האם אירוע לב בעבודה הוא תאונת עבודה?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

תאונות עבודה הן תת סעיף של התחום המשפטי הרחב שקשור בנושאי עבודה, הגנה על זכויות העובדים והיחסים בין עובדים לבין מעסיקים. יש לא מעט הגדרות של מושגים או מונחים שצריך להבין אותם לעומק לפני שמקבלים החלטה שקשורה בתאונת עבודה ולא בכדי צריך ליווי של עורך דין לשם כך.

 

מה צריך לדעת על התחום של תאונות עבודה?

כמו כל נושא שקשור בממשק שבין האזרח הקטן לבין רשויות המדינה (ובמקרה זה המוסד לביטוח לאומי) יש לא מעט חוקים ותקנות שלא תמיד קל להבין אותם לעומקם. אחד מהנושאים האלה הוא תאונות עבודה. באופן כללי מאד אפשר לומר שכל מה שקשור למה שקורה לאדם בזמן שהוא נמצא במקום העבודה שלו, בדרך לשם או בדרך משם הביתה נחשב לתאונת עבודה אך כמו כל כלל – גם כאן יש לא מעט יוצאים מן הכלל. על מנת להבין לעומק האם מקרה זה או אחר ייכלל תחת הקטגוריה של תאונת עבודה צריך לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין שעוסק בתחום זה ומומחה בו. כל אדם אחר לא בהכרח יוכל לדעת ולסייע.

 

מקרים יוצאים מן הכלל של תאונות עבודה

כאשר בוחנים מקרה שבו אדם חווה אירוע לבבי במהלך שעות העבודה שלו, על פניו ייראה שאכן מדובר בתאונת עבודה. יחד עם זאת יכולה להישאל השאלה – האם עניין בריאותי שאין שום קשר בינו לבין העבודה עצמו יכול להיחשב כתאונת עבודה. שאלה זו תגרור שאלה נוספת שקשורה לנזקים היקפיים שהעבודה או התפקיד יכולים לגרום לעובד זה או אחר. דבר נוסף שצריך יהיה לבחון לעומק הוא האם האירוע הלבבי קרה בשל עניין בריאותי קודם שהעובד היה מודע לו ומקום העבודה ידע עליו בעצמו? כלומר אם היה סיכון מלכתחילה לכך שאירוע לבבי עלול להתרחש – האם התרחשותו עדיין תיחשב כתאונת עבודה?

 

איך להתמודד עם אירוע לב שקרה במקום העבודה?

אין ספק שמדובר במקרים שמצד אחד יכולים להיות טריוויאליים ולקרות לכל אחד אך מצד שני הם דורשים מאנשי המקצוע להעמיק לתוככי המלל והניסוח של החוקים והתקנות, מה שלא כל אחד יכול או מוכשר לעשות. על מנת למצות זכויות בנוגע לתאונת עבודה חשוב מאד להיעזר בעורך דין שזה תחום ההתמחות שלו והוא יידע בדיוק איך להתמודד עם כל מקרה שקורה. הוא זה שיבין לעומק את הניסוח המאתגר של החוקים האמורים ויידע לבחון האם מקרה שקרה אכן עומד בקריטריונים או שלא. כך הוא יוכל להציע ייעוץ מקצועי עדכני ומהימן שעל בסיסו יוכלו הלקוחות שלו לקבל את ההחלטות שתהיינה הכי נכונות ומתאימות ספציפית עבורם. יש לא מעט עורכי דין שתחומי המוסד לביטוח לאומי ויחסי עבודה הם תחומי ההתמחות שלהם. לפרטים נוספים

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!