לחץ דם נמוך

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

לחץ דם נמוךלחץ דם נמוך תמיד היה נראה כמשהו שיש לשאוף אליו. עם זאת, לחץ דם נמוך יכול לגרום לסימפטומים כמו סחרחורת או אובדן הכרה. במקרים חמורים, לחץ דם נמוך יכול להוות סכנת חיים.

ערכי לחץ הדם משתנים מאדם לאדם מסיבות רבות ומגוונות. לחץ דם סיסטולי הנמוך מ- 90 מילימטר כספית או ערכים הנמוכים מ- 60 מ"מ כספית של לחץ הדם הדיאסטולי מאובחנים כלחץ דם נמוך.

מתי עליי לחשוד בלחץ דם נמוך?

לחץ דם נמוך יכול לרמז על בעיה רפואית בייחוד כאשר הוא יורד באופן פתאומי ומתלווים אליו תסמינים כמו סחרחורת, אובדן הכרה, חוסר ריכוז , טשטוש ראייה ובחילה. תסמינים נוספים שצריכים לעורר את החשד הם שינויים בטמפרטורות העור והלחות, ירידה בתדירות הנשימה, עייפות צמא ודכאון. במקרים רבים ירידה בלחץ הדם אינה מהווה בעיה אולם חשוב להבדק אצל רופא.

גורמים אפשריים ללחץ דם נמוך

לחץ הדם עלול להשתנות במידה ניכרת בזמן קצר בהתאם לתנוחת הגוף, קצב הנשימה, מצב פיזי בו שרוי האדם, שימוש בתרופות ותזונה. לחץ הדם מושפע אף משעות היום כאשר הוא נמוך יותר בשעות הלילה ועולה מיד לאחר היקיצה.

ירידה חדה בלחץ הדם יכולה לנבוע מדימום, זיהום חמור או תגובה אלרגית. מצבים אלה יכולים להוביל למוות אם אינם מטופלים בזמן. לחץ דם נמוך יותר הוא תופעה נפוצה בקרב ספורטאים ואנשים שמקפידים על ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע. אולם במקרים אחרים, לחץ דם נמוך עשוי לרמז על בעיה רפואית חמורה.

במהלך ההריון מערכת הדם מתרחבת ולפיכך לחץ הדם עשוי לרדת. מצב זה בדרך כלל תקין, שכן המצב חוזר לעצמו. מחלות לב מסוימות כמו ברדיקרדיה, אי ספיקה לבבית או מחלות בשסתומי הלב, כל אלה יכולים להוביל ללחץ דם נמוך משום שהם מונעים מהדם להצטבר במערכת הדם.

מחלות אנדוקריניות כמו מחלת בלוטת יותרת התריס, מחלת אדיסון, והיפוגליקמיה כל אלה יכולים לגרום ללחץ דם נמוך. סיבות שכיחות ללחץ דם נמוך הם התייבשות, אובדן דם וזיהום חריף. במהלך ההתייבשות הגוף נוטה לאבד נוזלים, מצב המוביל לירידה בנפח הדם, גורם לסחרחורות, עלייה של חום הגוף, שלשולים והקאות.

אנפילקסיס היא תגובה אלרגית חמורה ומסכנת חיים. גורמים שכיחים לאנפילקסיס כוללים מזונות מסוימים, נטילת תרופות, וחומרים כימיים. אנפילקסיס יכול לגרום לבעיות נשימה, גרד, נפיחות בגרון וירידה בלחץ דם. כמו כן, מחסור בויטמין B-12 וחומצה פולית עלול לגרום למצב שבו הגוף לא מייצר מספיק תאי דם אדומים (אנמיה), ולכן גורם ללחץ דם נמוך.

טיפול בלחץ דם נמוך

לחץ דם נמוך אינו גורם לתסמינים משמעותיים בדרך כלל ולפיכך אינו מצריך טיפול. הטיפול במקרים חמורים יותר מתבסס על ההתייחסות לבעיה הבריאותית העיקרית שבגינה לחץ הדם פוחת. לחץ דם נמוך שנגרם בשל נטילת תרופות מצריך את הקטנת מינון התרופה או החלפתה בתרופה אחרת.

כדי להעלות את לחץ הדם יומלץ להגביר מעט את צריכת המלח. רופאים רבים ממליצים בדרך כלל להגביל את כמות המלח בתזונה, כי נתרן יכול להעלות את לחץ דם, לעתים באופן דרמטי. לאנשים עם לחץ דם נמוך, הדבר עשוי להועיל דווקא. אך עדיין עודף נתרן יכול להוביל לאי ספיקה לבבית ולכן חשוב להתייעץ עם רופא טרם הגדלת צריכת הנתרן. נוזלים יכולים להגביר את נפח הדם ביעילות ולמנוע התייבשות.

תרופות מסוימות יכולות לשמש לטיפול בלחץ דם נמוך. תרופות אלה כוללת פלודוקורטיזון, תרופה המגבירה את נפח הדם ומידודרין, תרופה נוספת המונעת את התרחבות כלי הדם.

ראו גם:
מהם הסימנים למחלות לב?

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!