טיפול במחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלות לב הן מחלות קשות ביותר הדורשות בדרך כלל טיפול מיידי. ללא טיפול בלב, יכולת אספקת הדם לגוף נפגמת ועלולים להיגרם סיבוכים ארוכי טווח לגוף וללב עצמו.

הטיפול במחלות הלב מתבסס על פי סוג מחלת הלב שאובחנה ומתבצע על ידי ניתוחים, צנתורים, התקנת קוצבים, השתלת לב וסוגים נוספים של טיפולים. בנוסף, כמעט כל חולה לב עובר טיפול תרופתי באמצעותו מקלים על הלב, מורידים את לחץ הדם ומפחיתים את הסימנים האחרים וכן מסתייע בטיפולי הרפואה המשלימה, אשר תורמים לחיזוק הלב.

ניתוחי לב

האפשרות האגרסיבית ביותר לטפל בלב הוא על ידי ניתוח לב פתוח. בניתוח זה פותחים את החזה, חושפים את הלב ומטפלים בחלקים הפגועים. בניתוח זה ניתן לטפל בבעיות אנטומיות שונות, מומים מולדים, הפרעות מסתמים ובעיות נוספות. בין ניתוחי הלב השונים ניתן למצוא:

  • ניתוח מעקפים – באמצעותו מטפלים במחלת לב כלילית ואיסכמית בה נגרמת חסימה של עורק כלילי ואבדן אספקת דם לשריר הלב. במהלך ניתוח זה "עוקפים" את העורק החסום על ידי השתלת עורק אחר ובכך מחזירים את אספקת הדם לרקמה.
  • תיקון מומים – תיקון של מומים בלב מתבצע בזמן ניתוח לב פתוח. ניתוח זה אופייני בעיקר בילדים ובו מתקנים את ההפרעות האנטומיות שנגרמו בגלל התפתחות עוברית לקויה.
  • החלפת מסתמים – ניתוח נפוץ במהלכו מחליפים מסתם בלב שנמצא באי ספיקה. בעיות מסתמיות יכולות לנבוע מדליפה של המסתם או מהיצרות פתולוגית, ובאמצעות ניתוח ניתן להחליף את המסתם הפגוע.
  • תיקון מפרצת – מפרצת באבי העורקים היא בעיה מסכנת חיים, ותיקון המפרצת חיוני ומציל חיים.

צנתורים

האפשרות המודרנית יותר לטפל בבעיות לב ובמיוחד במחלת לב כלילית היא צינתורים. הצנתור הוא פרוצדורה שכיחה ביותר בה מכניסים צנתר דרך עורקים בירך או ביד ובאמצעותו מגיעים אל הלב ומטפלים במגוון בעיות. (למידע נוסף: ההבדל בין ניתוח מעקפים וצנתורי לב).

באמצעות הצנתר ניתן להזריק חומר ניגוד המספק מבט על זרימת הדם בעורקים השונים ומאפשר אבחנה של חסימה או של מומים אחרים. לאחר מכן, ניתן לטפל בבעיה על ידי פתיחת כלי דם וטיפולים נוספים. בין הטיפולים האפשריים במהלך צנתור:

  • פתיחת כלי דם חסום – הטיפול השכיח ביותר המתאפשר על ידי התקנת סטנט ששומר על כלי הדם פתוח. באמצעות הצנתור מחדשים את זרימת הדם ללב ומונעים את החמרת המצב.
  • תיקון מומים – בשנים האחרונות מתקנים מומים בלב שונים על ידי צנתור. באמצעות מכשור מיוחד ניתן לתקן מומים פתולוגיים ולהימנע מניתוח פתוח.
  • החלפת מסתמים – כיום ניתן גם לבצע פרוצדורות להחלפת מסתמים באמצעות צנתור. טיפול זה הפך לשגרתי יותר בשנים האחרונות ובא להחליף ניתוחים שונים.
  • צינתור אבחנתי – פעמים רבות כאשר האבחנה אינה ברורה מבצעים צנתור אבחנתי, שמטרתו להדגים את זרימת הדם בלב. במידה ומתגלה בצנתור חסימת כלי דם ניתן לטפל בה באופן מיידי.

טיפול בהפרעת קצב

הטיפול הקבוע בהפרעת קצב מתבסס על שני טיפולים עיקריים:

  • התקנת קוצב – קוצב לב מאפשר את ניטור קצב הלב ושינוי האות החשמלי במידת הצורך. במקרים של ברדיקרדיה (קצב איטי) קוצב הלב יכול להביא להאצת הקצב ולעומת זאת במקרים של טכיקרדיה (קצב מהיר) הקוצב יכול להחזיר את הקצב לנורמה. למרות טיפול תרופתי יעיל, קוצב לב הוא פעמים רבות טיפול מציל חיים עבור חולים רבים הסובלים מהפרעות קצב מסכנות חיים.
  • אבלציה – טיפול בו צורבים את מסלול האות החשמלי ובכך מתקנים את הפרעת הקצב. במקרים שונים של הפרעת קצב, הטיפול באבלציה מאפשר לתקן את הפתולוגיה במסלול החשמלי ובכך להפסיק את הפרעת הקצב או להקל עליה.

טיפול נוסף במניעה וטיפול של מחלות לב הוא טיפול קלאציה, שזו טיפול אלטרנטיבי שמטרתו לפרק את השומן שחוסם את העורקים ומוציא אותו מהגוף. עם זאת חשוב להדגיש כי יעילותו של הטיפול עדיין לא הוכחה מחקרית.

אנשים שעברו התקף לב או אירוע לב כלשהו, נזקקים פעמים רבות לשיקום ולסיוע נפשי, המאפשר להם לצאת מהטראומה שחוו ולהמשיך לחיות חיים נורמאליים, ללא פחד. לטובת אנשים אלה עומדות זכויות חולי לב, אשר מסייעות להם בין היתר בחזרה לשיגרת העבודה, בקבלת אחוזי זכות, בפעילות שיקומית ועוד. כמו כן, במקרה שהטיפול במחלות הלב נעשה באופן שגוי ולקוי וגרם לפגיעה לחולה, ניתן לשקול הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

אולי יעניין אותך גם:

פתרונות נגישות ייעודיים לסובלים ממחלות לב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
נגישות לחולי לב
נגישות לחולי לב

מחלות לב הן מהמורכבות ביותר להתמודדות, גם מכיוון שהמחלות החמורות כרוכות בסכנת חיים מוחשית. אסור לשכוח שמחלות הלב טומנות בחובן פגיעה ממשית בשגרת החיים וביכולת

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!