הקשר בין מחלות לב לבעיות נפשיות

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

הלב הוא האחראי על תפקוד גופנו במובנים רבים. הוא האחראי להעברת החמצן והחומרים השונים אל כל חלקי הגוף והוא משמש מעין מנוע שאף פעם לא יכול לעצור. ישנן לא מעט מחלות לב וישנו קשר ישיר ועקיף בין מצבם הנפשי של אנשים ובין מחלות לב ובמיוחד בכל הנוגע לסטרס ולחץ. אפשר לראות כיצד אנשים במצבי לחץ קיצוניים עלולים לפתח בעיה לבבית.

 

תסמינים של לחץ נפשי

לחץ נפשי יכול לבוא לידי ביטוי במספר דרכים אך ישנם תסמינים אותם נוכל לזהות באופן ברור. התסמינים יכולים להשפיע על ההתנהלות הכללית בחיים ויש להם גם כמה תסמינים הקשורים ישירות לתפקוד הלב.

התסמינים הרגשיים יהיו תחושה של עצבנות, אובדן תענוג ואדישות, חרדות ורגשות פחד או לחץ ללא סיבה מוגדרת, עייפות וחוסר אנרגיה, מצב רוח ירוד, עצבנות וקושי בהתמודדות עם מצבים חדשים. מבחינה פיזית תסמיני לחץ נפשי יכולים להיות זיעת יתר, עייפות פיזית, קושי בריכוז, בזיכרון או בקבלת החלטות, עלולים להתפתח קשיים בעיכול, כאבי ראש, כאבי בטן ואף עלייה בחום הגוף.

ישנם גם כמה תסמינים המתייחסים ישירות לבעיות לבביות ובהם נוכל למצוא את הכאב בחזה, עלייה בלחץ הדם, קושי בנשימה תחושה של עצירת פעימות הלב, פעימות לב מהירות מאוד וחולשה.

 

הקשר בין עבודה ללחץ נפשי והשפעתו על הלב

העבודה יכולה להיות מלחיצה ביותר. אנשים רבים נושאים על כתפם מחויבות גדולה למקום העבודה, לעיתים בלחץ של שעות ותוך פעילות בכמה מישורים של רמות אחריות. העבודה תופסת את רוב ימנו, היא הופכת במידה מסוימת למרכז חיינו – חשוב לנו להחזיק בה כי היא מפרנסת אותנו.

המטען הרגשי שטומן בחובו הצורך להצטיין ולהיות טובים בעבודה גובה את מחירו מאנשים, שכן הם חווים לחץ נפשי בלתי מבוטל ופעמים רבות לא נותנים את דעתם להשלכות השונות של מצב רוחם על בריאותם הכללית. דיכאון, עצבנות יתר ולחץ נפשי כתוצאה מלחץ בעבודה יכולים להוביל להתפתחות בעיות לבביות שונות, ככל שהזמן עובר והלחץ אינו יורד, כך עלולות אותן בעיות להחמיר, לכן מומלץ לטפל בהן בהקדם.

 

דרכי טיפול

לגוף ולנפש קשר ישיר, שאפשר לדמות אותו לכדור שלג שמתגלגל. לחץ נפשי ומתח יכולים להוביל לבעיות לבביות, אך אם הבעיות הלבביות חמורות הן עלולות להוביל להתפתחות לחץ נפשי נוסף, דיכאון וחרדה וחוזר חלילה.

אם התרחש התקף חרדה או אם ישנם תסמינים פיזיים המעידים על כך שהלחץ הנפשי נותן אותותיו בגוף, מומלץ לפעול ללא דיחוי. ישנם מגוון טיפולים שיכולים לסייע לחזור לשגרה או להתמודד בצורה מיטבית יותר עם שלל התסמינים. טיפול אחד הוא קוגניטיבי התנהגותי והוא מבוסס על שיחות עם תרפיסטים המתמחים בתחום זה. כמובן שכל מקרה לגופו, יש מי שיתאימו לו שיחות אחד על אחד, יש שבקבוצות ויש שיעדיפו טיפול ממוקד יותר, לדוגמה CBT. לצד הטיפול הרגשי או בנוסף לו, ניתן לפנות גם לטיפול תרופתי, התאמה מדויקת של תרופות, ניהול ומעקב אחר התסמינים ושימוש בכלים נוספים יכולים להוביל להטבה משמעותית. שתי הגישות יכולות להיות משלימות זו לזו ולסייע למנוע את התפתחות הבעיות הלבביות.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!