חזרה לפעילות מינית לאחר אירוע לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

בנוסף לשינויי הרגלים כגון שמירה על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה, אנשים שעברו אירוע לב חוששים מאוד לחזור לפעילות גופנית מתוך הפחד שמא יחוו אירוע לבבי נוסף.

בין הפעילויות הגופניות כלולה גם פעילות מינית, שעליה אין צורך לוותר, ויותר מכך- גם לא כדאי לוותר. חולי הלב אינם היחידים שחוששים מחזרה לפעילות מינית, אלא גם בני/בנות זוגם שאינם מודעים למה אסור ולמה מותר לעשות לאחר אירוע לב, כך שהחרדה ממיניות מגיעה משני הכיוונים.

ארגון הבריאות העולמי קבע כי לאחר שלושה עד שמונה שבועות מאירוע הלב אפשר ואף רצוי לחזור לקיים יחסי מין בצורה מתונה מבלי לחשוש שמא הפעילות המינית תגרום לנזק. לאחר תקופת שמונת השבועות אפשר לחזור לפעילות מינית מלאה. קביעה זו אינה מרגיעה את מרבית האנשים שעברו התקף לב ורק כ-25% מהם חוזרים לפעילות מינית מלאה מכיוון שהם חוששים מפני אירוע לבבי נוסף.

לאחר אירוע לב

חזרה לפעילות גופנית בצורה מבוקרת נכונה וחשובה לאחר אירוע לב, שכן זוהי דרך יעילה לאמן את הלב מחדש. ככל ששומרים על פעילות גופנית באופן סדיר, כך מקטינים את הסכנה לאירוע לב נוסף בשעת פעילות מינית.

אדם אשר מתאמן יותר משלוש פעמים בשבוע מקטין את הסיכונים ללקות באירוע לב חוזר, בהשוואה לאדם שמתאמן פעם אחת בשבוע או פחות מכך. על פי מחקר חדש, ריצה אף תורמת להארכת תוחלת החיים. פעילות גופנית סדירה גורמת לפעילות סדירה של הלב בעת קיום יחסי מין ואין חשש מדופק מואץ. אם יחסי המין מתקיימים בתנאים מתאימים אין כל חשש לעומס רב על הלב.

כיצד לחזור למיניות טובה?

קיום יחסי מין זהו דבר חשוב בכל גיל ובכל שלב בחיים, במיוחד לאחר טראומה גופנית שמשפיעה גם מבחינה רגשית. מיניות משפיעה לטובה על בריאות גופנית, משפרת את איכות החיים של בני הזוג, מיטיבה במצבי הרוח, מפיגה תחושות לא טובות ומפחיתה את רמת החרדה מפני דברים שונים.

ההימנעות מחזרה לפעילות מינית לאחר אירוע לב לא מסתמכת כלל על המציאות. להלן מספר המלצות לחזרה למיניות טובה ובריאה שיכולה להשיב את שמחת החיים לבני הזוג.

  • אישור מרופא – לאחר אירוע לב חשוב להתייעץ עם רופא לגבי שינויים באורחות החיים, ביניהם גם לפני חזרה לפעילות מינית. חשוב שהמטופל ייבדק ויקבל אישור לכך שהוא יכול לעשות כן ושאין כל חשש מאירוע לב נוסף בעקבות החזרה לפעילות זו.
  • סממנים גופניים – לפני החזרה למיניות יש לשים לב לסממנים גופניים שעלולים להעיד על קיומה של בעיה כלשהי כגון קשיי נשימה, עייפות ובחילה. במידה והם קיימים לא כדאי עדיין לשוב לפעילות אלא להמתין תקופה מסוימת עד שייעלמו, פן תהיה הידרדרות במצב.
  • רגיעה – מצבי לחץ מיותרים לחלוטין. לא כדאי לחזור למיניות כאשר הנפש נתונה ללחצים פסיכולוגיים. מומלץ לבצע דמיון מודרך' תרגילי נשימה ואפילו לקבל עיסוי כדי לשמור על חשיבה חיובית ועל מצב רוח טוב.
  • סדר וארגון – לצורך חזרה לשגרת מיניות חשוב להקפיד על סדירות בנטילת התרופות למחלת הלב.
  • מיניות מתונה – כאשר מחליטים על חזרה לפעילות מינית יש לעשות זאת בהדרגה ובצורה מתונה.
  • קשב – בני/בנות הזוג של האדם שעבר אירוע לב צריכים להיות קשובים לו בעת הפעילות המינית ולהבחין במה שגופו משדר להם.
  • לקחת אוויר – מומלץ לקיים יחסי מין בתוך חדר מאוורר בטמפרטורה נוחה: לא חמה מדי ולא קרה מדי ושלא תהיה לחות גבוהה.
  • אוכל ושתייה – כדאי להימנע מקיום יחסי מין מיד לאחר ארוחה או שתיית משקאות אלכוהוליים – מומלץ להמתין בין שעתיים לשלוש שעות.
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
אי ספיקת לב וקורונה
אי ספיקת לב וקורונה

אחת הסיבות העיקריות למורכבות של נגיף הקורונה היא שככל שהזמן חולף, נראה שסימני השאלה ביחס אליו רק עולים. גם לאחר אינספור מקרים, סטטיסטיקות מובהקות ומחקרים

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!