טיפול תרופתי במחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

טיפול תרופתי במחלות לב הוא טיפול נפוץ ביותר – מטופלים רבים ברחבי העולם משתמשים בתרופות שונות על מנת לשפר את פעילות הלב. התרופות למחלות הלב מתבססות על מנגנונים שונים שמטרתם העיקרים היא להקל על פעילות הלב על ידי הורדת לחץ הדם, הפחתת התכווצות שריר הלב, הורדת נפח הדם ומנגנונים אחרים.

חשיבות השימוש בתרופות למחלות לב היא אדירה, מפני שטיפול תרופתי נכון יכול למנוע התפתחות של מחלות לב שונות, לדחות מקרים של אי ספיקת לב ולהעניק שנים רבות של איכות חיים גבוהה.

אנשים רבים מקבלים היום תרופות למחלות לב כבר בגיל מוקדם, לצורך מניעת התקפי לב בגיל צעיר. שימוש בתרופות להורדת לחץ הדם מגילאים צעירים עוזר בצורה משמעותית למנוע מקרים של התקפי לב או מחלות לב אחרות. כמובן שהטיפול התרופתי חייב להגיע בצירוף לשינוי אורח חיים הכולל פעילות גופנית, תזונה נכונה והפסקת עישון.

תרופות להורדת לחץ דם

התרופות העיקריות לטיפול במחלות לב הן תרופות להורדת לחץ דם, שעוזרות להפחתת העומס על הלב ובכך להקלה על פעולתו. שימוש בתרופות אלה מגיל צעיר עוזר למניעת התקפי לב ומחלות לב אחרות, מכיוון שלחץ דם גבוה הוא גורם סיכון משמעותי להופעת מחלות לב. קיימות מספר משפחות של תרופות להורדת לחץ דם:

  • חסמי בטא – תרופות המורידות את לחץ הדם על ידי חסימת פעילות ההורמון אדרנלין. בשימוש בחסמי בטא קצב הלב מואט וכוח ההתכווצות יורד, מה שגורם להפחתה בלחץ הדם. כמו כן, התרופות גורמות להרחבת כלי הדם ובכך עוזרות לזרימת הדם דרכם. קיימים סוגים רבים של תרופות ממשפחה זו כאשר הנפוצה ביותר היא פרופרנולול (דרלין).
  • חסמי ACE – תרופות נפוצות ביותר הפועלות לעיכוב אנזים שנקרא Angiotensin converting enzyme ועוזרות להרחבת כלי הדם ולהורדת לחץ הדם. התרופות מעכבות את האנזים המדובר שאחראי להפרשת חומר הנקרא Angiotensin II שאחראי על כיוות כלי דם ובכך גורמות להורדת לחץ הדם. מדובר בתרופות שימושיות ביותר, כאשר הנפוצות ממשפחה זו הן Captopril ו- Enalpril.
  • חוסמי תעלות סידן – תרופות המונעות מהסידן להיכנס אל תאי הלב ואל דפנות כלי הדם, ובכך גורמות לירידה בפעילות הלב, הרחבת כלי דם וכתוצאה מורידות את לחץ הדם. תרופות ממשפחה זו עוזרות גם להורדת קצב הלב, הפחתת כאבי החזר ושליטה על הפרעות קצב שונות ולכן נפוצות מאוד לשימוש. תרופות נפוצות ממשפחה זו הן Diltiazem, Verapamil ו- Nifedipine.

תרופות להורדת נפח הדם – משתנים

שימוש במשתנים חשוב מאוד לחולי לב על מנת להפחית את נפח הדם ובכך להוריד את עומס הנפח על הלב. כידוע, הלב פועל כמשאבה והורדת נפח הדם תפחית את העומס עליו ותעזור בעיקר לחולי אי ספיקת לב.

  • תיאזיד – תרופות שימושיות מאוד במקרים של יתר לחץ דם. מפחיתות את נפח הדם בצורה יעילה שעוזרת להורדת לחץ הדם ולהקלה על העומס על הלב.
  • Loop Diuretics – סוג נוסף של משתנים שהנפוץ ביניהם הוא פוסיד. אלה משתנים חזקים יותר אשר שימושיים בעיקר לחולי אי ספיקת לב ועוזרים להקלה על הבצקות ועל הסימנים הנוספים על רקע עלייה בעומס הדם.
  • Potassium sparing diuretics – משפחת תרופות חשובה ביותר המשמשת מטופלים רבים במצבים שונים. במהלך השימוש במשתנים נגרמת בעיה במאזן האשלגן ועלול להיגרם מצב מסכן חיים על רקע איבוד האשלגן. ולכן, משתמשים בתרופות ממשפחה זו כמו אלדקטון על מנת לשמר את רמת האשלגן בדם ולהבטיח הימנעות מתופעות לוואי שונות. מחקרים רבים הראו ששימוש באלדקטון בשלבים מוקדמים של מחלות לב (גם ללא שימוש במשתנים) עוזר לשיפור הפרוגנוזה ולהארכת החיים.

אולי יעניין אותך גם:

מחקר בדק מה יעיל יותר עבור חולי לב – צנתור? ניתוח מעקפים? או תרופות?

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
נגישות לחולי לב
נגישות לחולי לב

מחלות לב הן מהמורכבות ביותר להתמודדות, גם מכיוון שהמחלות החמורות כרוכות בסכנת חיים מוחשית. אסור לשכוח שמחלות הלב טומנות בחובן פגיעה ממשית בשגרת החיים וביכולת

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!