תסמונת לב שבור

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

תסמונת לב שבוראם זה מרגיש כמו התקף לב, ונראה כמו התקף לב, האם זה התקף לב? לא בהכרח.

המונח 'תסמונת לב שבור' נולד לאחר שחוקרים למדו במשך עשור את מצבם של אנשים אשר היו שרויים באבל. הם גילו כי בקרב מספר חולים שחוו מוות של אדם אהוב, התחילו להתפתח התסמינים כבר בעת ההלוויה.

לדברי החוקרים, במצב זה, הגוף משחרר מבול של כימיקלים, כולל אדרנלין. השיטפון הפתאומי הזה עלול להמם את שריר הלב, ומפריע לתפקוד התקין שלו. שריר הלב המום בשל כמויות האדרנלין המציפות אותו, והוא נכנס למצב של שינה, בו הרקמה הולכת לאיבוד. התאים עדיין בחיים, אך הם מושבתים.

אז למרות שתסמונת לב שבור עשויה להרגיש כמו התקף לב, זוהי בעיה שונה לחלוטין אשר מצריכה סוג שונה של טיפול.

הגורמים לתסמונת לב שבור

החוקרים זיהו אף מופעים גנטיים, אשר עשויים להשפיע על אנשים מסוימים הסובלים מהמצב, למרות שבדרך כלל, הגורמים המציתים את התקפי התסמונת, שונים ומשתנים בקרב אנשים שונים. בעוד שמוות של בן זוג, חבר או בן משפחה קרוב מהווה סיבה נפוצה, גם פרידות דוגמת גירושין או פרידה מבן זוג עלולים לגרום לפרוץ ההתקף.

עבור אחרים, גם מוות של חיית מחמד אהובה, לחץ פיזי, ירידה פתאומית בלחץ הדם, התקף אסטמה, (אסטמה קרדיאלית) הליך כירורגי מורכב, תופעות לוואי של תרופות גמילה מאלכוהול, מצבי לחץ בעבודה, הפסדים כבדים בהימורים, או אפילו צפייה בסרטים או סרטונים מפחידים או קשים, נחשבים לגורמים לפרוץ התסמונת.

תסמינים

תסמיני תסמונת לב שבור עשויים לחקות התקף לב, והם בדרך כלל כוללים כאבים בחזה, קוצר נשימה, קצב לב שאינו סדיר וחולשה כללית. אם התסמינים כוללים כאב בחזה לטווח ארוך או מתמשך, קצב לב מהיר מאוד או שאינו סדיר, או קוצר נשימה בעקבות אירוע מלחיץ, מדובר באירוע לב אשר מצריך התערבות רפואית מיידית.

בדיקות ואבחון של תסמונת לב שבור

אם הרופא חושד כי המטופל סובל מתסמונת לב שבור, הוא יבצע את הבדיקות הבאות על מנת לקבוע את האבחון:

היסטוריה אישית ובדיקה גופנית – הרופא יבדוק במיוחד אם אי פעם הופיעו תסמינים למחלות לב. כמו כן, הוא ישאל אודות לחצים גדולים מהם סובל המטופל לאחרונה, כגון מוות של אדם אהוב.

אק"ג – בבדיקה זו, טכנאי רפואי יציב חוטים על החזה, על מנת להקליט את האותות החשמליים של פעילות הלב, ולסייע לרופא לזהות אי סדרים בקצב ובמבנה הלב.

צילום חזה – הרופא יזמין צילום חזה על מנת לבדוק אם הלב מוגדל או שהוא נושא צורה אופיינית לתסמונת לב שבור, או על מנת להבחין בבעיות בריאות כלשהן אשר עלולות להוות את התסמינים.

בדיקות דם – רוב האנשים הסובלים מתסמונת לב שבור, נושאים כמות מוגברת של אנזימים מסוימים בדמם. הרופא יזמין בדיקות דם על מנת לבדוק אנזימים אלו לשם סיוע לאבחון.

טיפול והתמודדות

רופאים משתמשים בגלולות לחץ דם, כגון חוסמי בטא על מנת לסייע לטפל בתסמונת לב שבור. כעשרים אחוזים מהחולים הסובלים מההתקפים, כבר מטופלים בתרופות מסוג זה. אך השפעת ההתקף כה עזה, עד כי גם במינונים שונים של תרופות, עדיין לא נמצאה הדרך לחסום כליל את התופעה, ובקרב כעשרה אחוזים מהמקרים, היא חוזרת עצמה.

סיכונים של תסמונת לב שבור

זה אולי נשמע כמו קלישאה שחוקה, אך כן. בהחלט אפשר למות מלב שבור.

אם התסמונת אינה מטופלת, היא עלולה לגרום להפרעות קצב מסוכנות ואפילו להלם קרדיוגני. מסיבה זו, חיוני לפנות לטיפול רפואי מיידי בכל מצב של סימני אירוע לב.

החדשות הטובות הן, כי תסמונת לב שבור היא מצב נדיר, אשר משפיע רק על כשני אחוזים מהאנשים עם בעיות לב.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!