עזרה ראשונה במקרה של התקף לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

התקף לב הוא מצב מסכן חיים, ותגובה מהירה ונכונה במקרים כאלה יכולה להציל את הלב ולמנוע סיבוכים נוספים. במקרים של התקף לב מהירות הטיפול היא קריטית, ויש לפנות באופן מיידי לבית החולים ולהגיש עזרה ראשונה במקרה הצורך. במידה ונדרשת החייאה, יש לבצע אותה על פי הפרוטוקולים, בדגש על ביצוע עיסויי חזה ושימוש בדפיברילטור.

קריאה לעזרה

במידה והבנתם שאתם עוברים התקף לב, עליכם לקרוא באופן מיידי לעזרה ולהזעיק אמבולנס. הסימנים להתקף הלב מתאפיינים בדרך כלל בכאב חזה לוחץ המתלווה לתחושה כללית רעה, הזעה, קוצר נשימה וסימנים נוספים. במידה ואתם חשים שזהו אכן אירוע של התקף לב, יש לקרוא לאמבולנס באופן מיידי, או להגיע מייד לחדר המיון.

במידה והחולה עובר התקף לב בביתו, רוב מקרי המוות נגרמים על רקע פרפור חדרים – הפרעת קצב מסכנת חיים שנגרמת כתוצאה מהתקף הלב. ולכן, עדיף לקרוא לצוות מיומן שיוכל לטפל בכם באופן מיידי במקרה של התדררות המצב.

במקרים אלו עדיף שלא להגיע אל בית החולים באופן עצמאי, מפני שהזמן יקר ואירוע של פרפור חדרים עלול להתרחש בכל רגע. במידה ואתם מעדיפים להגיע אל בית החולים באופן עצמאי, השתדלו שלא לנהוג בעצמכם – נהיגה במצב של התקף לב מסכנת את חייכם ואת חיי הנהגים האחרים בכביש.

עד שהאמבולנס מגיע – שימוש בתרופות

במידה והאמבולנס מתעכב, ניתן להשתמש בשתי תרופות למחלות לב המשמשות את רוב חולי הלב והאנשים המבוגרים. בתרופות יש להשתמש במינון אותו רשם לכם הרופא, וזאת על מנת להימנע מהרעלה. במידה ואינם בטוחים בכך, המתינו עד הגעת הפרמדיקים.

  • אספירין בלעיסה – אחד הטיפולים הפשוטים והטובים במקרה של התקף לב הוא לעיסת אספירין. אספירין הוא מדלל דם, ובמידה של הופעת התקף לב, הוא מונע קרישיות יתר של הדם. נטילת האספירין במקרה זה מתבצעת בלעיסה (ולא בבליעה), ועוזרת בצורה משמעותית לשיפור הפרוגנוזה.
  • ניטרוגליצרין – חולי לב רבים משתמשים בניטרוגליצרין בהופעת תעוקת חזה. במקרים אלו, ניתן להשתמש בניטרוגליצרין הניתן בתרסיס או כטבליה מתחת ללשון עד הגעת כוחות ההצלה.

ביצוע החייאה

במידה ואתם פוגשים אדם שהרגע עבר התקף לב ואיבד הכרה, יש להתחיל לבצע החייאה באופן מיידי. כשלב ראשון, יש לקרוא לעזרה, ולאחר מכן להתחיל בהחייאה הבסיסית על פי הפרוטוקולים המקובלים:

  • בדיקת הכרה – יש לוודא שהאדם אינו בהכרה וחסר נשימה.
  • פתיחת נתיב אוויר – על ידי הסתת הראש ופינוי נוזלים מחלל הפה במקרה הצורך.
  • ביצוע לחיצות חזה – השלב החשוב ביותר בהחייאה הוא ביצוע לחיצות חזה, המתבצעות על עצם החזה בקצב של כ-100 לחיצות לדקה. לחיצות החזה הוכחו כחשובות ביותר במהלך ההחייאה ויש לבצע אותן בצורה הטובה ביותר.
  • הנשמה – בשנים האחרונות נוטים להפחית מחשיבות ההנשמה ולהתמקד בעיקר בביצוע לחיצות חזה. כמו כן, על פי הנחיות משרד הבריאות אין לבצע הנשמה מפה לפה ללא שימוש באמצעי הגנה כמו מסיכת הנשמה. במידה ואתם לבד, התמקדו בלחיצות החזה, ובמידה ואתם בזוג וברשותכם מסיכת הנשמה, התחילו לבצע הנשמה.
  • שימוש בדפיברילטור – ברוב המקרים, הטריגר לאיבוד הכרה אצל חולים העוברים התקף לב הוא פרפור חדרים, ובמקרים אלו יש להשתמש בדפיברילטור, הנותן מכת חשמל ללב ובכך מחזיר את קצב הלב לקצב תקין. במידה ואתם במקום ציבורי (בית ספר, קניון וכו') ניתן למצוא שם דפיברילטור עד הגעת מד"א. רוב הדפיברילטורים מופעלים באופן אוטומטי ופשוט, ולאחר הדרכה קצרה ניתן להשתמש בהם ולהציל חיים.

אולי יעניין אותך גם:

מחקר בדק ומצא: ניתן למנוע רבים מהתקפי הלב

האם בקרוב נוכל לאבחן התקפי לב בעזרת דגימת רוק?

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
נגישות לחולי לב
נגישות לחולי לב

מחלות לב הן מהמורכבות ביותר להתמודדות, גם מכיוון שהמחלות החמורות כרוכות בסכנת חיים מוחשית. אסור לשכוח שמחלות הלב טומנות בחובן פגיעה ממשית בשגרת החיים וביכולת

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!