השתלת קוצב לב מלאכותי

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

קוצב לב מלאכותי הוא מכשיר קטן המושתל בחזה, מתחת לעור, ועוזר לבקר את קצב הלב ולשלוט בו. אנשים רבים הסובלים מהפרעות קצב נדרשים להשתלת קוצב לב, שמאפשר לליבם לפעום באופן סדיר ומונע מקרים של הפרעת קצב מסכנות חיים.

קיימות סיבות רבות להפרעות קצב הדורשות השתלת קוצב לב, כמו הזדקנות, פגיעה בשריר הלב על רקע מחלה כלילית, שימוש בתרופות מסויימות או מחלות גנטיות. השתלת קוצב הלב מבוצעת על ידי ניתוח זעיר ופשוט, ולאחריה ניתן לחזור לחיים תקינים עם מספר מגבלות מועטות.

מבנה קוצב הלב

קוצב הלב המלאכותי מחקה את פעילות קוצב הלב הטבעי בכך שהוא שולח אותות חשמליים שגורמים לכיווץ שריר הלב. קוצב הלב בנוי משני חלקים עיקריים, מקור המתח ואלקטרודות.

מקור המתח הוא קופסה קטנה המושתלת מתחת לעור ומכילה סוללה ובקר חשמלי שמבקר את קצב הלב. האלקטרודות הן חוטים חשמליים היוצאים ממקור המתח ותפקידם לקשר בין מקור המתח ללב – הם מחזירים מידע חשמלי מהלב ושולחים אותות חשמליים במידת הצורך.

איך קוצב לב פועל?

קוצב הלב מנטר את פעילות הלב ובמידה וקצב הלב איטי מדי הוא מאיץ אותו באמצעות שליחת אותות חשמליים מתאימים. כמו כן, לרוב הקוצבים המודרניים יש יכולת לנטר את קצב הנשימה ותנועתיות הגוף ועל פי זה להגביר את קצב הלב במידת הצורך, כמו במקרים של פעילות גופנית.

קוצבי לב דו חדריים

נקראים גם קוצבים מסוג CRT ותפקידם לשפר את פעילות הלב ולהבטיח כיווץ מתואם של שני החדרים. במקרים של חולים באי ספיקת לב אשר סובלים מכך שהתכווצות הלב שלהם לא מתואמת ולא אפקטיבית (על רקע פגיעה בהולכה החשמלית), ניתן להשתיל קוצב לב דו חדרי.

בניגוד לקוצב הסטנדרטי שמקצב את אזור העליות וה- SA Node, הקוצב הדו חדרי שולח אות חשמלי ישירות לחדרים ובכך מאפשר שיתכווצו באופן מסודר ויעיל. בכך, ניתן לשפר את פעילות החדרים ואת איכות פעימת הלב ולהעניק למטופלים הקלה רבה במצב הלבבי.

השתלת קוצב לב

הניתוח להשתלת הקוצב מתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית בלבד ואורך כשעתיים. במהלך הניתוח, מחדירים את האלקטרודות בהנחיית רנטגן ומחברים אותן מצד אחד אל עלייה ימין והחדר הימני ומהצד השני אל המכשיר עצמו.

לאחר ההשתלה נשארים להשגחה למשך יום אחר ומתכנתים את קוצב הלב בהתאם לצורך. בהתאם להמלצת הרופאים יש להגיע לביקורת תקופתית על מנת לבדוק את פעילות הקוצב ולשנות את ההגדרות בהתאם. בחודש לאחר ההשתלה מומלץ להימנע מפעילות מאומצת או מהרמת משקלים כבדים. כמו כן, ניתן להשתמש בתרופות להקלה על הכאב בהתאם להמלצת הרופאים.

מגבלות עבור אנשים עם קוצבי לב

למרות שמקרים בהם קוצב הלב מפסיק לעבוד הם נדירים, יש להיזהר מפני מכשירים חשמליים שונים שעלולים להזיק לפעילות התקינה של קוצב הלב.

  • טלפונים סלולריים – שימוש בטלפון סלולרי נחשב לבטוח לבעלי קוצב לב, אך יש להקפיד להימנע מלהניח את הטלפון בסמוך לקוצב. כלומר, אין להניח את הטלפונים הסלולריים בכיס החולצה מחשש שיפגעו בפעילות הקוצב.
  • גלאי מתכות – מעבר דרך גלאי מתכות (כמו בשדה התעופה) לא אמור להזיק לפעילות הקוצב, אך לא מומלץ מחשש לפגיעה בפעילות הקוצב. במקרים כאלה רצוי לבקש בדיקה ללא גלאי מתכות – נשיאת תעודה המעידה על שימוש בקוצב לב יכולה לעזור.
  • גנרטורים וספקי כוח גדולים – הקפידו לעמוד לפחות חצי מטר מספקי כוח גדולים או גנרטורים אשר יכולים לשבש את פעילות הקוצב. במקרים שונים רצוי לבדוק את המצב במקום העבודה ולהיערך בהתאם.
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
נגישות לחולי לב
נגישות לחולי לב

מחלות לב הן מהמורכבות ביותר להתמודדות, גם מכיוון שהמחלות החמורות כרוכות בסכנת חיים מוחשית. אסור לשכוח שמחלות הלב טומנות בחובן פגיעה ממשית בשגרת החיים וביכולת

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!