מחלות לב – סימנים

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

 קיימים סוגים שונים של מחלות לב, כאשר רוב המחלות גורמות לסימנים שונים על פי הפתוגנזה של המחלה. התקף לב ומחלות לב נוספות מספקות סימנים אופייניים שיכולים לעזור באבחנה ומאפשרים לרופאים להבין את תכיפות המצב ולטפל בהתאם. הסימנים העיקריים והקלאסיים של מחלות לב הם:

  • כאב חזה – רוב החולים הסובלים מהתקף לב מתלוננים על תחושת לחץ בחזה בזמן התקף לב. הכאב נמשך יותר ממספר דקות ומלווה בתחושת סחיטה של החזה. מחלות לב נוספות כמו פריקרדיטיס, קרע של האאורטה ומחלות אחרות גורמות לכאבי חזה עם מאפיינים מעט שונים.
  • שינויים בתדירות הופעת הכאב – לאנשים הסובלים מתעוקת חזה, התקף לב יכול להתבטא בעלייה בתדירות התקפי הכאב. במקרים אלו הכאב מופיע במנוחה בתדירות גבוהה ומעיד על מצב החירום. לעומת זאת, הופעה פתאומית של כאבים עלולים להעיד על מחלות אחרות.
  • קוצר נשימה – קיימת השפעה ישירה של הלב על הריאות ומערכת הנשימה, ופגיעה בלב גורמת לשיעול וקוצר נשימה.
  • התעלפות – עילפון יכול להעיד על הפרעות בקצב הלב.

כללי עשה ואל תעשה

במידה ומופיעים חלק מהסימנים הבאים, חשוב להגיע באופן מיידי לרופא בקופת חולים או לחדר המיון על מנת לברר אם אכן מדובר במחלת לב חריפה ולהתחיל טיפול במידת הצורך. כל עיכוב באבחנה ובמתן הטיפול עשוי להיות קריטי, ולגרום לנזקים קשים בטווח הארוך.

חשוב לזכור שהתקף לב שאינו מטופל גורם לנזק בלתי הפיך לשריר הלב, ומחלות אחרות המאובחנות ומטופלות באיחור עלולות להביא לסיבוכים מסכני חיים. להלן מספר כללים במידה ואתם חושדים במחלת לב:

  • במידה והכאב נמשך יותר ממספר דקות, פנו מייד לרופא המטפל.
  • כאב המוקל במנוחה עלול גם כן להעיד על מחלת לב קשה – אל תקלו ראש בכך.
  • אל תתביישו להזמין אמבולנס – פעמים רבות הגעה מהירה לבית החולים בליווי צוות מיומן מצילה חיים.
  • השתדלו לא להשתמש במשככי כאבים – הם עלולים למסך את הכאב ולהקל על הסימפטומים בעוד התקף הלב לא פוסק.
  • במידה והחולה העובר התקף לב איבד הכרה, יש להתחיל החייאה בדגש על עיסויי חזה במקביל לקריאה לעזרה. עיסויי חזה יעזרו במקרה זה לשמור על אספקת הדם לרקמות הגוף ומצילים חיים.

טיפול ראשוני

לאחר ההגעה לבית החולים ואבחון מחלת הלב, עוברים טיפול ראשוני בהתאם לסוג מחלת הלב שאובחנה.

  • תרופות נוגדות קרישה – תרופות כמו אספירין או פלביקס עוזרות למניעת התפתחות קרישי דם נוספים ומשפרים את הפרוגנוזה באופן משמעותי.
  • משככי כאבים – כמו מורפיום עוזרים להורדת הלחץ והחרדה ולהפחתת קצב הלב, ועוזרים לשיפור המצב
  • מרחיבי כלי דם – תרופות ממשפחת הניטראטים, הניתנים בדרך כלל מתחת ללשון או דרך הוריד, ועוזרות במקרים של אי ספיקת לב והתקף לב
  • צנתור או תרופות להמסת קרישים – חיוניים להצלחת הטיפול במידה ומדובר במחלת לב איסכמית. ככל שהטיפול יהיה מהיר יותר הפרוגנוזה של החולים תהיה טובה יותר. באופן כללי, כיום מקובל לבצע צנתור כמעט בכל המקרים, ושימוש בצנתור לאבחנה ופתיחת כלי הדם החסומים הוכח כיעיל ביותר. שימוש בתרופות להמסת קרישית מתבצע רק במידה ולא ניתן לבצע צנתור, בין אם בגלל מצב החולה או במקרים בהם לא קיים חדר צנתור בקרבת מקום.
  • תרופות להקלה על פעילות הלב לפי הצורך ובהתאם לאבחנה – תרופות כמו חוסמי בטא או חוסמי תעלת סידן יכולים לעזור לחולים בחלק מהמצבים ובהתאם לתוצאת בדיקת האק"ג.
  • תרופות להפרעת קצב – במקרים של הפרעות קצב מסכנות חיים

בדיקות שעוזרות באבחון מחלת הלב

קיימות מספר בדיקות המבוצעות באופן שגרתי על מנת לאבחן את מחלת הלב. הבדיקות השכיחות ביותר הן אקו לב, אק"ג ובדיקות דם לאנזימי לב. בשלב מתקדם יותר של האבחנה משתמשים בבדיקת מאמץ, מיפוי לב ובדיקות אחרות על מנת להבין את מקור הבעיה ולאבחן את המחלה.

אולי יעניין אותך גם:

נתונים סטטיסטיים על מחלות לב בישראל

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!