טיפול ומניעת התקפי לב דרך טיפול פסיכולוגי

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מבוא:

התקפי לב, הידועים גם בשם אוטם שריר הלב, מיוחסים לרוב אך ורק לגורמים פיזיים כמו תזונה לקויה, אורח חיים בעייתי, ישיבה מרובה, חוסר בפעילות גופנית ונטייה גנטית. עם זאת, מחקרים רבים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שגורמים פסיכולוגיים, כגון מתח, חרדה ודיכאון, יכולים לשחק תפקיד משמעותי בהתפתחות והתקדמות של מחלות לב וכלי דם. כפסיכולוג תל אביב של קופת חולים כללית  עבדתי בשיתוף פעולה עם רופאים במחקרים שבדקו קשרים בין התחומים.   מאמר זה מתעמק בקשר המסקרן בין התקפי לב וטיפול פסיכולוגי, תוך הדגשת היתרונות הפוטנציאליים של התייחסות להיבטים הפסיכולוגיים במניעה וטיפול במצבים קרדיווסקולריים.

 

מתח ומערכת הלב וכלי הדם:

מתח כרוני הוכר באופן נרחב כגורם סיכון למחלות לב. מתח ממושך גורם לשחרור הורמוני לחץ כמו קורטיזול ואדרנלין, שעלולים להעלות את לחץ הדם, להגביר את קצב הלב ולקדם דלקת. טיפול פסיכולוגי כגון , פסיכותרפיה בדיבור, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מיינדפולנס וטכניקות לניהול מתח, יכול לעזור לאנשים לזהות מקורות מתח  ולנהל ולווסת אותן ביעילות, מה שמוביל להפחתה בסיכונים קרדיווסקולריים הקשורים למתח.

 

חרדה ובריאות הלב:

הפרעות חרדה והתקפי פניקה  המאופיינים בתחושות מתמשכות של פחד ודאגה, נקשרו עם סיכון מוגבר להתקפי לב. חרדה יכולה להוביל לרמות גבוהות של מתח, לחץ דם גבוה יותר וקצב לב חריג. טיפולים פסיכולוגיים, לרבות התערבויות קוגניטיביות התנהגותיות וטיפולי חשיפה, יכולים לסייע לאנשים להבין להתמודד ולנהל חרדות, ובכך להפחית את ההשפעה על מערכת הלב וכלי הדם ולקדם את בריאות הלב.

 

דיכאון ומחלות לב וכלי דם:

דיכאון זוהה כגורם סיכון עצמאי להתקפי לב ומצבים קרדיווסקולריים אחרים. המנגנונים המקשרים בין דיכאון לבריאות הלב הם מורכבים וכוללים ,דלקות, חוסר ויסות של מערכת העצבים האוטונומית, והיענות מופחתת לתוכניות טיפול קרדיווסקולריות. התערבויות פסיכותרפיות, כגון טיפול בין-אישי וגישות קוגניטיביות-התנהגותיות המותאמות לדיכאון, יכולות להקל על תסמיני דיכאון, לשפר את הרווחה הרגשית ולשפר את התוצאות הקרדיו-וסקולריות.

 

שינוי אורח חיים ושינוי התנהגות:

טיפול פסיכולוגי תל אביב של 'הסדנה" יכול למלא תפקיד מכריע בתמיכה באנשים באימוץ ובשמירה על אורח חיים בריא יותר, החיוני לבריאות הלב וכלי הדם. מטפלים יכולים לעזור למטופלים להגדיר יעדים מציאותיים, לטפל בחסמים לשינוי התנהגות ולספק תמיכה מתמשכת ואחריות. על ידי טיפול בהתנהגויות לא בריאות, כגון עישון, בחירות תזונה לקויות והרגלי פעילות גופנית, טיפול פסיכולוגי תורם להפחתת הסיכון להתקפי לב ולקידום רווחה כללית.

 

אסטרטגיות תמיכה פסיכו-חברתיות והתמודדות:

טיפול פסיכולוגי מציע מרחב בטוח ותומך עבור אנשים לחקור ולטפל בהשפעה הרגשית של חווית התקף לב. פסיכולוגים יכולים לעזור לאנשים לנווט את באתגרים הקשורים להחלמה, כגון פחד מאירועי לב עתידיים, הסתגלות לשינויים באורח החיים ולחץ פוסט טראומטי. על ידי פיתוח אסטרטגיות התמודדות יעילות וטיפוח חוסן, טיפול יכול להקל על ריפוי רגשי ולשפר את הרווחה הפסיכולוגית של אנשים שנפגעו מהתקפי לב.

 

מי אנחנו:

"הסדנה" חוגי אמנות ומרכז טיפול פסיכולוגי יצירתי, מאגדת הן מורים לאמנות בתחומים שונים, והן פסיכולוגים, פסיכיאטרים ופסיכותרפיסטים- המאמינים שיצירתיות היא מרכיב מרכזי בחיות ובבריאות הנפשית  אנו רואים ביצירתיות -במובנה הרחב והעמוק ביותר, את מרכזה של היכולת שלנו כבני אדם להתמודד עם המציאות- זו הפנימית וזו החיצונית.  "להיות אותנטי" -כותבת סימון דה בבואר-"פירושו להפוך ליצירתיים ולתבוע בעלות על מי שאנחנו, על האני שלנו, המעוצב באמצעות הבחירות שלנו.

 

סיכום:

בעוד שהגורמים הפיזיים הקשורים להתקפי לב הוכרו זה מכבר, אין לזלזל בתפקידם של גורמים פסיכולוגיים. לטיפול פסיכולוגי יש פוטנציאל לטפל בהיבטים הרגשיים וההתנהגותיים התורמים לבריאות הלב וכלי הדם. על ידי התמקדות במתח, חרדה, דיכאון והקלה על שינויים באורח החיים, טיפול פסיכולוגי יכול להיות מרכיב חיוני בגישה מקיפה למניעה וטיפול בהתקפי לב. שילוב טיפול פסיכולוגי בטיפול לבבי טומן בחובו הבטחה לא רק לשיפור תוצאות קרדיווסקולריות אלא גם לשיפור הרווחה הכללית ואיכות החיים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!