צריכת סוכר מוגברת עלולה להזיק לבריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

 צריכת סוכר מוגברת עלולה להזיק לבריאות הלבצריכת סוכר מוגברת כחלק מהתפריט הקבוע לרוב מקושרת לבעיות כגון עודף משקל או סוכרת, אולם חשוב לדעת כי עודף סוכר בתזונה מהווה גורם הפוגע גם בתפקוד ובריאות הלב. הנתונים מראים כי אנו צורכים כ-42 כפיות של תוספת סוכר מדי יום וזאת לעומת הצריכה המומלצת העומדת על כ-6-9 כפיות ביום בלבד.

את הסוכר הרגיל ניתן להחליף בפרוקטוז, דבש ואגבה. רוב האנשים מקשרים בעיות לב לצריכת מלח אולם ממצאים מחקריים מראים כי הנזק הנגרם מעודף סוכר מסוכן לא פחות, שמירה על כמות סוכר נכונה שומרת על משקל גוף תקין ומסייעת לחיים בריאים יותר וארוכים יותר.

מלח אינו גורם הסיכון היחיד למחלות לב

מחלות לב הן גורם התמותה הגבוה ביותר במדינות המערב ועל אף העובדה כי תכניות הבריאות מציבות את המלח כגורם הסיכון הניצב בראש הרשימה ללחץ דם גבוה, מומחים טוענים כי אנו מתמקדים במרכיב הלא נכון וכי סוכר עודף הוא המזיק מספר אחד העלול לפגוע בתפקוד הלב ומצוי כמו המלח במזונות מעובדים.

עודף סוכר קשור ועלול להוביל למגוון בעיות:

אנשים אשר מקבלים 25% או יותר מהקלוריות היומיות שלהן מתוספת סוכר נמצאים בסיכון הגבוה פי שניים למות ממחלת לב לעומת אנשים אשר צריכת הקלוריות שלהן מסוכר היא נמוכה מ-10% מכלל המקורות הקלוריים ביומיים. חוקרים מצאו כי ככל שצריכת הסוכר גבוהה יותר כך גדל הסיכון לחלות במחלות לב ואף למות מהן וזאת לאחר ששוקללו כל הגורמים האחרים בהם מין, גיל, מצב של פעילות גופנית ומסת הגוף.

כמות הסוכר המומלצת

כמות הסוכר המומלצת לנשים היא לא יותר משש כפיות ביום השוות לכמאה קלוריות ושקולה ל-25 גרם. גבר בריא לא צריך לצרוך יותר מתשע כפיות סוכר ביום השוות ל-150 קלוריות ול-38 גרם. הפחתת של כמות הסוכר בתפריט דורשת יותר מהימנעות ממיצים ממותקים, שלא כמו הסוכר המצוי בפירות ובחלב תוספת סוכר נמצאת במזונות רבים ומוכנסת אליהם לאחר שיוצרו. מקור אחד הוא הקינוחים והמתוקים אולם מזונות אחרים מפתיעים מכילים רמות סוכר גבוהות בהם לחמים רוטבי פסטה ומוצרים רבים נוספים.

שליטה על עודפי הסוכר

על מנת לצרוך סוכר באופן נכון ומבוקר חשוב להבין את הדרכים השונות בהן מופיע הסוכר במזון כאשר בחלק מהמוצרים המכילים סוכר הוא לא מופיע כאחד המרכיבים התזונתיים אותם מכיל המוצר. יתר על כן גם מוצרים כגון מיצים טבעיים, סירופ קני סוכר, סירופ תירס ונקטר אגבה כולם מכילים תוספת סוכר. דרך טובה להפחתת כמות הסוכר במזון היא במקום לנחש האם הוסף סוכר למזון שאנו אוכלים פשוט לבשל ולהכין את האוכל בעצמנו, כך נוכל להימנע ממוצרים לא בריאים ולקחת את השליטה לידינו. ישנם מספר טיפים אשר יסייעו בידכם להימנע מצריכה עודפת של סוכר:

  • במקום מיצים ממותקים, אכלו את כל הפרי.
  • הוסיפו פירות טריים בעצמכם לדגנים או יוגורטים.
  • על מנת לענות על הצורך במתוק, בחרו בפירות העונה.
  • אם אתם צורכים פירות משומרים, קנו כאלה הארוזים עם מים ולא בסירופ סוכר.

 

אולי יעניין אותך גם:

מחקר מצא כי ככל שסובלים שנים רבות יותר מעודף משקל, כך גדל הסיכוי למחלות לב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!