הקשר בין שתיית בירה לבריאות הלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

הקשר בין שתיית בירה לבריאות הלבאף אחד לא צריך לסיים את לימודי הרפואה בשביל לדעת כי צריכה מופרזת של אלכוהול אינה מועילה לבריאות אלא להפך. עם זאת, במחקר חדש שהתפרסם לאחרונה נמצא כי צריכה של כוס בירה אחת ליום מקושרת עם שיפור המצב הבריאותי באופן כללי ועם שיפור בבריאות הלב באופן ספציפי. אין ספק שתוצאות המחקר המרתק שימחו את לבם של חובבי המשקה הזהוב והתוסס בכל רחבי העולם.

אודות המחקר

המחקר שבוצע על ידי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת הרווארד, נערך במשך עשרים וחמש שנה וכלל סך הכול 14,629 משתתפים. במחקר השתתפו נשים וגברים בגילאי ארבעים וחמש עד שישים וארבע. מנת אלכוהול הוגדרה ככמות המכילה ארבעה עשר גרם אלכוהול. מדובר על חצי ליטר בירה, קצת פחות משוט וויסקי או וודקה או כוס קטנה של יין.

את משתתפי המחקר חילקו החוקרים לשש קבוצות להלן:

  • אנשים שלא שותים אלכוהול – 42 אחוז מסך כול המשתתפים (19 אחוז מהמשתתפים דיווחו כי היו צרכני אלכוהול כבדים בעבר, אך כיום אינם צורכים אלכוהול כלל).
  • אנשים הצורכים שבע מנות של אלכוהול מדי שבוע – 25 אחוז מסך כול המשתתפים.
  • אנשים הצורכים בין שבע לארבע עשרה מנות אלכוהול בשבוע.
  • אנשים הצורכים בין ארבע עשרה לעשרים ואחת מנות אלכוהול בשבוע – שלושה אחוז מסך כל המשתתפים.
  • אנשים הצורכים לפחות עשרים ואחת מנות אלכוהול מדי שבוע.

במהלך המחקר שנערך כאמור במשך רבע מאה, 1237 נשים ו- 1271 גברים פיתחו אי ספיקת לב. השיעור הגבוה ביותר של המשתתפים שלקו באי ספיקת לבנמצא בקבוצת השתיינים לשעבר ואילו השיעור הנמוך ביותר נמצא בקרב הקבוצה שצרכה שבעה משקאות אלכוהוליים מדי שבוע.

מסקנות החוקרים

לפי ממצאי המחקר נראה כי גברים שצרכו שבעה משקאות אלכוהוליים מדי שבוע נהנו מהפחתה בסיכון לחלות באי ספיקת לב בשיעור של עשרים אחוז בהשוואה לגברים שנמנעו לחלוטין מצריכת אלכוהול ושנשים שצרכו שבעה משקאות אלכוהוליים בשבוע נהנו מהפחתה בסיכון לחלות באי ספיקת לב בשיעור של שישה עשר אחוז בהשוואה לנשים שלא צרכו אלכוהול כלל. הסיכון למוות מוקדם היה גבוה במיוחד בקרב המשתתפים שצרכו לפחות 21 משקאות אלכוהוליים מדי שבוע.

מהי אי ספיקת לב?

אי ספיקת לב היא מצב כרוני שבא לידי ביטוי בכך ששריר הלב לא מסוגל לעמוד בדרישה של הגוף לאספקת דם. מדובר על בעיה שכיחה מאוד הפוגעת בשני אחוז מהאוכלוסייה (מעל גיל 65 שכיחות הבעיה עומדת על 10 אחוז). בארצות הברית לבדה מדי שנה מתאשפזים כמיליון בני אדם בעקבות אי ספיקת לב וסך הכול הולכים לעולמם כחמישים אלף חולים כתוצאה מאי ספיקת לב.

האם משמעות הממצאים היא שמומלץ לצרוך שבעה משקאות אלכוהוליים מדי שבוע?

חשוב להבין כי למרות שלפי הנתונים המחקריים נראה כי לצריכה של שבעה משקאות אלכוהוליים מדי שבוע קיימת השפעה מגנה על בריאות הלב, הרי שעדיין אין משמעות הדברים כי מומלץ להתחיל לצרוך אלכוהול באופן קבוע.

הקשר שנמצא במחקר בין צריכה מתונה של אלכוהול לבין הפחתת הסיכוי לחלות באי ספיקת לב אמנם יציב ומובהק סטטיסטית, אך ככול הנראה ישנו מגוון רחב של גורמים נוספים המשפיעים על בריאות הלב.

מעבר לכך, ישנם מצבים רפואיים רבים שמושפעים מצריכת אלכוהול, כשבין היתר מדובר על מחלות כבד, מחלות ממאירות או מחלות עורקים למשל. כמו כן, האלכוהול הוא חומר ממכר ולכן כל עוד אתם לא צורכים אלכוהול באופן קבוע, אל לכם להתחיל לעשות כן כעת.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
התפקיד הקריטי של חיידקי המעיים בבריאות האדם

גוף האדם הוא מערכת אקולוגית מורכבת, שבה חיים כ-40 טריליון חיידקים, שרובם שוכנים במערכת העיכול. קהילת מיקרואורגניזמים זו, המכונה מיקרוביום, ממלאת תפקיד חיוני בבריאותנו וברווחתנו. מעבר לתרומתם החיונית לעיכול מזון וייצור ויטמינים, חיידקים אלה חיוניים לבריאותנו. בואו נבחן את התפקידים הקריטיים שלהם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!