוב לבדוק כי המכשיר עבר תקן, עמיד לחום, לחות ומכות ועבר תקן אטימות. 

  • עלות דפיברילטור

לבסוף, על מנת לבחור דפיברילטור עליכם לקחת בחשבון את העלות שלו. עלות דפיברילטור מושפעת מגורמים שונים, בהם הגורמים שציינו עד עתה- קלות השימוש, מספר מכסת השוקים החשמליים שמספק המכשיר, שנות האחריות ואיכות הסוללה. ההמלצה שלנו היא לזכור שמדובר בבריאות של בני אדם ובמכשיר מציל חיים לכן אל תתפשרו רק בגלל עלות דפיברילטור. כאשר אתם רוכשים תבדקו את כל האפשרויות שעומדות לפניכם, כולל העלות ותבחרו במכשיר שמציע את התנאים המתאימים ביותר. חשוב לעקוב אחר חברות ואתרים מהן ניתן לרכוש דפיברילטור ולבדוק האם הם עורכים מבצעים או הטבות שונות מעת לעת. 

אז מה עלות דפיברילטור?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה דפיברילטור מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים כמו סוג הדפיברילטור שתרכשו והחברה ממנה תרכשו. טווח המחירים של דפיברילטורים נע בין 4,000 לבין 6,000 שקלים באופן ממוצע. עם זאת, קיימות ערכות ומכשירים מתקדמים יותר שניתן לרכוש במחירים של 7,000 ואפילו 10,000 שקלים. 

לפניכם העלויות הממוצעות של סוגים שונים של דפיברילטורים- 

  • עלות דפיברילטור אוטומטי AED מהסוג הנפוץ, תנוע בין 4,000 שקלים לבין 7,000 שקלים לדפיברילטור. 
  • עלות דפיברילטור חצי אוטומטי תנוע בין 5,000 שקלים לבין 7,500 שקלים לדפיברילטור. 

קיימים דפיברילטורים של מגוון יצרנים מוכרים ובולטים בשוק כמו פיליפס, Defibtech, Zoll ועוד. פעמים רבות ההבדלים בין היצרנים יבואו לידי ביטוי בפיצ'רים מסוימים וביכולות שונות של המכשיר. 

כמה עולה דפיברילטור
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!