מחקר חדש: השפעת התעללות מינית בילדות על הסיכון למחלות לב בבגרות

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחקר חדש: השפעת התעללות מינית בילדות על הסיכון למחלות לב בבגרות מחקר שפורסם בשנת 2014 בכתב העת Stroke הראה כי ישנו קשר בין התעללות מינית בילדות לשכיחות מחלות לב ומחלות כלי דם אצל נשים בגיל העמידה. במחקר, שהתבסס על נתונים שנאספו משש ערים שונות: בוסטון, דטרויט, שיקגו, פיטסבורג, ניוארק ואוקלנד השתתפו 1,402 נשים בטווח הגילאים 42 עד 52. נשים עם רחם ועם שחלה אחת לפחות, נשים שמעולם לא הרו, הניקו או נטלו גלולות למניען היריון או כל טיפול הורמונלי אחר במהלך המחקר.

מה בדק המחקר

החוקרים במחקר עקבו אחר קבוצת נשים אלו בין השנים 1996 ועד 1997. במהלך שנים אלו אספו החוקרים נתונים הקשורים לתוצאות בדיקות האולטרסאונד שבוצעו בנשים אלו והתייחסו לעורק התרדמה, שהיווה מדד להערכת מחלות כלי דם ולב ונמצא ככזה הקשור למחלות אלו גם באוכלוסיות אחרות עם סיכון נמוך. החוקרים בחנו את הימצאות הנגעים הטרשתיים בעורקי התרדמה כדי לבחון את מידת בריאות הלב ומערכת כלי הדם שלהן.

המחקר כלל שאלות רבות הקשורות להתעללות מינית והתעללות גופנית הן בתקופת הילדות והן בתקופת ההתבגרות. 25 אחוז מכלל הנשים, שהשתתפו במחקר, דיווח שחוו התעללות מינית או התעללות גופנית בתקופת הילדות ו – 23 אחוז מהנשים דיווחו שחוו התעללות מינית או גופנית בתקופת הבגרות.

הנתונים היו שונים בין קבוצה אתנית אחת לשנייה, כששכיחות מקרי ההתעללות המינית הגבוהה ביותר היתה בקרב נשים אפרו-אמריקאיות ואילו שכיחות ההתעללות המינית הנמוכה ביותר היתה בקרב נשים סיניות: 7 אחוז מהנשים הסיניות שהשתתפו במחקר דיווחו על התעללות כזו בתקופת הילדות, בעוד ש – 6 אחוז מהנשים הסיניות שהשתתפו במחקר דיווחו על התעללות מינית בתקופת הבגרות.

מסקנות המחקר

לאור הנתונים ותשובותיהן של כלל המשתתפות במחקר, זיהו החוקרים שביצעו אותו קשר ישיר בין היסטוריה של התעללות מינית בתקופת הילדות לבין המדדים הקובעים את מידת הנזק לכלי הדם – מדדי Carotid Intima-Media Thickness/CIMT. לעומת זאת הם לא זיהו קשר בין התעללות גופנית בתקופת הילדות לבין מדדי אלה. הם גילו נזק רב לעורקים בקרב נשים שעברו התעללות מינית בשנים הראשונות לחייהן, וזאת גם תוך התייחסות למשתנים שיכולים להשפיע על כך כמו למשל גורמי סיכון למחלות הקשורות לכלי הדם וללב.

מעבר לכך, יש לקחת בחשבון את ההשלכות הנוספות של התעללות מינית בילדות, העשויות גם הן להשפיע באופן ישיר על בריאותן של הנשים החוו זאת. מדובר בהשלכות נפשיות ארוכות טווח, המשפיעות ללא ספק על מצב בריאותן של הנשים ועל יכולתן להתמודד עם אתגרי החיים השונים. התעללות מינית בתקופת הילדות, וכפי שמצאו לא מעט מחקרים שבחנו זאת, סובלות משורה של תסמינים המלווים אותן לאורך כל חייהן: בחילות, סיוטי לילה, נדודי שינה ובהלה. חלק מהן מתמודדות גם עם קהות חושים ופוסט טראומה. הדבר חריף עוד יותר כשמדובר בהתעללות מינית על ידי קרוב משפחה כמו אב, דוד או אח למשל, המותירה אחריה נזקים קשים ומתמשכים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!