התקפי לב בגיל זיקנה

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

התקף לב הוא מצב שמעצם המהות שלו מסכן חיים. במסגרת התקף לב, העורקים הכליליים אשר אמורים להעביר דם מחומצן לשריר הלב מוצרים או נחסמים. נוצר נמק אשר אי טיפול בו בהקדם האפשרי עלול להביא לפגיעה ארוכת טווח, עד מוות. כאשר מי שחווה את התקף הלב הוא אדם מבוגר, נראה שהסכנה הופכת לגדולה שבעתיים. 

הבעיה היא שהנתונים מראים כי בני גיל הזהב הם אכן אוכלוסיית הסיכון העיקרית לחוות התקף לב. כך למשל הגיל הממוצע של הסובלים מהתקף לב עומד כיום על 60. על ממדי הסכנה הנובעת מהתקפי לב בגיל מבוגר תעיד העובדה שיותר מ-70% מהנפטרים מהתקפי לב הם אנשים בגילאי 70 ומעלה.התקפי לב בגיל זיקנה

הסבירות ללקות בהתקף לב עולה עם התקדמות הגיל

כדי להפוך את התמונה למורכבת נציין שגם היום אין בנמצא גורם מרכזי אחד שניתן לייחס להתקפי הלב. כמעט בכל המקרים מדובר בכמה גורמי סיכון המשתלבים יחדיו, ביניהם טרשת עורקים, יתר לחץ דם, עודף כולסטרול או שומנים בדם, סוכרת, לחצים נפשיים, השמנת יתר, היעדר פעילות גופנית – והרשימה עוד ארוכה.

כבר מהסקירה הזו אפשר להבין מדוע התקפי לב נפוצים פי כמה אצל בני גיל הזהב בהשוואה לקבוצות גיל מוקדם יותר. חלק גדול מגורמי הסיכון שהוזכרו כאן מאפיינים יותר את האוכלוסייה המבוגרת, עקב נזקים מצטברים בגוף שלהם, היחלשות של המערכות השונות, אורח חיים הנעשה פאסיבי יותר ויותר עם השנים וכן הלאה.

האם ניתן למנוע התקפי לב בגיל מבוגר?

למרות שבני גיל הזהב נמצאים בסיכון גבוה יותר להתקפי לב, אסור לקחת אותם כמובנים מאליהם. יש דרכים שונות ומגוונות להקטין את הסבירות לסבול מהתקף לב בכל גיל, וגם בגילאים מאוחרים יותר. כל אדם חייב להקפיד על אורח חיים בריא ופעיל ככל האפשר, כאשר עבור בני גיל הזהב ההמלצה אפילו גורפת יותר.

באמצעות טיפול בבעיות המתגלות אצל בני גיל הזהב לפני שהן מתפתחות לממדי ענק ולגורמות לנזקים מקיפים, לרבות התקפי לב, אפשר לשפר משמעותית את המצב. זו הסיבה לכך שהאדם המבוגר ובני משפחתו צריכים להימצא עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לתסמינים המתגלים אצלם, אפילו באופן שאינו חד משמעי, ועלולים להצביע על בעיות שרק מחכות להתפתח.

זכרו! מהירות תגובה יכולה להציל חיים

כאשר האדם חווה התקף לב, הטיפול בבעיה חייב להיעשות בהקדם האפשרי: באופן מיידי, או לכל היותר עד ארבע שעות לאחר ההתקף. הטיפול המקובל בהתקפי לב כולל מתן אספירין בלעיסה וניטרוגליצרין מתחת ללשון, צינתור או טיפול פיברינוליטי. לאחר שהאדם משתחרר מבית החולים נדרשת ממנו נטילה של תרופות נוספות, על פי שיקול דעתו של הרופא המטפל. אם לאחר הטיפול חווה האדם התקף לב נוסף, או מתגלה כי פעילות הלב רחוקה מלהיות מושלמת, ייתכן שלא יהיה מנוס אלא להשתיל בו קוצב לב להסדרת פעילותו התקינה של הלב.

חשוב להכיר את התסמינים שעשויים להצביע על התקף לב ולזהות אותם. במוסדות המיועדים לבני גיל הזהב, לרבות בית אבות או מוסד סיעודי אחר, סביר להניח שהצוות יזהה באופן מיידי את החשד להתקף הלב, יבצע פעולות שעשויות להציל חיים ויזעיק עזרה רפואית באופן מיידי. אנשים אחרים הנמצאים בסביבתו של הקשיש, בהיעדר צוות רפואי מוסמך, חייבים להיות ערים לתסמינים פוטנציאליים של ההתקף, לרבות כאבים עזים מאוד בצד שמאל (שעלולים להקרין לאזורים שונים בגוף), זיעה קרה, קוצר נשימה, אובדן הכרה ועוד. שימו לב עם זאת שאפשר לאשש או לשלול התקפי לב באופן מוחלט רק בבדיקה הנעשית באמצעות מכשיר ה.א.ק.ג.

אולי יעניין אתכם גם: טיפול במחלות לב

 

עד כמה שכיחים התקפי לב בגיל זיקנה?
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!