תסמונת וולף פרקינסון וויט

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

תסמונת וולף פרקינסון וויטתסמונת וולף פרקינסון וויט (Wolf Parkinson White Syndrome) מתייחסת למצב שבו נוכח מסלול חשמלי נוסף בלב, האחראי על החיבור שבין העליות לבין החדרים, מה שמוביל להפרעות בקצב הלב – לקצב לב מהיר יותר.

הלוקים מתסמונת זו סובלים ממנה עוד מהלידה, כשהפרעות הקצב, הנלוות לה יכולות להופיע בקרב תינוקות, ולמעשה – בכל גיל. מרבית האנשים, הסובלים מתסמונת וולף פרקינסון וויט מראים את הסימפטומים הראשונים שלה עוד בגיל ההתבגרות, לפני גיל 30. במרבית המקרים ההפרעות בקצב הלב אינן מסוכנות, אך במקרים מסוימים הן יכולות להיות מסכנות חיים לאחר שהתפתחו והחמירו, בהשוואה לכפי שהיו קודם לכן.

הסימפטומים הנלווים לתסמונת

תסמונת זו מלווה במספר סימפטומים, המסייעים לרופאים לזהות אותה ככזו. כל אחד מהם נובע מהפרעות בקצב הלב, צורת הביטוי המרכזית לתסמונת. הלוקים בתסמונת וולף פרקינסון וויט יסבלו מתחושת דפיקות לב מהירות, מקוצר נשימה, מסחרחורות, ממחושים בחזה לעיתים, מסינקופה (התעלפות/איבוד הכרה) ובמקרים קיצוניים – ממוות פתאומי. ישנם לא מעט אנשים שהינם בעלי מסלול חשמלי נוסף, שאינם סובלים מהפרעות בקצב הלב ולכן גם לא יסבלו מסימפטומים אלה. אותם אנשים לא ייכנסו לקטגוריות הסובלים מתסמונת וולף פרקינסון וויט, שכן מצבם איננו מסכן חיים. בדרך כלל הם יאובחנו כסובלים מהפרעות בקצב הלב במסגרת בדיקת אק"ג שגרתית או לצורך מטרה מסוימת.

ההפרעות בקצב הלב, האופייניות לתסמונת זו, באות לידי ביטוי באחת מהדרכים הבאות: טכיקרדיה סבירה, כלומר, קצב לב מהיר, המגיע לעיתים ל – 200 פעימות בדקה ולפעמים ליותר, או טכיקרדיה בלתי סבירה, כלומר, קצב לב מהיר שאיננו סביר.

הגורמים לתסמונת

במצב תקין בלב ישנו מסלול חשמלי אחד, האחראי על העברת החשמל מהפרוזדורים אל החדרים. לסובלים מהתסמונת ישנו מסלול חשמלי נוסף, הקיים אצלם עוד מהלידה. הסיבות לכך בחלק קטן מהמקרים קשורות למוטציה גנטית וזו גם הסיבה מדוע לאלה, הסובלים ממום מולד בלב בשם Ebstein's Anomaly סובלים מתסמונת זו. במרבית המקרים הסיבה לתסמונת איננה ידועה.

אבחון התסמונת

בדיקת אק"ג שגרתית יכולה להראות שישנו מסלול חשמלי נוסף, כשלכך נלווית התייחסות לכל הסימפטומים הנלווים לתסמונת שאותם מתאר וחווה המטופל. על מנת לאבחן באופן מדויק יותר את הפרעות קצב הלב ניתן להתייחס לפרמטרים הבאים: האם הופיעו אירועי איבוד הכרה או אירועים של דפיקות לב מהירות, האם המכשיר המקליט את קצב הלב במשך יממה שלימה אכן מראה מקרים של הפרעות קצב והאם הלופ רקורדר, שאותו נושאים על הגוף למשך מספר חודשים, מראה שינויים בקצב הלב וסימפטומים נוספים, האופייניים לתסמונת.

סיבוכים אפשריים הנלווים לתסמונת

בדרך כלל תסמונת זו איננה גורמת לבעיות משמעותיות, אך במקרים נדירים מאד ייתכנו סיבוכים מסכני חיים. למשל, מקרים של איבוד הכרה – סינקופה. מקרים אלה מופיעים כשקצב הלב מהיר מאד וגורם לתפוקת הלב לרדת. הדבר מוביל לירידה בלחץ הדם ומחוסר דם וחמצן במוח, שגורם לאיבוד הכרה. במידה והתופעה חולפת בתוך פחות מדקה וקצב הלב התקין חוזר, המוח יקבל את הדם הנדרש לו והאדם, שחווה זאת, יתעורר ללא פגיעה כלשהי. סיבוך אפשרי נוסף הוא זה הגורם למוות פתאומי ונובע בשל סינקופה שנמשכת מספר דקות. במקרים כאלה, במידה ולא יתחילו החייאה יחד עם דפיברילטור כדי להחזיר את קצב הלב למצב תקין, הדבר יגרום למוות.

הטיפול המוצע כיום

טיפול שמטרתו העיקרית היא למנוע את הפרעות קצב הלב בעתיד יכול להיות תרופתי (נטילת תרופות המסייעות בכך, כמו טמבוקור או ריתמקס) או טיפול פולשני הנחלק לשני סוגים: ניתוח, שבמהלכו מסירים את המסלול החשמלי הנוסך או אבלציה, הכולל החדרת אלקטרודות מיוחדות אל הלב לצורך איתור המסלול הנוסף וצריבתו באמצעות חום מקומי. כך מנטרלים אותו לצמיתות על ידי חסימתו.

 

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
מחלת לב ראומטית

מחלת לב ראומטית (Rheumatic Heart Disease ) גורמת להיצרות או דליפה של אחד ממסתמי הלב (בדרך כלל היא תתבטא במסתם המיטראלי, האאורטלי או שניהם). חומרת

לקריאת המאמר »
מוות לבבי פתאומי

מוות לבבי פתאומי (Sudden cardiac death) הינו הידרדרות פתאומית ומהירה במצבו הלבבי והכללי של החולה, עד כדי דום נשימה ולב. בדרך כלל, מוות לבבי פתאומי

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!