איך להשתמש עם מחשבון BMI לצורך ירידה במשקל?

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

באמצעות מחשבון BMI תוכלו לראות כיצד המשקל שלכם עומד מול הממוצע. הנוסחה לקביעת מדד מסת הגוף (BMI) של אדם היא: BMI = Kg/M2, כאשר Kg הוא משקל בקילוגרמים ו-M2 הוא גובה במטרים בריבוע. מדד מסת הגוף (BMI) הוא חישוב שלוקח בחשבון גם את הגובה וגם את המשקל שלכם. BMI נבדק כמדד למשקל רצוי עבור האדם ביחס לגובה שלו. סכנות בריאותיות הקשורות להשמנה עשויות להיות מוערכות באופן גס באמצעות אינדקס מסת הגוף (BMI). אם מדד מסת הגוף שלך (BMI) שלך הוא מעל 35, המשקל שלכם מעמיד את בריאותכם בסכנה. במקרה זה מומלץ לבדוק אפשרויות טיפול בהשמנת יתר.

 

באילו מצבים לא מומלץ להשתמש באופן עצמאי בתוצאות מחשבון BMI

בוני שרירים, רצים למרחקים, נשים בהריון, קשישים וצעירים אינם נכללים בחישוב של מחשבון BMI. זה נובע מהעובדה ש-BMI מסתכל רק על המספר ולא על האם המשקל מגיע משרירים או משומן. ספורטאים ואחרים בעלי מסת שריר גבוהה עשויים להיות בעלי BMI גבוה ללא סיכון בריאותי מוגבר. ילדים שלא סיימו לגדול או קשישים שעשויים לאבד מסת שריר עשויים להיות בעלי BMI נמוך יותר מאשר למבוגרים בגלל מסת השריר המופחתת שלהם. הרכב הגוף של האישה משתנה במהלך ההריון וההנקה, מה שהופך את ה-BMI לכלי מדידה לא מתאים. אבל בשאר המקרים מדד מסת הגוף (BMI) הוא כלי בדיקה פשוט לקביעה אם אדם סובל מתת משקל, משקל תקין, עודף משקל או השמנת יתר.

 

מדוע משתמשים במדד מסת הגוף כדי לאבחן השמנת יתר ועודף משקל?

מחשבון BMI הוא כלי פשוט וזול כי כל מה שאתם צריכים כדי לחשב אותו הוא הגובה והמשקל שלכם. ישנן מגוון טכניקות לזיהוי השמנת יתר, עם זאת, הן לא תמיד נגישות מכיוון שהן יקרות או זקוקות למעורבות של צוות מיומן במיוחד. בנוסף, זה יכול להיות מסובך לבצע סטנדרטיזציה של רבות מהגישות הללו, מה שהופך את זה לקשה לבצע השוואות ישירות בין מחקרים ולאורך זמן.

 

עד כמה ה-BMI אמין כמדד להשמנה?

קיים קשר מהותי בין מדד מסת הגוף להשמנה. רמת השומן בגוף של אדם עשויה להשתנות גם אם יש לו אותו אינדקס מסת גוף כמו אדם אחר. רוב המקרים, לנשים יש לרוב רמות גבוהות יותר של שומן בגוף באותו BMI כמו לגברים. אחוזי השומן בגוף נוטים להיות גבוהים יותר בקשישים באותו BMI כמו באוכלוסיית המבוגרים הצעירה. לספורטאים יש אחוזי שומן נמוכים יותר מהאוכלוסייה הכללית באותו BMI.

נראה כי עלייה ב-BMI וגם בשומן בגוף משפרת את מהימנות ה-BMI כמנבא של שומן. אינדקס מסת גוף גבוה, למשל, 35 ק"ג/מ"ר, מעיד מאוד על עודף שומן בגוף, אם כי יש להעריך את מצב הבריאות והסכנות של אדם על ידי רופא מוסמך. אלה עם אינדקס מסת גוף (BMI) בין 25 ל-29.9 נחשבים בעודף משקל, בעוד שבעלי BMI של 30 ומעלה נחשבים להשמנת יתר. עם זאת, יתכן שלספורטאים יהיה BMI גבוה לא בגלל השמנת יתר אלא משריריות רבה יותר. כדי להבין האם אתם זקוקים לטיפול של וויגובי להרזיה בעקבות תוצאות גבוהות שקיבלתם בעזרת מחשבון BMI, תוכלו ליצור קשר עם דוקטור רז, ולקבל את כל המידע לו אתם זקוקים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!