כל הסוגים של בדיקות אקו לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

אקוקרדיוגרפיה, המכונה לעתים קרובות אקו לב, היא הדמיית אולטרסאונד המציעה תובנות שלא יסולאו בפז על המבנה והתפקוד של הלב.

בדיקות אקו לב אינן פולשניות, והן משתמשות בגלי קול כדי ליצור תמונות מפורטות של הלב, מה שמאפשר לרופאים לזהות ולאבחן מצבי לב שונים. מאמר זה יעמיק בסוגים השונים של בדיקות אקו לב הזמינים למטופלים כיום.

 

אקו לב טרנס-חזה (TTE)

אקו לב טרנס חזה (TTE) הוא הסוג הנפוץ ביותר של בדיקות אקו לב, והוא גם כנראה הסוג שיצא לכם להיתקל בו או לשמוע עליו. הוא נקרא כך מכיוון שהוא מבוצע על פני דופן החזה (בית החזה). TTE הוא הליך לא פולשני הנעשה באמצעות מכשיר קטן הנקרא מתמר, המוזז על פני אזור החזה והבטן.

המתמר פולט גלי קול בתדר גבוה שפוגעים בחדרי, תאי וחלקי הלב השונים. משם, הגלים מוחזרים למכונה ומומרים לתמונות על מסך מחשב. TTE מספק תצוגה מקיפה של הלב, המאפשרת לרופאים להעריך את גודל הלב, תפקוד המסתם, זרימת הדם ונוכחות של חריגה כלשהי.

 

אקו לב טרנס-וושט (TEE)

אקו לב טרנס-וושט (TEE) הוא סוג נוסף המספק תמונות מפורטות ביותר של מבנה הלב ותפקודו. שלא כמו TTE, במהלך TEE, המתמר מוחדר במורד הוושט – הצינור המחבר את הפה לקיבה, הממוקם ממש מאחורי הלב.

קרבה זו ללב מאפשרת הפקת תמונות ברורות יותר, במיוחד בכל הנוגע למבנים שקשה לראות באמצעות TTE, כגון החלק האחורי של הלב, אבי העורקים או ורידי הריאה. TEE מבוצע בדרך כלל כאשר TTE אינו מספק מידע מספיק, או כאשר יש חשד למצבים מסוימים, כמו קרישי דם.

 

אקו לב במאמץ

בדיקת אקו לב במאמץ היא וריאציה של ה-TTE, המבוצעת כאשר הלב נמצא במתח. בדרך כלל, המתח הזה נגרם על ידי קיום פעילות גופנית מבוקרת. מטרתו של אקו לב במאמץ היא להעריך עד כמה הלב מתפקד כאשר גורמים לו לעבוד קשה יותר.

מטופלים בדרך כלל הולכים על הליכון או רוכבים על אופניים נייחים, תוך כדי שמתבצע מעקב אחר קצב הלב ולחץ הדם שלהם. תמונות נלקחות לפני ומיד לאחר האימון כדי להעריך את תגובת הלב ללחץ פיזי. אם פעילות גופנית אינה אפשרית, ניתן לתת תרופות לגירוי הלב באופן דומה. סוג זה של אקו לב יכול לזהות בעיות כמו מחלת עורקים כליליים או איסכמיה בשריר הלב.

 

אקו לב דופלר

דופלר היא טכניקה מיוחדת, שימושית מאוד עבור סוג מסוים של בדיקת אקו לב. באמצעות, ניתן לתעד את תנועת הדם דרך הלב וכלי הדם.

טכניקת הדופלר מנצלת את אפקט הדופלר, שמבוסס על השינוי בתדירות של גלי האולטרסאונד כשהם משתקפים מעצמים נעים, כמו תאי דם. הנתונים שנאספים יכולים לספק מידע חיוני על המהירות והכיוון של זרימת הדם, ומאפשרים לרופאים לזהות חריגות שונות באופן שבו הדם זורם בלב, כגון אי ספיקה של מסתמים או חסימות.

 

אקו לב בתלת מימד

אקו לב תלת מימדח היא טכניקה מתקדמת, שלוקחת תמונות מרובות של הלב מזוויות שונות כדי לבנות תמונה תלת מימדית מפורטת. בדיקה מקיפה זו יכולה לספק הבנה טובה יותר של מבנה הלב ותפקודו, והיא שימושית במיוחד בהערכת מסתמי הלב ומחלות לב מולדות.

 

בשורה התחתונה

בדיקות אקו לב הן אבן יסוד באבחון וניהול קרדיווסקולריים. הם אינם פולשניים, לא מסוכנים, זמינים באופן נרחב ומספקים מידע רב ערך על המבנה והתפקוד של הלב. הסוג הראשון שהצגנו הוא הנפוץ ביותר, אך כמובן שבמקרים מסוימים עשויים להמליץ או להורות לכם על ביצוע אחד הסוגים האחרים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!