כיול מכשור וציוד רפואי – מתי נדרש?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

האם אתם מודעים לחשיבות של כיול מכשור וציוד רפואי? מדובר בפעולה שמטרתה לוודא כי הקריאות המתקבלות ממכשירי מדידה שונים תואמים כמה שיותר למציאות ועומדים בסטייה הטבעית אליה מודעים המשתמשים.

מדוע כל כך חשוב לבצע את הפעולה, כל כמה זמן צריך לבצע כיול של ציוד רפואי וכיצד הדבר צריך להיות מבוצע? הנה התשובות.

 

כיול מכשור וציוד רפואי – מדוע זה כל כך חשוב?

כולנו יודעים שאם מד החום שלנו מצביע על 39 מעלות צלזיוס, סימן שיש לנו חום ואנחנו חולים. אבל מה אם המכשיר שלנו טועה, יצא מאיפוס, לא מכוון או במילים אחרות – אינו מכויל?

במקרה שכזה חום הגוף שלנו עשוי להיות שונה מהותית ממה שמראה לנו הצג, כך שאולי הוא בכלל תקין ואנחנו לוקחים תרופה להורדת חום שלא לצורך? או שמא, החום הרבה יותר גבוה ואנחנו צריכים להגיע דחוף למיון? זוהי דוגמא מאוד מוכרת שממחישה מדוע כיול מכשור וציוד רפואי הוא דבר מאוד חשוב.

חשוב מאוד לבצע כיול של מכשור וציוד רפואי מאחר והמוניטורים השונים בסופו של דבר צריכים לספק מידע מהימן ומדויק לבודקים, שלאחר מכן לוקחים החלטות שקשורות לחיי אדם. את הכיול מבצעים על מגוון רחב מאוד של מכשור וציוד רפואי, בין היתר מודדי חום ולחץ דם, מנטרי קצב נשימות, מודדי חמצן ו-CO2, מכשירים פולטי קרינה ועוד. 

 

כל כמה זמן צריך לבצע כיול של ציוד רפואי?

מתי יש צורך בכיול של מכשירים רפואיים וכל כמה זמן צריך לבצע את הפעולה?

  • לפי הוראות היצרן – לכל מכשיר מדידה כלשהו בעולם הרפואה יש הוראות יצרן לגבי נקודות הזמן שבהן יש לבצע את הכיול. כלל האצבע אומר כי כיול מכשירי מדידה מצילי חיים נדרש לעיתים קרובות יותר, אך מכשירים איכותיים מאוד כמעט ואינם סוטים מערכיהם ועל כן הכיול שלהם נדרש לעיתים רחוקות יחסית.
  • כאשר משהו אינו כשורה – לעיתים ניתן לשים לב שהמכשיר "השתגע" בהצגת נתונים גבוהים בצורה מחשידה. בפעמים אחרות שני מכשירים מראים תוצאות לגמרי שונות והדבר אומר שאחד מהם (או שניהם) אינו מכויל. במקרים שכאלה חובה לקחת את המכשירים לבדיקה ולבצע כיול שלהם במקרה הצורך.

בשורה התחתונה, כל מכשיר רפואי יכול לצאת מכיול והדבר תלוי לא רק באיכות המוצר אלא גם במידת השימוש בו ותנאי השימוש.

אם אינכם בטוחים מתי יש לכייל את המכשור הרפואי שברשותכם, צרו קשר עם נותן שירות מקצועי בתחום ואל תיקחו סיכונים מיותרים. עוד חשוב לדעת כי מומלץ לכייל מכשור וציוד רפואי בתחילת כל פרוייקט קליני או מחקרי וכמובן גם בסופו.

 

כיול מכשור וציוד רפואי – מהי הדרך הטובה ביותר לביצוע?

כיולים לבתי חולים ומרפאות, קליניקות, מרכזי דיור מוגן, בתי אבות או לכל מוסד אחר בתחום הרפואה והבריאות, מתבצעים הן באופן עצמי והן על ידי גורם חיצוני.

הכיול העצמי מבוצע כחלק בלתי נפרד משגרת השימוש בציוד ולפי הוראות היצרן, אך מעת לעת ועל פי ההוראות, יש לעשות זאת גם במעבדה מוסמכת, כאשר לעיתים הבדיקה מבוצעת במקום השימוש של המכשיר עצמו (מבלי להשבית אותו) ולעיתים יש צורך בשליחתו למעבדה חיצונית.

כיול מכשור וציוד רפואי במעבדה מקצועית, מתבצע אל מול מכשיר מכויל לחלוטין וכך נקבעת מידת הסטייה מהערכים האמיתיים והאם הם עומדים במרווח הסטייה המותר למכשיר.

כמובן שמעבדה מוסמכת עובדת על פי תקנים ונהלים מחמירים ותעודת הכיול שניתנת מעידה על כך שנעשו כל המאמצים על מנת שיהיה נכון להישען על ערכי קריאות המכשיר למען ניטור מדדים ושמירה על חיי אדם. 

מעבדה

מעבדה
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!