מחלות לב בנשים

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלות לב בנשים מחלות לב בנשים הן שכיחות ונפוצות יותר מכפי שחושב הציבור הכללי. על פי נתוני הסטטיסטיקה, אחת מכל שתי נשים תסבול ממחלת לב או ממחלת כלי דם כליליים בשלב זה או אחר בחייה, ואילו אחת מכל שלוש נשים אף עלולה למות מכך.

הבעיה החמורה הנובעת ממחלות אלו בנשים, היא האבחון המאוחר לו הן זוכות, עקב חוסר מודעות של הרופאים לתסמינים המיוחדים, ולפעמים אף עקב חוסר פנייתן באופן מידי לטיפול רפואי.

אילו מחלות לב אופייניות לנשים?

המחלות הכליליות אשר נשים סובלות מהן, דומות בעיקרן למחלות מהן סובלים הגברים. מחלות אלו נפוצות אף יותר, עקב מחלות כרוניות כמו סוכרת, חוסר פעילות גופנית, תזונה לא מאוזנת, עישון והשמנת יתר.

המחלות הכליליות אשר פוגעות בכלי הדם נובעות מהתפתחות רובד טרשתי, אשר מונע זרימת דם תקינה בהם, עד כדי סכנת סתימתם. נשים סובלות גם בשכיחות גבוהה מהתקפי לב ומחוסר אספקת דם לשריר הלב.

מחלות לב כליליות הינן נפוצות פחות בשנות הפוריות של האישה, כתוצאה מההורמונים הרבים. אולם מגיל 65 והפסקת הפרשת ההורמונים, יחס זה, בהשוואה לגברים, הולך ומתהפך, ונשים נמצאות בסיכון מוגבר למחלות לב.

מחלות לב אצל נשים שכיחות יותר ממחלות סרטן כמו סרטן השד, סרטן השחלה ועוד. בדומה לגברים, מחלות לב גורמות לתמותה הגדולה ביותר מבין כלל המחלות, ולפעמים אף נחשבות ל"רוצח השקט".

גורמים ותסמינים

הגורם העיקרי להתפתחות מחלות לב בנשים הינו התפתחות הרובד הטרשתי ולפעמים קריעתו, עד כדי שליחת קרישי דם לכלי הדם קטנים. גורם זה עלול להוביל לתמותה גדולה, אשר תהיה קשה לטיפול. מעבר לכך, הגעת האישה לטיפול מידי הינו קריטי וחיוני להמשך חייה.

כמו כן, נשים נוטות לסבול מאיסכמיה (חוסר אספקת חמצן) ואי אספקת דם לשריר הלב, כתוצאה מחסימת כלי דם באופן מלא או חלקי. הסיבה המשוערת לכך היא כלי דם קטנים יותר אצל נשים בהשוואה לגברים.

התסמינים של מחלות לב בכלל, ושל התקף לב בפרט יהיו שונים במקצת אצל נשים בהשוואה לגברים. למשל במהלך התקף לב, עלולות הנשים להתלונן על עייפות, קוצר נשימה ואי נוחות. גם במחלות לב כליליות אחרות, התסמינים והסימפטומים יהיו, לא פעם, בלתי ספציפיים ויקשו על האבחון המהיר הנדרש, כמו למשל הרגשה של לחץ נפשי, בחילות, עייפות, כאבים בכתף ועוד.

בנוסף, במחקר שנערך בקרב נשים משוודיה ודנמרק, נמצא כי אחוז גבוה מנשים שחלו בסרטן שד ועברו הקרנות, לקו במחלת לב איסכמית.

אבחון וטיפול

מכיוון שידוע כי אצל נשים מחלות הלב מתלוות לתמותה גדולה יותר, והינן מסוכנות יותר, יש צורך באבחון טרם התפתחותה של הבעיה. אולם, בדיקות שיגרה, כמו אנגיוגרפיה, לא יגלו את המחלות החסימתיות מהן סובלות הנשים.

חלק מהאבחון חייב להתייחס למצבן המיוחד של הנשים הנמצאות בקבוצת סיכון, כמו למשל נשים בעלות סוכרת הריונית, יתר לחץ דם, שחלות פוליציסטיות ועוד. כיום, קיימות מרפאות מיוחדות עבור אבחונן של נשים, בכדי לנסות להבין ולייחד את מצבן הספציפי.

הטיפול במחלות הלב חייב להיות מידי, ולשם הצלה. על האישה להגיע בדחיפות לבית החולים, בכדי שהיא תוכל להיות מטופלת באמצעים החדשניים ביותר.

מכיוון שהטיפול בזמן המקרה לפעמים אינו מספק, נעשים מאמצים רבים בכדי לנסות למנוע מקרים אלה של מחלות כליליות, כמו למשל על ידי עידוד פעילות גופנית ושינויים התנהגותיים כמו הרזייה ומניעת השמנת יתר אשר עשויים לשמור על מצבן של הנשים.

בנוסף לכך, עשויות הנשים להיות מטופלות בתרופות נוגדות לחץ דם, היפרליפידמיה ועוד. ישנם מצבים כי הטיפול המומלץ לנשים הינו טיפול הורמונלי, תחליפי לאסטרוגן. טיפול זה עדיין נדון ונמצא במחלוקת בין המחקרים השונים, ונדרשות הוכחות נוספות בכדי לאמת אותו.

אולי יעניין אותך גם:

חוקרים בדקו האם מי שעבר התקף לב חשוף יותר לסרטן והתוצאות מפתיעות

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!