סימנים של התקף לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

קיימים מספר סימנים אופייניים להתקף לב:

  • לחץ בחזה – אחד הסימנים הטיפוסיים להתקף לב הוא הרגשה של לחץ בבית החזה. בזמן התקף הלב החולים מתלוננים על תחושת סחיטה של הלב והרגשה שמשקולת כבדה לוחצת להם על בית החזה. בניגוד למצבים אחרים, הכאב במקרים של התקף לב נמשך יותר ממספר דקות.
  • כאב מקרין לכתפיים, ידיים, גב, לסת ושיניים.
  • הופעת הכאב מתגברת עם הזמן – חולים העוברים התקף לב סובלים מאפיזודות של כאב שמתגברות ככל שהזמן עובר.
  • קוצר נשימה.
  • הזעה – במקרים רבים התקף לב מלווה בהזעה במצח ובשאר חלקי הגוף.
  • בחילה והקאות – תלונה אופיינית מאוד במקרים של התקף לב, אין לבלבל ולהתייחס אליה כאל תלונה של מערכת העיכול.
  • התעלפות והפרעה בקצב הלב – קיימים מקרים בהם התקף הלב גורם להתעלפות על רקע הפרעות קצב או הפרעה באספקת הדם לגוף.

סימנים שונים בין אדם אחד לשני

לא כל החולים העוברים התקף לב סובלים מאותם סימנים, וקיים שוני רב בסימנים המופיעים בין המטופלים. למרות שמקרים רבים של התקף לב דרמטיים מאוד, קיימים מקרים בהם מופיעים סימנים מינוריים ואף מקרים שונים בהם אין כלל סימנים.

בדרך כלל סימנים קלים מעידים על התקף קל, אך בכל מקרה יש צורך להגיע לטיפול מיידי. כמו כן, נשים נוטות לפתח סימנים קלים יותר ושונים מאשר גברים, ובמקרים אלו פעמים רבות מתאחרת אצלן האבחנה. הסימנים האופייניים בהתקף לב בקרב נשים מתבטאים בעיקר בתחושת צרבת, סחרחורת ובלבול ועייפות בלתי מוסברת. בהתקף לב שקט לעומת זאת, אין סימנים מוקדמים להתקף הלב.

אבחון התקף לב בצורה מקצועית

למרות שהסימנים להתקף לב אופייניים מאוד, הם אינם מאפשרים אבחנה מוחלטת אלא רק גורמים לחשד להתקף לב. האבחנה המקצועית והמדוייקת מתבצעת בבית החולים על ידי סדרת בדיקות:

  • אק"ג – בדיקת אק"ג מאפשרת לזהות שינויים בפעילות הלב שמעידים על התקף לב. זוהי בדיקה מהירה מאוד שנותנת תשובה באופן מיידי ומאפשרת לזהות כל פתולוגיה בפעילות הלב.
  • בדיקת דם לאנזימי לב – עליה באנזימי הלב מעידה באופן מדוייק על פגיעה בשריר הלב. כאשר שריר הלב נפגע הוא גורם לשחרור אנזימים כמו טרופונין ו-CPK, ועלייה באנזימים האלה מעלה את החשד להתקף לב.
  • צינתור – באמצעות הליך הצנתור ניתן לאבחן באופן המדוייק ביותר חסימה בכלי הדם הכליליים. במהלך הצנתור מוחדר צנתר אל הלב דרך אחד העורקים ברגל או ביד, ומזריקים חומר ניגוד על מנת להדגים את זרימת הדם בכלי הדם הכליליים. במידה ואכן יש חסימה, ניתן לפתוח אותה בקלות ולחדש את זרימת הדם.
  • טלרפואה – טלרפואה הוא שירות בו ניתן לאבחן תסמינים ולקבל ייעוץ רפואי בטלפון האם לפנות לבית החולים, או להסיר דאגה מליבכם.

מה קורה ברגעים הראשונים של התקף לב

התקף לב נגרם כאשר קריש דם גורם לחסימה באחד העורקים הכליליים, וכתוצאה מופסקת זרימת הדם אל שריר הלב ומופיעים סימנים שונים. ברוב המקרים, החולים סובלים מאי שקט והרגשה כללית רעה. לא תמיד הכאב מופיע, וביטוי כאב מתרחש בעיקר אצל חולים עם סכרת או אצל מבוגרים.

בסופו של דבר, רוב האנשים שעוברים התקף לב סובלים מכאב, הזעה, חרדה ואי שקט. בשלבים מאוחרים יותר, התקף הלב עלול לגרום להפרעת קצב מסכנת חיים ולדום לב. חשוב לזכור שהתקף הלב עצמו גורם לנזק לשריר הלב, אך בדרך כלל לא עוצר את פעולתו.

הפרעות הקצב שמתפתחות על רקע התקף הלב הן אלו שגורמות לדום לב ולמוות. אי לכך, חשוב לא להזניח את הכאב והסימנים המחשידים להתקף לב ולהגיע באופן מיידי לחדר המיון על מנת לעבור בירור מלא וטיפול במקרה הצורך.

חדש: תרופה לסוכרת מקטינה את הסיכון להתקפי לב

אולי יעניין אותך גם:

מחקר בדק ומצא: ניתן למנוע רבים מהתקפי הלב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!