האם יחסי מין מהווים זרז לדום לב?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

האם יחסי מין מהווים זרז לדום לב?סצנה שגורה בסרטים וסדרות היא אחת בה ניתן לראות גבר מבוגר מקיים יחסי מין עם בחורה צעירה, כאשר לפתע הוא אוחז בליבו ומתחיל להיאנק בכאבים. הבחורה הצעירה מבוהלת או שזה היה התכנון שלה מלכתחילה – לפתות את האדם עד כדי אירוע לבבי.

הסצנות הללו קיבעו את המחשבה שיש לפחד מקיום יחסי מין בעת מצב של חולי לבבי, הרי זה כל כך מסוכן כפי שרואים בטלוויזיה?

מסתבר שחוקרים אמיצים מפורטלנד החליטו לבדוק את הנושא לעומק כדי לבחון האם יש למיתוס הזה אחיזה במציאות ועד כמה כדאי להקשיב להמלצות שנלקחות היישר מחדר העריכה בהוליווד

יחסי מין ואירועים לבביים – תוצאות המחקר

החוקרים בחנו רשומות רפואיות לאורך השנים האחרונות כאשר היה ניתן לראות ארבעת אלפים וחמשת מאות מקרים של אירועים לבביים ודום לב לאורך זמן הבדיקה. כדי לקבל עוד נתונים צללו הרופאים פנימה וחיפשו נתונים לגבי מתי אירע כל אירוע ומה הייתה הסיבה בעקבותיו הוא נגרם.

מתוך 4,500 מקרים רק שלושים וארבעה היו מקושרים ליחסי מין בצורה כלשהי – כאשר שמונה עשר קרו במהלך קיום יחסי מין וששה עשר התרחשו מיד לאחר הסיום. כאשר מכמתים את התוצאות לאחוזים 0.75% ממקרי האירועים הלבביים שנבדקו נמצאו קשורים לקיום יחסי מין – אחוז מזערי.

מגדריות

עובדה ידועה היא שמחלות לב שכיחות יותר אצל גברים, והסתבר שגם בתחום של אירועים לבביים במהלך יחסי מין האחוזים נוטים לטובתם. מתוך שלושים וארבעה מקרים המקושרים ליחסי מין רק שניים מתוכם היו של נשים! גם פה היחסים מובהקים והם 1:16 לטובת הגברים.

עובדות בנוגע ליחסי מין

רבים חושבים כי מדובר על פעילות מאומצת שדורשת אנרגיה ואמורה להכניס את הלב מיד לפעילות מאומצת.

כאשר שואלים מומחים לנושא עד כמה אנרגיה הגוף צורך במהלך קיום יחסי מין, מסתבר שהתשובה מפתיעה.

ניתן להשוות בין קיום יחסי מין לאנרגיה הנדרשת לטיפוס שני גרמי מדרגות – לא משהו יוצא דופן בקנה מידה לפעילות עבור אנשים שאינם מוגבלים בחייהם מבחינה ספורטיבית.

מי בכל זאת צריך להיזהר?

למרות צריכת האנרגיה הנמוכה, אנשים שאינם מסוגלים לבצע פעולות פשוטות כמו טיפוס במדרגות, הרמת חפצים מעט כבדים או ספורט בסיסי  – צריכים להימנע גם מקיום יחסי מין בצורה מאומצת. המאמץ אליו ייכנס ליבם עלול לגרום לו להפסיק לעבוד בעקבות עומס שהוא אינו יכול לעמוד בו. למרות החשש, מדובר על אחוז נמוך מאוד באוכלוסייה שאינו מסוגל לעמוד בפעילות שכזו – ולרוב הם אינם מסוגלים לקיים יחסי מין גם מבחינה אנרגטית.

המלצות רפואיות

כיום, רוב הרופאים מציינים כי קיים סיכון נמוך בעת קיום יחסי מין עבור חולים לבביים וכאלו שעברו אירוע שכזה בעבר.

עם פרסום המחקר ראוי שההמלצות ישתנו והרופאים יכירו ויפרסמו את העובדה כי בעת יחסי מין הסיכון לאירוע לבבי הוא נמוך, מזערי ואין צורך לחשוש ממנו כל כך.

פרטים מפתיעים

כאשר בוחנים את אחוזי הישרדות של אירועים לבביים – מסתבר כי יש סיכוי כפול לשרוד אירוע לבבי בעת קיום יחסי מין מאשר אירוע לבבי אחר.

הסיבה לשרידות הגבוהה נובעת מכך שאדם החווה התקף לב במהלך יחסי מין מקבל טיפול מיידי – מאחר ובמקום נמצא בן הזוג שיכול להזעיק עזרה מיד, דבר שיכול להתגלות כקריטי בשרידות.

לימוד החייאה לציבור

מאחר ואחוזי השרידות גבוהים יותר בעת שבן זוג רואה את האירוע מיד כשהוא קורה, חובה להגביר את לימודי ההחייאה בקרב הציבור וכך להקנות לכל אחד את הכלים להציל חיים במידה והוא צופה באירוע שכזה בזמן אמת.

הנחייה נכונה תוכל לאפשר לאדם מן הרחוב לטפל באירוע לבבי המתרחש לידו עד להגעת הצוות המקצועי.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!