שוקולד מקטין את הסיכון להתקף לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

אחד מהמאכלים האהובים בעולם הוא השוקולד,שוקולד מקטין את הסיכון להתקף לב ומחקר חדש הראה שמלבד הטעם החלומי, לשוקולד סגולות רפואיות והוא יכול להפחית את הסיכון לפתח התקף לב ושבץ מוחי. מחקר חדש שבוצע בבריטניה והוצע בשנת 2011 בכנס הארגון האירופאי לקרדיולוגיה הראה שצריכת שוקולד מפחיתה בכ- 37% את הסיכון ללקות במחלות לב, ובכ- 29% את הסיכון לפתח שבץ מוחי.

החוקרים ביצעו מחקר מסוג מטה-אנליזה, ובו ניתחו תוצאות של 7 מחקרים גדולים שכללו בסך הכל 100 אלף אנשים. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת היוקרתי British medical Journal (BMJ).

מחקרים רבים על הקשר בין שוקולד לבריאות הלב

באופן פרדוקסלי, שוקולד שנחשב לאחד המאכלים המשמינים והמזיקים מבחינה רפואית הוכח כבריא ללב. מחקרים שונים שבוצעו בעבר הראו שהשוקולד משפר את הבריאות, בעיקר מאחר והוא כולל נוגדי חימצון ודלקת, אשר בעזרתם מוביל להפחתת לחץ הדם ומעלה את הרגישות לאינסולין.

הירידה בלחץ הדם מורידה את הסיכון להתפתחות מחלות לב איסכמיות (כמו התקף לב) ומחלות כלי דם אחרות (כמו שבץ מוחי) ואילו העלאת הרגישות לאינסולין מורידה את הסיכון להתפתחות סכרת. למרות ההוכחות המחקריות, עדיין לא נמצע המרכיב הביוכימי הנמצא בשוקולד וגורם לשינויים הפיזיולוגים המובילים לשיפור בתפקוד הלב.

מחקר – שוקולד בריא ללב

במחקר המדובר, שבוצע על ידי ד"ר אוסקר פרנקו וצוות חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג', ביצעו מטה-אנליזה ל-7 מחקרים חשובים בתחום. החוקרים עברו על הנתונים מהמחקרים השונים, עיבדו אותם והגיעו למסקנות מובהקות מבחינה סטטיסטית.

בכל מחקר, השוו בין שתי קבוצות של אנשים ללא רקע של מחלות לב – קבוצת המחקר שאכלה כמויות גדולות של שוקולד וקבוצת הביקורת שלא אכלה כלל שוקולד. מסיכום התוצאות, הוכח מחקרית שהשוקולד מוריד בצורה משמעותית התקף לב (ב-37%) ושבץ מוחי (ב-29%). למחקרים אלה מגבלות שונות, כמו העובדה שלא ידוע איזה שוקולד אכלו הנבדקים ומה היתה היענותם למחקר (לדוגמא, האם אכלו את הכמות שנדרשה מהם).

קחו בחשבון את כמות הקלוריות, השומן והסוכר

למרות הממצאים החיוביים של שיפור תפקוד הלב והפחתת מחלות כלי דם, חשוב לזכור שהשוקולד הוא אחד הגורמים המובילים להשמנה ולעליה בשומנים בדם ובכולסטרול. בכל חפיסת שוקולד של 100 גרם יש כ-500 קלוריות, וכמויות גדולות של שומן וסוכר.

הקלוריות המרובות מובילות כמובן להשמנה, הסוכר עלול להביא להתפתחות מחלת הסכרת ואילו השומנים תורמים באופן שלילי למאזן השומן והכולסטרול בגוף. ולכן, צריכה מוגזמת ולא מאוזנת של שוקולד עלולה כמובן גם להוביל להתפתחות מחלות שונות, ומעלה את הסיכון להתפתחות מחלות לב.

איך ליהנות מהמרכיבים הטובים של השוקולד?

על מנת ליהנות מהמרכיבים החיוביים של השוקולד, ולשפר את בריאות הלב בהתאם לתוצאות המחקר, יש לצרוך כמות מדודה של שוקולד מאיכות גבוהה. סוג השוקולד המומלץ הוא שוקולד העשיר בקקאו, הכולל מעל 60% קקאו. מסתבר שהקקאו הוא החומר הכולל את נוגדי החמצון אשר משפרים את בריאות הלב, ולכן ככל שכמות הקקאו בשוקולד גבוהה יותר כך הוא נחשב לבריא יותר.

מלבד זאת, ככל שכמות הקקאו גדולה יותר, כמות הסוכר והשומן שבשוקולד יורדת, ועל כן השוקולד הופך למשובח יותר גם מבחינה בריאותית. חשוב לזכור שכדאי מאוד לצרוך דווקא שוקולד מריר, הכולל כמויות קטנות של סוכר או לחילופין שוקולד נטול סוכר ובכך להפחית את הסוכר הנצרך כתוצאה מאכילת השוקולד.

מבחינת כמויות, ידוע שאין צורך בחפיסות שוקולד שלמות על מנת לשפר את בריאות הלב – מספיקות מספר קוביות ביום על מנת להביא להפחתה של הסיכון להתפתחות מחלות לב ושבץ מוחי. בדרך זו מרוויחים טעם טוב, בריאות ללב וגם לא משמינים.

ראו גם:
קרחות מעלה סיכון ומחלות לב

מחקר על ריפוי טרשת עורקים בעזרת זהב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
התפקיד הקריטי של חיידקי המעיים בבריאות האדם

גוף האדם הוא מערכת אקולוגית מורכבת, שבה חיים כ-40 טריליון חיידקים, שרובם שוכנים במערכת העיכול. קהילת מיקרואורגניזמים זו, המכונה מיקרוביום, ממלאת תפקיד חיוני בבריאותנו וברווחתנו. מעבר לתרומתם החיונית לעיכול מזון וייצור ויטמינים, חיידקים אלה חיוניים לבריאותנו. בואו נבחן את התפקידים הקריטיים שלהם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!