מחקר מצא: גידול כלב מסייע במניעת מחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחקר מצא: גידול כלב מסייע במניעת מחלות לבדו"ח חדש של איגוד הלב האמריקאי (AHA) פרסם באפריל 2013 את יתרונות הטיולים הרגליים היומיים עם כלבים, לבריאות הלב. המדענים מאחורי המחקר מצאו שגידול כלב עשוי לסייע בהפחתת הסיכון ללקות במחלות לב.

המחקרים המקשרים גידול כלב לבריאות גופנית ונפשית טובה יותר, כבר פורסמו במשך עשרות שנים, עם ממצאים מעודדים הקשורים לליטוף חיות מחמד, אך אף אחד מהמחקרים האלו לא הציע הוכחה ניצחת. פנל של מומחים מאיגוד הלב האמריקאי שקלו את כל הראיות הזמינות ופרסמו את פסק דינם: גידול כלב מפחית את הסיכון למחלות לב. אבל למה?

"אנשים שמגדלים כלבים חיים זמן רב יותר בהשוואה לאנשים שמגדלים חתולים"

זוהי מסקנת המדענים. ההנחה הייתה שכלבים גורמים באופן טבעי לבעליהם להיות פעילים יותר. היתרונות הרגשיים המוצעים על ידי גידול כלב והחיבה ההדדית המורעפת בינו לבין בעליו, נחשבות לאחת התיאוריות המסבירות מדוע אוהבי כלבים חיים זמן רב יותר.

הראיות שנסקרו על ידי איגוד הלב האמריקאי מראות שבעלי הכלבים נוטים יותר לבצע פעילות גופנית, יש להם פרופיל כולסטרול טוב יותר, לחץ הדם שלהם נמוך, הם פחות פגיעים להשפעות הפיזיות של מתח, ויש להם סיכוי רב יותר לשרוד התקף לב.

או שזה יכול להיות להיפך

מומחי לב מאוניברסיטת הרווארד מסבירים שאפשרי שאנשים בריאים או אנשים המבצעים שינויים קטנים באורח החיים, המפחיתים את הסיכון לבעיות לב, הם אנשים שמאמצים כלבים בסבירות גבוהה יותר,לעומת אנשים במצב בריאותי ירוד.

פנל המומחים אינו שולל אפשרות זו, והם מודים שלא ניתן לקבוע אם בעלות על כלב מובילה לבריאות לב משופרת או אם תסמיני מחלות לב משתפרים כתוצאה מגידול כלב.

למרות זאת, ההמלצה הזהירה של המומחים היא להעדיף כלבים. בעלות על כלב מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, והצהרה זו פורסמה במהדורה המקוונת של כתב העת Circulation.

גידול כלב והגברת הפעילות הגופנית

הנתונים מראים שבעלי כלבים מבצעים פעילות גופנית יותר מאשר אנשים ללא כלבים, והראיות המדעיות משכנעות שגידול הכלב בלבד אינו מספיק.

מחקר שנערך בשנת 2008 ועקב אחר 2,199 אנשים, מצא שהאנשים שגידלו כלב אך לא טיילו איתו, נמצאו למעשה בסיכוי גבוה יותר לסבול מהשמנת יתר, בהשוואה לאנשים שלא גידלו כלב. הליכה עם כלב, מצד שני, מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי להשמנה.

אך לא כל היתרונות של גידול כלב קשורים לפעילות גופנית. מחקר שנערך בשנת 2001 עקב אחר 48 אנשים עם לחץ דם גבוה שהסכימו לאמץ כלב. חצי שנה לאחר מכן, הם נמצאו עם רמות לחץ דם נמוכות באופן משמעותי.

גידול כלב מסייע לאנשים הסובלים ממחלות לב

מחקר שנערך בשנת 1995 ועקב אחר 369 אנשים עם מחלות לב וכלי דם, שהתבקשו לגדל כלב, מצא שנה לאחר מכן שהם נמצאו בסיכויים גבוהים פי ארבע לתוחלת חיים ארוכה יותר, בהשוואה למשתתפי המחקר שלא גידלו כלב. חתולים, לעומת זאת, לא שיפרו את הסיכויים של בעליהם להישרדות.

אז האם כדאי לאמץ כלב כדי לשמור על בריאות הלב?

איגוד הלב האמריקאי מסביר שהמטרה העיקרית של האימוץ אינה צריכה להתבסס על הפחתת הסיכון למחלות לב.

עצם הפעולה של גידול כלב אינה תחליף לעיסוק בפעילות גופנית קבועה, אכילת תזונה בריאה ללב, וקבלת טיפול רפואי קבוע. יחד עם זאת, כלבים אכן משפרים את בריאות הלב באופנים רבים.

"לא טוב היות האדם לבדו", בין אם הבדידות משפיעה על הלב או מבחינה פסיכולוגית. הרופא לא ירשום תרופת גידול כלב לחולי מחלת לב, אך בהחלט לא יירתע מגישה זו, גם אם החולים רואים עצמם מוגבלים למדי כתוצאה מבעיותיהם הרפואיות.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!