חזרה לעבודה לאחר אירוע לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

הנושא של חזרה לעבודה או אפילו של שינוי עבודה לאחר אירוע לב מעסיק רבים מן האנשים אשר לקו בהתקף לב או שחלו במחלות לב מסוגים שונים. אנשים רבים חוששים לחזור למקום עבודתם ומתלבטים האם לשנות את תחום העיסוק. החשש מפני אירוע לב נוסף מעסיק רבים מהאנשים שלקו באירוע לב והם תוהים לגבי עתידם המקצועי והאישי.

החשיבות בחזרה לעבודה

חזרה למעגל העבודה לאחר אירוע לב, כמו התקף לב חשובה מאוד ואף קריטית לכל התהליך השיקומי שהאדם אמור לעבור. אדם עובד נחשב בעייני עצמו ובעייני החברה לאדם בריא ותורם לחברה, לעומת אדם ששוכב בבית ולא עושה מאום.

עצם חזרתו של אדם לאחר אירוע לב לשוק העבודה מסמלת את המעבר שלו מאדם חולה ונזקק לעזרת הזולת לאדם בריא ועצמאי. אנשים לאחר אירוע לב שחוזרים לעבודה חוזרים בעצם לשגרת חייהם הרגילה והמוכרת, הם משתכרים, הם מקבלים בחזרה את הביטחון העצמי שלהם והדימוי האישי יכול רק לעלות.

היבטים נפשיים

התחום הנפשי- רגשי תופס מקום נרחב בנושא ההחלטה לחזור לעבודה לאחר אירוע לב או לשנות את תחום העבודה. ממחקרים שנערכו בקרב אנשים לאחר אירוע לב התגלה כי המצב הנפשי מהווה גורם מכריע בנושא. מדובר במצב הנפשי של המטופל המשתקם, אך לא שלו בלבד.

גם למשפחה ולחברה הקרובה שסובבת אותו יש תפקיד מכריע בהחלטה. כאשר הסביבה הקרובה אופטימית, מעודדת ובעלת מוטיבציה גבוהה, האדם המשתקם חש זאת, הוא מקבל ביטחון ומוכן לעשות מאמצים לקראת חזרה לעבודה.

כאשר הסביבה חרדה מאוד ודואגת כל הזמן, כמעט ואין תמיכה, והאדם המשתקם יכול להיות חרד גם הוא, יכול לחוות דיכאון והוא חושש מאוד מחזרה למעגל העבודה בכל דרך שהיא.

מצב בריאותי וחזרה לעבודה

ישנם סוגים שונים של אירועי לב, של מחלות לב ושל ניתוחי לב, וכל אחד משפיע בצורה אחרת על היכולת הפיזית של המשתקם לחזור למעגל העבודה. גם סוג העבודות שאליהם רוצים לחזור משפיע מאוד על ההחלטה. אל עבודות משרדיות שאינן כרוכות בכל מאמץ פיזי או בלחצים ובמתחים ניתן לחזור במהירות רבה יותר מאשר אל עבודות שדורשות מאמץ פיזי ועמידה בלחצים.

ישנן הנחיות מפורטות בנוגע לחזרה לעבודה לאחר אירוע לב לפי מקרים שונים שמפורטים להלן:

  • אדם לאחר התקף לב ללא סיבוכים יכול לחזור לעבודה לאחר ארבעה שבועות שחלפו מאז ההתקף.
  • אדם שעבר ניתוח מעקפים יכול לחזור לעבודתו לאחר שבעה שבועות שחלפו מאז הניתוח.
  • אדם שעבר צינתור לצורך הרחבת העורק יכול לחזור לעבודה משרדית נטולת מאמץ פיזי או לחצים לאחר שחלף שבוע ימים. במידה והוא עובד בעבודת כפיים מאומצת הוא יכול לחזור לעבודתו לאחר שבועיים מאז הצנתור.
  • אדם לאחר ניתוח אבחנתי יכול לחזור לעבודתו לאחר יומיים עד שלושה ימים.
  • אדם אשר לקה באי ספיקת לב יכול לחזור לעבודתו רק אחרי שעמד במבחני לחץ מסוימים.

שינוי עבודה לאחר אירוע לב

אנשים שעברו אירועי לב נוטים לעשות שינוי בחייהם בכל המובנים, החל ממעבר לאורח חיים בריא יותר, שמירה על תזונה נכונה, פעילות גופנית ועד לשינוי תחום העיסוק ממה שעסקו בו קודם לכן.

רבים מהאנשים מעוניינים לחזור לעבודה, להיות אפקטיביים ולהתפרנס, אך מעדיפים לעשות זאת בדרך רגועה ושלווה יותר, ומכיוון שכך הם בוחרים לשנות את סגנון העבודה. למשל אנשים שעבדו לפני אירוע הלב בעבודות פיזיות לחוצות, בוחרים לעבוד בעבודות משרדיות ללא פעילות פיזית. רבים מהם עוברים הסבה מקצועית לשם שינוי תחום העבודה.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
אי ספיקת לב וקורונה
אי ספיקת לב וקורונה

אחת הסיבות העיקריות למורכבות של נגיף הקורונה היא שככל שהזמן חולף, נראה שסימני השאלה ביחס אליו רק עולים. גם לאחר אינספור מקרים, סטטיסטיקות מובהקות ומחקרים

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!