ניתוח לב פתוח

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

ניתוח לב פתוח הוא ניתוח בו פותחים את החזה וחושפים את הלב על מנת לטפל בהפרעות שונות. מדובר בפרוצדורה מסובכת ומורכבת אשר פונים אליה רק במצבי קיצון בהם נדרשת התערבות אגרסיבית על מנת להציל את הלב.

לפי הגדרה, ניתוח לב פתוח הוא ניתוח במהלכו עוצרים את פעילות הלב ומחברים אותו למכונת לב ריאה (זאת בניגוד לניתוח לב סגור במהלכו הלב פועם). ניתוחי הלב הפתוחים העיקריים הם ניתוח מעקפים, ניתוח לתיקון מומים מולדים וניתוחים להחלפת מסתמים.

חיבור הלב למכונת לב ריאה

על מנת להזרים לגוף דם בצורה תקינה בזמן שפעולת הלב מופסקת, יש לחבר את הלב למכונת לב ריאה. הפסקת פעולת הלב חיונית על מנת לבצע את הניתוח בצורה מדוייקת וללא הפרעות, ולאפשר למנתחים עבודה נוחה וקלה יותר, ולכן, יש לחבר את הגוף למכונת לב ריאה המחליפה את פעולת הלב.

לאחר פתיחת בית החזה וחשיפת הלב, פונים לחיבור הלב למכונת לב ריאה. המכונה מורכבת משני חיבורים עיקריים: חיבור אחד לורידים הנבובים (העליון והתחתון) שתפקידו לאסוף את הדם מהמחזור הורידי, וחיבור נוסף לאבי העורקים שתפקידו להזרים חזרה דם לגוף. החיבורים מבוצעים על ידי צינורות המוחדרים לכלי הדם האלה ולמכונת לב ריאה.

עבודת המכונה באה להחליף את פעולת הלב – הדם מהמחזור הורידי נאסף לפני כניסתו לעלייה הימנית ומוזרם למכונה המחמצנת אותו (בדומה לפעולת הריאות). לאחר מכן, הדם מוזרם אל אבי העורקים וחוזר אל מחזור הדם העורקי. בדרך זו מאפשרים לעצור את פעולת הלב ולספק תנאים נוחים יותר לניתוח.

הפסקת פעילות הלב

לאחר חיבור הלב אל מכונת לב ריאה, יש להפסיק בצורה הדרגתית את פעולתו. בשלב זה, לאחר שמוודאים שכל הדם עובר דרך מכונת הלב ריאה, מתחילים בתהליך קירור הדם המתבצע על ידי המכונה.

תהליך זה חיוני על מנת להוריד את קצב חילוף החומרים, להאיט בצורה טבעית את קצב הלב ולאפשר את עצירת פעולת הלב לפרק זמן ממושך מבלי לפגוע בשריר הלב עצמו.

כידוע, הפסקת זרימת הדם לשריר הלב גורמת לאיסכמיה ולפגיעה בשריר, ועל ידי הקירור התהליך הפתולוגי מתעכב וניתן לעבוד על הלב ללא חשש. השלב הבא הוא עצירת אספקת הדם ללב והפסקת פעולתו על ידי שימוש בתמיסת אשלגן.

טיפול כירורגי בבעיית הלב

לאחר שהלב חובר בהצלחה למכונת לב ריאה ופעולת הלב הופסקה, ניתן לפנות לחלק המשמעותי ביותר בניתוח והוא תיקון הבעיה הלבבית.

בשלב זה ניתן להתקין מעקפים, להחליף מסתמים, לתקן את המחיצה ולבצע פעולות נוספות הנדרשות על מנת לתקן את הפגם הלבבי שדרש את הניתוח. בשל עצירת פעולת הלב, חשוב מאוד לבצע את תהליך התיקון בצורה מהירה ויעילה, ועל כן נדרשת מהכירורגים מיומנות רבה.

סיום הניתוח

על מנת לסיים את הניתוח יש כמובן לנתק את הלב מהמכונה. תהליך הניתוק מתחיל בחימום הדרגתי של הדם לטמפרטורת הגוף התקינה. לאחר החימום, משוחררים החסמים השונים ואספקת הדם לשריר הלב חוזרת. במקרים שונים, יש צורך גם לתת מכת חשמל על מנת להעניק ללב קצב ראשוני המאפשר התכווצות תקינה וסדירה.

לאחר שרואים שהלב פועם היטב, מנתקים אותו מהמכונה בצורה הדרגתית ומאפשרים לו לפעום באופן עצמאי. לאחר הניתוח סוגרים כמובן את החתך ומאשפזים את המטופלים למספר ימים ביחידה לטיפול נמרץ.

האשפוז ביחידה לטיפול נמרץ

כל ניתוח לב פתוח דורש אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ על מנת לנטר בצורה יעילה את פעולת הלב, לחץ הדם ומדדים נוספים. בשל מורכבות הניתוח, ההתאוששות ממנו מתבצעת בצורה הדרגתית ודורשת בדרך כלל אשפוז ממושך עד השחרור המיוחל.

אולי יעניין אותך גם:

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
נגישות לחולי לב
נגישות לחולי לב

מחלות לב הן מהמורכבות ביותר להתמודדות, גם מכיוון שהמחלות החמורות כרוכות בסכנת חיים מוחשית. אסור לשכוח שמחלות הלב טומנות בחובן פגיעה ממשית בשגרת החיים וביכולת

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!