מחלת לב מולדת

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלת לב מולדתמחלת לב מולדת נובעת בשל בעיות במבנה הלב בעת הלידה. פגמים אלו עלולים להשפיע על הקירות הפנימיים של הלב, מסתמים בתוך הלב או על העורקים והוורידים אשר נושאים דם אל הלב או מחוץ לגוף. מומי לב מולדים משנים את הזרימה התקינה של דם בלב.

קיימים סוגים רבים ושונים של מחלות לב מולדות. הם נעים מפגמים פשוטים חסרי תסמינים למומים מורכבים בעלי תסמינים חמורים, מסכני חיים. רוב הפגמים האלו הם מצבים פשוטים אשר ניתנים לטיפול בקלות.

מהי מחלת לב מולדת?

מספר קטן של תינוקות שנולדו עם מחלות לב מולדות מורכבות, זקוקים לטיפול רפואי מיוחד מיד לאחר הלידה. במהלך העשורים האחרונים, האבחון והטיפול במומים מורכבים אלו השתפרו מאוד. לכן, כמעט כל הילדים הסובלים ממחלת לב מולדת, יכולים להתבגר ולחיות חיים פעילים ויצרניים בזכות הטיפול היעיל.

רוב האנשים בעלי מומים מורכבים בלב, ממשיכים להזדקק לטיפול מיוחד במשך כל חייהם. יתכן כי הם יזדקקו להקדיש תשומת לב מיוחדת לנושאים מסוימים אשר עלולים להשפיע על מצבם כגון תעסוקה, הריון ואמצעי מניעה והימנעות מזיהום תוך נקיטה בהליכי בריאות שגרתיים.

שכיחות המקרים

מומי לב מולדים הם הסוג הנפוץ ביותר של מומים בלידה, והם משפיעים על שמונה מתוך כל אלף יילודים. בכל שנה, למעלה משלושים וחמישה אלף תינוקות בארצות הברית נולדים עם מחלות לב מולדות. בארצות הברית חיים כיום כמיליון מבוגרים הסובלים ממחלות לב מולדות. שכיחות התופעה בישראל היא אחת למאה תינוקות. חלק ממחלות הלב המולדות מזוהות ומטופלות בשלב מוקדם של הילדות.

מהם סוגי מחלות הלב המולדות?

מחלות לב מולדות יכולות להתבטא בפגמים באספקת הדם אל שריר הלב, חולשה גבוהה של הלב, פגמים אנטומיים וזיהומים. סוגי המומים המולדים האפשריים הם:

  • דם עוקף ריאות, מניעת זרימת החמצן
  • ארבעה מומי לב בו זמנית
  • זרימת דם מצד ימין ושמאל של הלב, אשר מתערבבים יחד
  • צביטת אב העורקים
  • בעיות שסתום לב
  • הפרעות קצב
  • מחלת לב איסכמית
  • קרדיומיופתיה
  • פגמים במחיצה, כולל פגמים בפרוזדור ופגמים במחיצת החדר
  • מומי חדר בודדים
  • תסמונת לב שמאלי
  • חיבור ורידי ריאתי חריג.

אבחון מחלת לב מולדת

ברוב המקרים, מחלת לב מולדת מאובחנת בזמן ההיריון. יחד עם זאת, לעיתים עשויה להיות האבחנה מאושרת רק לאחר הלידה.

אבחון במהלך ההיריון

מחלת לב מולדת עשויה להיות מאובחנת בזמן ההיריון עם תהליך המכונה אקו עוברי, אשר מורכב מסורק אולטרסאונד הבונה את תמונת הלב של העובר.

התהליך צריך להתבצע במהלך הבדיקות השגרתיות לפני הלידה, בדרך כלל בין השבוע ה-18 והעשרים להריון. יחד עם זאת, לא תמיד ניתן לזהות מומי לב, בעיקר את המתונים שבהם, באמצעות תהליך זה.

אבחון לאחר הלידה

לעיתים ניתן לאבחן את התינוק זמן קצר לאחר הלידה, אם הוא מפגין חלק מהתסמינים האופייניים למחלת לב מולדת, כגון גוון כחול על העור. יחד עם זאת, מספר פגמים אינם גורמים לשום תסמינים בולטים במשך מספר חודשים או אפילו שנים. בדיקות נוספות עשויות בדרך כלל לסייע לאשר או להפריך אבחנה של מחלת לב מולדת.

טיפול במחלת לב מולדת

הטיפול במחלת לב מולדת תלוי בפגם המסוים ממנו סובל הילד. פגמים קלים בדרך כלל אינם צריכים להיות מטופלים, למרות שסביר להניח כי יש צורך בפיקוח רפואי שגרתי. פגמים חמורים יותר בדרך כלל דורשים ניתוח ומעקב לטווח הארוך במשך כל חיי המבוגר.

במקרים מסוימים, תרופות עשויות להקל באופן זמני על התסמינים או לייצב את מצב החולה לפני הניתוח. התרופות עשויות להשתנות, והן ניתנות על מנת להסיר את הנוזל מהגוף, להקל על הנשימה ולהאט את קצב הלב.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!