תזונה מומלצת לחולי לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

תזונה נכונה הינה אחד הטיפולים החשובים ביותר לסוגי מחלות רבות ולמניעה של אחרות. בעולם המערבי נחשפים מרבית האנשים, החולים והבריאים, לתרבות השפע הכוללת בין השאר, מגוון מזונות מהירים, מעובדים ומלאי שומן ופחמימות ריקות.

אימוץ אורח חיים בריא מבחינה תזונתית הוא לפעמים קשה יותר ממה שנדמה עקב שפע הגירויים הנמצאים בסביבה. ההמלצות התזונתיות הכלליות הן לשמור על משקל תקין, להפחית שומנים וסוכרים במזון, ולהיות נדיבים באכילת פירות, ירקות, דגנים ושתיית מים.

עם זאת, לחולי לב לא מומלצות דיאטות הגורסות כי יש לדבוק בפריט זה או אחר, אלא עליהם לאכול ממגוון המזונות בכדי לענות על כל צורך פיזיולוגי. המזון מספק אנרגיה לגוף, ולכן יש לכלול בו את כל אבות המזון, מלחים וויטמינים הדרושים לפעילות תקינה. מחקרים רבים חקרו את השפעתה של התזונה על החולים במחלות לב, והעלו תוצאות מרשימות הן במהירות השיקום לאחר התקף לב והן במניעת התקפי לב חוזרים.

מטרות התזונה הנכונה לחולי לב

בשלב הראשון, אשר בדרך כלל יהיה שלב השיקום או שלב האשפוז המגיע לאחר התקף לב ראשוני, התזונה הבריאה והמאוזנת תתרום לחיזוקו של הגוף ולהקטנת סיבוכים פוטנציאליים. לאחר ההתאוששות הראשונית, התזונה מנסה להתמודד עם גורמי הסיכון אשר השפיעו מלכתחילה על הלב כמו שומנים וכולסטרול, יתר לחץ דם, סוכרת, עודף משקל ועוד. ההמלצות הכלליות הן למזון דל שומן, דל כולסטרול ודל מלח.

מזון דל שומן ודל כולסטרול, מטרתו היא לשפר את פרופיל שומני הדם אצל האדם החולה, ואילו תזונה דלת מלח (נתרן) נועדה בכדי להוריד את לחץ הדם ממנו האדם סובל. מעבר לכך, ישנן המלצות מיוחדות לחולי לב על פי התרופות שהם לוקחים.

למשל על אנשים אשר לוקחים מדללי דם להמעיט באכילת עלים ירוקים, ברוקולי, תרד, חלמונים וכבד. במקרה הצורך, יומלצו לחולה גם תוספי תזונה וויטמינים משלימים. מטרתה האמיתית של התזונה מתגלה פעמים רבות לחולה על פי תוצאות בדיקות הדם השגרתיות ושיפור במצב רוחו והרגשתו הכללית.

בנוסף לכך, במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת ברצלונה נמצא כי תזונה ים תיכונית הכוללת שמן זית, אגוזים, שקדים, דגים, ירקות ופירות טריים ועוד מסייעת למניעה של מחלות לב. במחקר אחר שנערך באנגליה נמצא כי תזונה צמחונית מקטינה את הסיכון לחלות במחלות לב.

מרכיבי התזונה הבריאה

מכיוון שמדעי התזונה הוא מדע המתפתח המתבסס על מחקרים שונים, הוא משנה את המלצותיו על פי עדויות מחקריות עדכניות. לכן, המומחים ממליצים על פריטים מסוימים מכלל התזונה, אשר מתאימים לחולי לב:

  • שמן זית – שמן זית הינו השמן הטוב ביותר, במיוחד כאשר הוא נכבש בכבישה קרה. עם זאת, ממליצים המומחים לצרוך ממנו ומשמנים אחרים, בכמויות מוגבלות, בדומה להמלצות בדבר מזונות שמנים אחרים. מינון מופרז בשמן זית עלול לעלות את רמות הכולסטרול.
  • עגבניות – עגבניות והמזונות הנעשים מהן (קטשופ, רטבים ועוד) הינם מומלצים בכל צורה שהיא. העגבניות, אשר מכילות לייקופן, טובות נגד נזקי החימצון בגוף  ורמות כולסטרול גבוהות.
  • פלבנואידים – מרכיבים אלה הם נוגדי חימצון אשר קיימים ביין אדום, פירות יער, תה ירוק, בצל, תפוח ועוד. למרות ההמלצות על שתיית כוסות יין אדום שהיו נהוגות בעבר, כיום ידוע כי פלבנואידים הנמצאים במגוון מזונות נוסף, עדיפים להילקח ממזונות אלה ולא מיין הכולל אלכוהול אשר עלול לעלות את רמות הטריגליצרידים.
  • ביצים – רוב הכולסטרול המצוי בביצה נמצא בחלמון. עם זאת, מקור זה נחשב למקור כולסטרול ללא שומן רווי, ולכן בכדי לא להגיע למחסור בגוף, כדאי להשתמש במקור זה כמספק את כמות הכולסטרול המינימאלית אשר הגוף מזדקק לה.
  • בישול או אפייה – צורות הכנת המזון הללו בריאות באופן משמעותי יותר מאשר טיגון בשמן או מרגרינה אשר מלאים בשומן רווי ושומן טראנס.
  • אוכמניות – בשנים האחרונות נערכו לא מעט מחקרים אשר בדקו את הקשר בין אוכמניות למחלות לב. מחקר שנעשה לאחרונה מצא כי אכילת אוכמניות מדי יום, גרמה להפחתה ברמת הסיכון למחלות ולבעיות לב.

אולי יעניין אותך גם:

עוגיות טחינה משובחות ללא תוספת סוכר

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!