מתי לפנות לבית חולים – אבחון עצמי

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

התקף לב הוא מצב חירום רפואי בו נגרמת חסימה לזרימת הדם לשריר הלב ועלול להיגרם נזק ארוך טווח. אי לכך, קיימת חשיבות אדירה למהירות ההגעה לבית החולים ולקבלת טיפול, וככל שמספקים טיפול מהיר יותר הפרוגנוזה טובה יותר.

במהלך התקף הלב נגרם אירוע איסכמי, בו רקמת שריר הלב מפסיקה לקבל דם וחמצן. במקרים של טיפול מהיר, רקמת השריר מצליחה לשרוד ולא נגרם לה נזק משמעותי.

לעומת זאת, ללא טיפול או במקרים של טיפול לאחר זמן רב, רקמת השריר עוברת נמק ומתה, ומדובר בנזק בלתי הפיך. ולכן, על מנת להימנע ממקרים אלו של פגיעה קשה בשריר הלב, יש להגיע באופן מיידי לבית החולים בכל מצב בו חושדים בהתפתחות התקף לב.

האם ניתן לאבחן את התקף הלב באופן עצמי?

באופן כללי, האבחנה המדוייקת של התקף לב מתבצעת בבתי החולים על ידי בדיקת אק"ג ובדיקות דם לאנזימי לב. עם זאת, במידה ואתם מכירים היטב את הסימפטומים של התקף לב, ניתן לחשוד בו בשלב מוקדם מאוד. חשוב לזכור שבמקרים אלו עדיף להגיע אל בית החולים, להיבדק ולהימצא בריאים, מאשר לוותר על בירור רפואי ולהישאר עם נזקים לבביים לכל החיים.

הסימנים החשובים של התקף לב

ניתן להגיע לאבחון עצמי של התקף לב כאשר מכירים את הסימנים העיקריים שלו ויודעים מה לחפש. חשוב לזכור שלא תמיד סימני התקף הלב מופיעים בצורה קלאסית, ופעמים רבות ביטוי הסימפטומים קל ואז קשה יותר להגיע לאבחנה. עם זאת, במקרים של התקף לב קשה בדרך כלל מופיעים סימנים המעלים את החשד להתקף לב ודורשים טיפול עזרה ראשונה, הזעקת אמבולנס או הגעה עצמית מיידית לחדר המיון.

זמן הופעת התקף הלב

במחצית מהמקרים, התקף הלב מופיע לאחר מצב מקדים כמו פעילות גופנית מאומצת, סטרס רגשי או מצבים רפואיים אחרים. מבחינת שעות היום, למרות שהתקף לב יכול להופיע בכל שעה, בדרך כלל התקף הלב נגרם בשעות הבוקר, מספר שעות לאחר שמתעוררים מהשינה.

הכאב כמאפיין של התקף לב

הכאב הוא התלונה הנפוצה והאופיינית ביותר במקרים של התקף לב, וכל מצב של כאב חזה שאינו חולף דורש הגעה מיידית לבית החולים. הכרת סוג הכאב האופייני במקרים של התקף לב ואבחנה בינו לבין בעיות אחרות שבהן גם קיים כאב חזה דומה (למשל, דלקת קרום הלב), יכולה לעזור מאוד באבחנה המוקדמת, שכאמור יכולה להציל חיים.

סוג הכאב

בהתקף לב, הכאב עמוק, וגורם לתחושה של סחיטה וקריסה של בית החזה. חולים רבים מתארים זאת כ"בלטה כבדה שמונחת על החזה", וזהו כאב אופייני ביותר. חולים הסובלים מתעוקת חזה מכירים את הכאב המדובר, אך במקרים של התקף לב הוא מופיע במנוחה, נמשך זמן רב יותר וחומרתו גדולה יותר.

מיקום הכאב

הכאב בהתקף לב מופיע בדרך כלל במרכז החזה, ובדרך כלל מקרין גם לידיים. במקרים נדירים יותר, הכאב מקרין גם לבטן, גב, לסת תחתונה וצוואר. מיקום הכאב אופייני גם למצבים גופניים אחרים כמו צרבת, אך זיכרו שכל כאב חזה דורש בירור בבית החולים.

סוגי כאב השוללים התקף לב

במידה והכאב אותו אתם עוברים חד או שורף, ככל הנראה לא מדובר בהתקף לב. כמו כן, מקרים שמוקד הכאב נמצא בבטן העליונה או באיזורים אחרים שאינם החזה גם כן אינם אופייניים להתקף לב. במידה ואתם לא בטוחים באבחנת הכאבים ושיוכם להתקף לב, ניתן לפנות לשירות טלרפואה, המאפשר לקבל ייעוץ טלפוני ואף לערוך בדיקת אק"ג באמצעות הטלפון.

תלונות נוספות

למרות שהכאב הוא תלונה טיפוסית מאוד בהתקף לב, ברוב המקרים נלוות לו תלונות נוספות כמו חולשה, הזעה, בחילה, הקאות וחרדה. חולים העוברים התקף לב חשים תחושה כללית רעה מאוד ומבינים בדרך כלל ש"משהו לא בסדר", ובמקרים אלו יש להגיע באופן מיידי לבית החולים.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!