דפיברילטור מה זה

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

דפיברילטור מה זהדפיברילטור הוא מכשיר שעל פי חוק חייב להיות ממוקם בכל מקום ציבורי, יש עסקים גם הם מחויבים להחזיק במכשיר בשטח שלהם. בכל הנוגע למגזר הפרטי, ניתן לרכוש דפיברילטור נייד שעובד על סוללות שיכול לתת לכם מענה בכל מקרה של אירוע לב. הדפיברילטורים הם מכשירים רפואיים מוכרים שתפקידם להחזיק את הלב לקצב סדיר בכל מקרה של אירוע לב, הם המכשירים הנותנים מענה ראשוני עד להגעת כוחות ההצלה.

 

מהו דפיברילטור?

השאלה החוזרת ונשאלת היא: דפיברילטור מה זה?  בשמו העברי נקרא הדפיברילטור "מפעם". המטרה של המכשיר הוא להסדיר ולטפל בפרפורי לב – להחזיר את הלב לפעילות סדירה. כיום המכשיר משמש את כוחות ההצלה וגם מפוזר במרחבים ציבוריים. התהליך אותו מעביר המכשיר את המטופל היא העברת אנרגיה חשמלית ללב, התהליך נעשה על ידי חיבור אלקטרודות לבית החזה ולאזור הלב והעברת פולסים חשמליים. השימוש בדפיברילטור מיועד למי שסובל מבעיות לב וקצב לא אחיד של פעימות. הבעיות השכיחות הן טכיקרדיה חדרית, הפרעות קצב (כאשר הקצב יורד מ-60 פעימות לדקה או קצב מהיר העולה על 60 פעימות לדקה.

המכשירים המפוזרים במרחב הציבורי הם מכשירים אוטומטיים. ניתן לראות ברחובות לא מעט שלטים המצביעים על מיקום הדפיברילטור וכיצד ניתן להפעיל אותו. ברגע בו המכשירים מפוזרים במרחב הציבורי זה מעניק לכל אדם את היכולת לסייע לאדם הסובל מבעיית לב. חשוב להדגיש, במקרה כזה יש גם להגיע עם דפיברילטור ומלבד לכך, להזמין כוחות הצלה להמשך טיפול. השימוש בדפיברילטור הוא מענה ראשוני עד להגעת הכוחות.

מה ההבדל בין סוגי הדפיברילטורים?

הדפיברילטורים הם בעלי מטרה זהה, אבל לכל סוג יש הפרמטרים המאפיינים אותו. חשוב להכיר את השוני בין הדגמים השונים כדי להגיע להחלטה סופית לבחירת המכשיר:

  • מה אורך חיי הסוללה? אורך חיי הסוללה נקבע בהתאם לכמות השוקים שהמכשיר יכול לבצע. בדרך כלל במכשירי דפיברילטור המיועדים למכירה למגזר הפרטי והעסקי הכמות תנוע בין 50 ל-300 שוקים. יש לקחת בחשבון גם את גובה הג'אול.
  • זמן במצב המתנה – זמן המתנה אינו נוגע דווקא לזמן ההמתנה בין שוק חשמלי לשוק שבא אחריו, אך גם זה נתון שחשוב לבדוק. מעבר לכך, מומלץ לבדוק את זמני ההחלפה של האלקטרודות (המדבקות) שמונחות על גבי המכשיר. לרוב ההחלפה תהיה בין שנתיים ל-4 שנים, בדקו בהתאם לדגם ספציפי. 
  • כמות סוללות – כמה סוללות יש במכשיר? חשוב תמיד לדאוג שיהיו סוללות רזרביות ולכן, בדקו האם מדובר על סוללות בודדות במכשיר או מספר רב של סוללות. 
  • עוצמה – יחידת האנרגיה נמדדת בג'אול כפי שציינו, לאו דווקא אנחנו צריכים לבחור את העוצמה החזקה ביותר. עוצמת הג'אול צריכה להיות מותאמת להנחיות של משרד הבריאות ואיגוד הלב האמריקאי. העוצמה צריכה לנוע בין 120 ג'אול ועד 200 ג'אול בדפיברילטורים המיועדים למגזר הפרטי והעסקי. 
  • סוג – ישנם מספר סוגים של דפיברילטורים כאשר הפופולריים מבניהם למגזר הפרטי הם מכשירים חצי אוטומטיים או אוטומטיים לחלוטין. נסביר על ההבדל בין שני הסוגים:
  • חצי אוטומטי – דפיברילטור חצי אוטומטי נפוץ במגזר הפרטי ובמרחבים ציבוריים. למעשה, השימוש בו דומה מאוד לשימוש בדפיברילטור אוטומטי. ההבדל העיקרי הוא שאתם נותנים את האות לביצוע השוק וזאת רק לאחר שהנחתם את האלקטרודות במקום הייעודי בהתאם להנחיות. לאחר מכן תופיע נורית חיווי ירוקה המאותת על אפשרות שימוש במכשיר.
  • אוטומטי – דפיברילטור אוטומטי AED עובד בצורה אוטומטית לחלוטין. גם כאן אתם תצטרכו להניח את המדבקות במקום הייעודי ולאחר מכן ההפעלה תבוצע באופן אוטומטי לאחר זיהוי גובה הג'אול הרצוי (בהתאם למצבו של המטופל). כאן אתם לא צריכים להיות חלק פעיל מדי בשימוש במוצר, אבל כמובן חשוב לשים לב לכל תנועה או התראה של המכשיר והמטופל.

הדפברילטור הוא מכשיר שכדאי לכולנו להכיר. כן, בכל גיל, בכל עיסוק בו אנו עוסקים ובכל מקום בו אנו נמצאים. הסיבה לכך שחשוב שנדע מה זה דפיברילטור, נעוצה בעובדה שהמכשיר הלא גדול הזה עושה פעולה גדולה ועצומה. הוא מציל חיים.

דפיברילטור הוא מכשיר רפואי אשר תפקידו להחזיר את הקצב התקין של הלב בשעה שהוא חווה אירוע לבבי מסוגים מסוימים. ישנן סיבות רבות לאירועי לב קטלניים והמרכזיים שבהם הם טכיקרדיה לבבית (פעימות בקצב גבוה של הלב) ופרפור חדרים. כאשר מקרים אלו מתרחשים, קצב הלב החשוב כל כך להזרמה נכונה של הדם לאיברי הגוף- משתבש. קצב הלב בעצם בנוי על בסיס של פולסים חשמליים, הגורמים ללב לפעום ולהזרים את הדם. כאשר המצב החשמלי התקין מופר, ישנן בעיות קצב. 

אז מה זה דפיברילטור?

מכשיר הדפיברילטור למעשה נותן מכת חשמל, שהיא בעצם פולס חשמלי, לחלק האחראי על הקצב וגורם לו לעשות ריסטרט או אתחול למערכת החשמלית כולה. מתוך תקווה שהאתחול יביא לקצב תקין וסדיר מחדש. כאשר אדם חווה התקף לב הקצב החשמלי נפגע והדם אינו עובר כיאות לתאים ולאיברים. לרוב, לאדם כזה, שלבו נדם (ולכן גם איבד הכרה, נשימה ודופק) ישנם כ-6 עד 10 דקות לחזור, בטרם ימות סופית או שיגם לו נזק בלתי הפיך וגדול. ככל שהקצב יחזור מהר יותר לסדרו, במהלך דקות אלו, סיכויי ההישרדות וההתאוששות של האדם יעלו.

פרק הזמן הזה הוא קריטי וחשוב. למרות ארגוני המתנדבים הרבים בישראל ולמרות מד"א, קשה מאוד להפנות אנשי מקצוע מיומנים עם ציוד מתאים למקרה שכזה. זה תמיד בא בהפתעה והמאורע מאוד מלחיץ ועד שמתקשרים, האמבולנס מגיע או נעשים פעולות מצילות חיים עובר זמן רב מידי. לכן כאשר שואלי מה זה דפיברילטור, התשובה היא מכשיר אשר מאפשר לתת את הפולסים החשמליים הנדרשים הללו, כדי לנסות ולהחזיר את האדם לחיים ברגעים הקריטיים הראשוניים.

מחובבן ועד מקצוען

אם תשאלו  אדם מן הישוב מה זה דפיברילטור, במידה והוא ידע, הוא יצביע על מכשיר החירום המסייע בהחייאות. אבל למעשה, כפי שציינו תפקיד הדפיברילטורים הוא להסדיר את הקצב החשמלי של הלב. לכן ישנם דפיברילטורים המושתלים לצד קוצבי לב ותפקידם לשמור על תקינות הקוצב ובמידה וישנה תקלה – לנסות ולסדר אותה. ישנם גם דפיברילטורים מקצועיים הנמצאים בבתי חולים שהם חלק ממכשור רפואי מתקדם יותר היודע לתת נתונים על הפרעות הקצב עצמן וכו'.

אבל כפי שציינו, כשתשאלו אדם רגיל מה זה דפיברילטור, הוא יצביע על המכשיר הנייד האוטומטי. וזהו אכן המכשיר החשוב ביותר לכל אדם. משום שלדפיברילטור הנייד והאוטומטי יתרון חשוב. הוא ניתן לתפעול על ידי כל אדם, גם כזה שאין לו שום רקע או הכשרה רפואית. למעשה, כפי שציינו, הדפיברילטור הוא אוטומטי, כאשר הכוונה שלאחר חיבורו לאדם, הוא יודע לעשות מגוון פעולות בעצמו, בלי התערבות מקצועית. לאחר שבדק את המצב וניטר את הקצב והגיע עצמאית להחלטה כי נדרש מתן שוק (פולס חשמלי) ללב, הוא מודיע זו למפעיל או שולח בעצמו את הפולס (תלוי דגם) ואז שב ומנטר מחדש את המצב וכך הלאה.

מה זה דפיברילטור ואיך מפעילים אותו?

הדפיברילטור הוא מכשיר לא גדול עם סוללה השומרת אותו מוטען באנרגיה חשמלית. כאשר אדם חווה התקף לב, יש להצמיד את האלקטרודות של מכשיר לגופו. כלל חשוב לדעת, הדפיברילטור הנייד נועד לשימוש של כל אחד בכל מצב לחץ. לכן הוא חייב להיות פשוט וברור. ואכן, כל אחד יכול לתפעל אותו. ישנם ציורים ברורים היכן לשים את האלקטרודות. המכשיר כל העת מדבר ומנחה בעברית וכאמור, הוא גם יודע האם לתת שוק חשמלי. הוא למשל לעולם לא ימליץ על שוק למי שרק נמצא בחוסר הכרה אבל עם דופק.

לאחר חיבור האלקטרודות, המכשיר מתחיל לנטר את קצב הלב. במידה ומצא כי הבעיה היא טכיקדרדיה לבבית או VG- פרפור חדרים, הוא ימליץ על מתן שוק. המכשיר גם יזהיר את הסובבים להתרחק מהחולה בעת מתן השוק ולעיתים יבקש ללחוץ על הכפתור לצורך ביצוע השוק. לאחר שוק אחד, המכשיר יבדוק מחדש את מצב החולה והאם משהו השתנה. במידה ולא – הוא יאפשר שוק נוסף. העקרון הוא שהתפעול הראשוני הזה יעשה על ידי עוברי אורח עד להגעת כוחות החירום המקצועיים.

מציל חיים

מה זה דפיברילטור? זה מכשיר שמציל חיים וכזה שכבר הוכיח את עצמו במאות אלפי מקרים. הנתונים הללו הביאו לחוק במדינת ישראל לפיהם מקומות בילוי, מרכזי קניות ומוסדות ציבור עם תנועה של למעלה מ-500 איש במקביל, מחויבים להציב בשטחם, באופן בולט, מכשיר דפיברילטור. העובדה שלמכשיר זה יתרון גדול בהצלת חיים, הביאה גם אנשים פרטיים, חברות ועסקים קטנים או קיבוץ קטן של אנשים, לרכוש דפיברילטור באופן עצמו ולהתקין אותם בסביבתם.

את הדפיברילטור הפרטי, מומלץ לרכוש מחברות המתמחות בתחום, כאלו היכולות גם להדריך אותך ולתת לך מענה מדויק יותר לצרכים הנדרשים. כחרה מובילה בתחום, נשמח לעמוד לרשותך ולהקנות גם לך את הכלי החשוב והיעיל ביותר כנגד המקרים הקריטיים ביותר.

דפיברילטור מה זה – כמה זה עולה?

כיום ניתן למצוא סוגים שונים של דפיברילטורים המיועדים למכירה למגזר הפרטי. הדפיברילטורים ברובם עובדים על סוללות ולכל אחד מהם אורך חיים שונה. המכשירים הפופולריים ביותר למגזר הפרטי הם PAD 350 ו-CR2. שני המכשירים  משווקים על ידי מדא וניתנים למכירה. המכשירים קלי משקל וניתן להתקין אותם בבית או להתנייד איתם בהתאם לצרכים שלכם. כל מי שמכיר סביבו אדם הסובל מבעיות לב צריך להחזיק מכשיר כזה בבית כדי לתת מענה להציל חיים. ישנם מעל 8,000 אירועי לב מדי שנה בישראל כאשר דפיברילטור על פי הסטטיסטיקה מציל מעל 1,000 מהם.

המחיר של דפיברילטור משתנה בהתאם לסוג היצרן, כמות פולסים ואורך חיי הסוללה. הבדל המחירים בין דפיברילטור אוטומטי לחצי אוטומטי מינורי. המחירים של המכשירים נעים בטווח של 4,200 עד 7,500 ש"ח. ישנם מכשירים שנחשבים למקצועיים יותר ומחירם מתחיל מ-8,000 ש"ח ומעלה. כאשר אתם רוכשים מוצר יש לוודא האם הוא מגיע עם התאמה לילדים שמשקלם נמוך מ-25 ק"ג כיוון שרוב המכשירים מיועדים למבוגרים.

דפיברילטורהיום מכשירי דפיברילטור מפוזרים ברחבי הארץ, ניתן לראות שלטים המצביעים על מיקומם של המכשירים. דפיברילטור נועד כדי להציל חיים, המכשיר הוא מכשיר ששולח דופק חשמל או גלי הלם ללב כדי להחזיק אותו לדופק תקין. הפרעות לב יכולות לקרות מכל מיני סיבות, ולרוב הסימנים המקדימים לא יופיעו בצורה מובהקת. הפרעות לב כוללות הפרעות קצב ודום לב מסיבות שונות. המכשיר שתפקידו להחזיר את הלב לפעולה סדירה הוא דפיברילטור. לפניכם כל המידע הנדרש על המכשיר, אופן הפעלה ומה עושים אחר כך. 

 

מהו דפיברילטור?

דפיברילטור הוא מכשיר החייאה שמוצב במקומות ציבוריים, המטרה היא להגיע להצבה של מכשירים אלו בכל כמה מאות מטרים כדי לספק מענה בכל מקום אפשרי להצלת חיים. קיימים סוגים שונים של מכשיר דפיברילטור כאשר החדשני מביניהם עובד בצורה אוטומטית. המטרה היא להנגיש את השימוש במכשיר ולמעשה להציל חיים גם כאשר אין לכם שום ניסיון ואפילו קורס החייאה. החוק בישראל מחייב להציב דפיברילטור במקומות ציבוריים, אנו רואים צמיחה ביישום החוק, אך עדיין המענה אינה מספקת בצורה מוחלטת. 

איך פועל דפיברילטור?

אם נפשט את העניין, הפעולה המרכזית של דפיברילטור הוא לעשות "רענון מחדש" ללב. המכשיר כולל שני לוחות מתכת שיש להצמיד לחזה של המטופל. לאחר מכן יופעל שוק חשמלי מיידי שעוצר את פעולת הלב לרגע קצר. לאחר מכן, הלב חוזר לפעולה סדירה. יש מקרים בהם המטופל נמצא במצב חמור ונדרש לבצע את הפעולה מספר פעמים עד שהלב חוזר לשגרה. שימו לב, שימוש בדפיברילטור לא סותר הזמנה של אנשי מקצוע (כוחות הצלה) למקום. המכשירים האוטומטיים שמפוזרים במקומות ציבוריים פועלים בצורה נגישה לכל אדם. ישנן הוראות קוליות שניתן להפעיל במהלך השימוש, ככה שהמכשיר עובר אתכם שלב אחרי שלב עד להחייאת המטופל. מכשירי דפיברילטור אוטומטיים אינם דורשים חיבור לחשמל והם פועלים בצורה זהה למכשירים המתקדמים. 

עכשיו ניישם את התהליך שלב אחרי שלב בצורה פיזית. תחילה, כאשר אתם נמצאים במקום בו נדרש להשתמש בדפיברילטור פנו למכשיר הזמין ביותר. פתחו את המכסה של המכשיר והפעילו את ההוראות הקוליות, לעיתים הן מופעלות בצורה אוטומטית. ההוראות מלוות בתצוגה על צג הדפיברילטור, ככה תוכלו לקבל המחשה פיזית לכל ביצוע התהליך. יש להסיר את כיסוי הדבק מהמכשיר, המיקום של המדבקות הוא על בית החזה של הנדרש בטיפול – גם כאן אתם מקבלים תצוגה פיזית למיקום המדויק. 

יש להדביק את המדבקה הימנית תחת עצם הבריח בצד ימין של גוף המטופל, את המדבקה השמאלית הדביקו בצד שמאל של החזה היכן שנמצא השריר. במכשירים האוטומטיים לאחר שהדבקתם את האלקטרודות במיקום המדויק המכשיר בודק את קצב פעימות הלב. בהתאם לקצב פעימות הלב, המכשיר שולח באופן אוטומטי זרם חשמלי. על גבי הצג או באמצעות הוראות קוליות תוכלו לדעת האם יש לחזור על אותה פעולה – זאת לאחר שהמכשיר סימן לכם שהועבר שוק חשמלי. 

חשוב תוך כדי מתן הסיוע לבדוק את מצבו של המטופל, לבחון כל תגובה הקשורה בהתעוררות, סימני נשימה, הזזה של חלקים בגוף וכד'. על גבי הצג תוכלו לראות שהמכשיר מסמן הפסקה כדי לבדוק את קצב פעימות הלב – הפסיקו את הפעולה בהתאם להוראות.

 

דגשים בשימוש דפיברילטור:

  1. במהלך עדכון הוראות המכשיר לגבי המשך הפעולה אין לגעת במטופל.
  2. כאשר המכשיר המדובר הוא מכשיר חצי אוטומטי SAED משתמשים באותה צורה בדומה למכשיר AED – מכשיר אוטומטי. עם זאת, קיים הבדל, במכשירים חצי אוטומטיים יש ללחוץ על כפתור כדי להפעיל את הזרם החשמלי (פולסים). המכשיר מורה לכם מתי יש ללחוץ על הכפתור.
  3. במהלך השימוש במכשיר אתם נדרשים להיות אחראים על שני גורמים, אחד הוא ההוראות שמורה המכשיר וכמו כן, להיות ערניים למצבו של המטופל.
  4. השימוש במכשיר דפיברילטור לצורך החייאה מיועד לשימוש מגילאי שמונה ומעלה (מעל 25 ק"ג). ישנן אלקטרודות ייעודיות לטיפול בילדים.
  5. אם נקלעתם למצב בו אתם צריכים להשתמש בדפיברילטור תוך כדי מתן מענה יש לחפש עוברים ושבים שיעזרו לכם להזעיק סיוע רפואי. המענה הראשוני הוא דפיברילטור, אך עדיין נדרש המטפל לקרוא לבעל הסמכה. 
  6. בסיום הטיפול יש להכניס את הדפיברילטור למקום הייעודי בהתאם להוראות לשימוש הבא. שימו לב, יש להחליף אלקטרודות, יש לוודא שנורית החיווי אינה דולקת, יש להטעין את הסוללה. אלו הם דגשים המיועדים לאחראיים על המכשיר ומומלץ לעדכן את כוחות ההצלה בשימוש במכשיר לצורך סידורו מחדש. 

 

מתי משתמשים בדפיברילטור?

מדובר אל אחד מהמכשירים המתקדמים ביותר, ויתרה מכך מכשיר שמציל חיים פעם אחר פעם. השימוש במכשיר דפיברילטור הוא כאשר אתם לוקה בדום לב, כאשר הוא מאבד את הנשימה וסדר קצב הלב נפגע או לא פועל כלל. ברגע בו אתם פוגשים אדם כזה יש להתקשר לכוחות מד"א באופן מיידי ואם יש אדם באזור יש לשלוח אותו להביא את המכשיר. עד להגעת המכשיר וכוחות ההצלה אסור לבזבז זמן, עליכם לבצע עיסוי לב עד להגעת בעל המקצוע. עיסוי לב הוא בקצב של 100 לחיצות בדקה. 

סוגי דפיברילטור:

  • דפיברילטור אוטומטי דפיברילטור אוטומטי AED הוא המכשיר הפופולרי ביותר במקומות ציבוריים. הוא נועד לשימוש גם עבור אנשים שאין להם שום ידע קודם בתחום הרפואה או החייאה. מדובר על דפיברילטור חיצוני שנועד למצבי חירום. כאמור, על פי החוק המכשיר חייב להיות מפוזר במקומות ציבוריים אך בפועל עדיין קיימים לא מעט מקומות שאין באזורם מכשיר החייאה. 
  • דפיברילטור חצי אוטומטי – דפיברילטור חצי אוטומטי SAED הוא מכשיר פחות מתקדם מה-AED. הוא גם קיים במעט מקומות ציבוריים, אך לרוב יהיה נוכח במכוני רפואה פרטיים, אבולנסים ועוד. ההבדל העיקרי הוא שכאן ההפעלה נעשית באמצעות לחיצת כפתור לצורך העברת פולסים ללב המטופל. 
  • דפיברילטור ביפאזי – דפיברילטור ביפאזי הוא מכשיר החייאה בו יש זרם לשני הכיוונים (בהשוואה לדפיברילטור מונופאזי). השימוש בו פחות נפוץ במקומות ציבוריים, אלא נעשה בו שימוש במקומות מקצועיים בלבד. הדפיברילטור כן נחשב ליעיל יותר מאשר דפיברילטור מונופאזי. 
  • דפיברילטור ביתי – ניתן לרכוש דפיברילטור לשימוש בבית. כאן המכשיר פועל בצורה בה יש מעבר של זרם חשמלי בכל מקרה של בעיית לב. דפיברילטור ביתי יכול להיות מכשיר אוטומטי לחלוטין כפי שציינו בסעיף א, או מכשיר חצי אוטומטי כפי שציינו בסעיף ב. שימו לב, כאן האחריות חלה עליכם להחלפה של אלקטרודות בכל מקרה של שימוש במכשיר. רצוי להחליף כל שנתיים גם אם לא נעשה שימוש. גם כאן, המכשיר מיועד לגילאי 8 ומעלה שמשקלם עולה על 25 ק"ג.
  • דפיברילטור מושתל – דפיברילטור מושתל הוא מכשיר תת עורי אשר מותקן על ידי מנתחים מומחים. ההשתלה נעשית לתוך אזור החזה של המטופל. המכשיר מיועד לאנשים שנמצאים בסיכון גבוה לדום לב. המכשיר פועל באופן קבוע כדי למנוע הפרעות בקצב הלב ולהיות נוכח לכל מקרה של התקף לב, דום לב ואחרים. ההשתלה ממוקמת מתחת לעצם הבריח והמכשיר מחובר ישירות ללב המטופל.
  • דפיברילטור נייד – דפיברילטור נייד דומה בתכונותיו לדפיברילטור ביתי. מדובר על דפיברילטור שעומד על משקל של בין 1 ק"ג ועד 2 ק"ג, ניתן לקחת אותו ממקום למקום והוא אינו דורש חיבור לחשמל. שימו לב, המכשיר פועל על סוללות. עקב כך ניתן להציב את המכשיר במקומות ציבוריים, לקחת אותו אתכם למקומות שונים, למקם בבתי עסק וכד'. גם כאן ניתן לבחור בין מכשיר אוטומטי ובין מכשיר חצי אוטומטי.

 

האם כדאי להסתמך על דפיברילטור חיצוני?

לצערנו על אף שקיים חוק, עדיין דפיברילטורים אינם ממוקמים בהרבה מהמקומות הציבוריים. סביר להניח שראיתם שילוט המצביע על מיקום מכשיר ההחייאה, אבל עדיין הזמינות של המכשיר אינה בסדר גודל הקבוע בחוק. האם זה אומר שכל אחד מאיתנו צריך להצטייד עם מכשיר דפיברילטור? על פניו התשובה הנכונה היא כן. עם זאת, מה שקורה בפועל או לפחות רצוי שיקרה בפועל הוא שכל אדם שקיימת סכנה לבעיות לב עבורו חייב להצטייד עם מכשיר ביתי ומכשיר נייד. 

הדפיברילטור נועד כדי לתת מענה ראשוני עד להגעת כוחות הרפואה ונוכחנו לראות אלפי מקרים בשנה בהם הדפיברילטור הציל חיים. המענה הראשוני הוא למעשה "משיכת זמן" ולעיתים אף יכול לסכם את הטיפול. ישנם מעלי 8,000 אירועי לב בשנה בישראל, אם נהיה ערניים יותר ונכיר את האפשרויות שעומדות לרשותנו נוכל להציל חיים. אנו ממליצים כמובן לכל מי שיש בסביבתו חולה לב ללמוד לבצע החייאה, הדבר נכון גם להורים לכל מקרה של חנק בקרב ילדים. 

דפיברילטור מה זה
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!