צמחונות והתקפי לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחקר גדול שנערך בבריטניה ובסקוטלנד על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, וכלל כ 44,500 נשים וגברים, מצא כי לצמחונים יש סיכון מופחת לסבול מהתקפי לב או אירועים לבבים אחרים. סיכון זה הוערך בהפחתה של 32%, בהשוואה ללא צמחוניים.צמחונות והתקפי לב

מחקר זה מצטרף למחקרים פרוספקטיביים אחרים שנעשו בעבר אשר בדקו את הקשר בהיארעות מקרים של התקפי לב (IHD) וצמחונות. מטרת מחקרים אלה היא למצוא את הקשר בין אירועים לבבים (אשר גורמים לתמותה ואלה שאינם גורמים לתמותה) ולדיאטה צמחונית ושאינה צמחונית.

ממצאי המחקר

המחקר כלל קבוצה של צמחונים אשר מנתה כ 15,000 אנשים (32% מכלל הנחקרים), וקבוצת אוכלי בשר אשר מנתה כ 30,000 אנשים. המעקב אחר הנחקרים נמשך כ-11 שנה, ובמהלכם היו 1235 מקרים של אירועים לבבים, ומתוכם נפטרו כ- 169 אנשים מהתקפי לב.

מרבית החולים היו מקרב אוכלי הבשר. הנתונים על מקרי הפטירה והאירועים הלבביים נאספו מבתי החולים בו המטופלים היו מאושפזים. הממצאים נטרלו משתנים כמו מגדר, גיל או הרגלי חיים, אשר עשויים היו להשפיע על תוצאות המחקר.

הסיכון ללקות באירוע לבבי נמדד במחקר זה באמצעות בדיקות כולסטרול, לחץ דם וכמות השומן בדם. מדדים אלו נבדקו מכיוון שאירוע לבבי מתרחש כאשר נגרמת חסימה מכל גורם שהוא בכלי הדם המובילים דם ללב, ולכן הם אינם יכולים לספק אותו יותר. הצמחונים נמצאו כבעלי לחץ דם נמוך בהשוואה לאוכלי הבשר, שהיו להם ערכים נמוכים של כולסטרול ומשקל גופם היה סביר ומתאים יותר לגובהם (BMI), כמעט וללא עדות למחלת הסוכרת.

המלצות בעקבות המחקר

המלצות החוקרים ממחקר זה לא היו לעבור לצמחונות, באופן גורף או טוטאלי, אלא הם התמקדו בחשיבות של איזון התזונה ומרכיביה. מכיוון שדיאטת הצמחונים כללה מזונות רבים אשר דלים בשומן רווי, ההמלצה היא גם לאוכלי הבשר להרבות במאכלים אלה, ולשלבם בתפריט האהוב עליהם.

מעבר לכך, גם ההמלצה לצמחונים היא להרבות במאכלים דלי שומן אלה, אם הם רוצים לשמור על תפקוד ליבם. צמחונים אשר יכולים להרכיב את תזונתם גם ממאכלים אחרים, בריאים פחות, מוזהרים אף הם מחוסר איזון תזונתי.

מסקנות החוקרים היו כי השוני הקיים בין צמחונים ללא צמחונים בהקשר של התקפי לב, יכול להיות מוסבר בהבדלי רמות הכולסטרול LDL, ובלחץ הדם הסיסטולי אשר הציגו הצמחוניים לעומת הלא צמחוניים. פרמטרים אלו יכולים להיות נשלטים על ידי האנשים, גם אם הם מגדירים את עצמם כלא צמחוניים, באמצעות ריבוי אכילת מזונות אשר מכילים יותר גבינה, פירות וירקות, קמח מלא ופחות חלב.

מהן ההשלכות של המחקר?

השלכות המחקר עשויות להיות הגברת הטרנד הצמחוני, אשר נעשה שכיח בקרב קהילות הולכות וגדלות של אנשים. ישנם אנשים אשר מאמצים את טרנד הצמחונות בעקבות אידיאולוגיה מסוימת, אך מחקר זה מדגיש את חשיבות הבריאותית הנובעת מדיאטה זו.

מכיוון שמחלות לבביות כל כך נפוצות בעולם המערבי והן מהוות את הגורם מספר אחד לתמותה, אנשים רבים ובהן מערכת הבריאות כולה ירצו להימנע מגורמי סיכון נוספים אשר עלולים לעלות רמה זו מעבר לשיאה המצוי.

מעבר לכך, ההשלכות הן על אופי הדיאטה ומגוון המזונות הנדרשים לבריאות האנשים. המחקר תומך בעידוד מזונות מסוימים, דלי שומן רווי וכולסטרול, כמו גם הימנעות מג'אנק פוד. כמו כן, ישנה המלצה לעסוק בפעילות גופנית, בכדי להימנע ממשקל יתר, לשמור על יחס BMI מתאים יותר ולעקוב אחר בדיקות הדם באופן רוטיני בכדי לגלות בעיות כמו יתר לחץ דם, שומנים ורמות גבוהות של כולסטרול, עוד לפני שהם גורמים לבעיה חמורה יותר, אשר תתבטא בהתקפי לב או אירועים לבביים אחרים.

ראו גם מחקר על ריפוי טרשת עורקים בעזרת זהב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!