קרחים נמצאים בסיכון להתקף לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

קירחים ומחלות לבמחקר חדש אשר פורסם לאחרונה בכתב העת BMJ מצא שקירחים סובלים יותר ממחלות לב ביחס לאוכלוסיה הכללית. על פי החוקרים, קיים יחס ישר בין מידת ההקרחה ובין הסיכון למחלות לב, והם ממליצים להתייחס להקרחה הגברית כגורם סיכון למחלות לב בדומה לסוכרת, השמנה, יתר לחץ דם וכולי.

למרות ממצאי המחקר, הקשר בין הקרחה לבין מחלות הלב עדיין לא ברור, אך החוקרים מבינים שמחלות הלב לא מופיעות עקב נשירת השיער, אלא בגלל גורמים אחרים המובילים גם להקרחה.

המלצת החוקרים היא שאנשים הסובלים מהקרחה ידאגו להפחית את גורמי הסיכון האחרים למחלות לב ויקפידו לשמור על בריאותם, לבצע פעילות גופנית ולאכול בצורה נכונה.

סיכון למחלות לבביות ביחס למידת ההקרחה

על פי המחקר אשר בוצע על ידי חוקרים יפניים, הסיכון למחלות לב עולה ככל שמידת ההקרחה עולה:

  • אנשים המקריחים מהמצח ועד העורף נמצאים בסיכון של 69% יותר לפתח התקף לב לעומת שאר האוכלוסייה.
  • אנשים המקריחים במצח או בעורף נמצאים בסיכון של 52% יותר לפתח התקף לב לעומת שאר האוכלוסייה.
  • אנשים הסובלים ממעט הקרחה ("מפרצים") נמצאים בסיכון של 22% יותר לפתח התקף לב לעומת שאר האוכלוסייה באופן שאינו מובהק סטטיסטית.

ניתן להבין שככל שמידת ההקרחה משמעותית יותר, כך הסיכון לפתח מחלות לב עולה, ואנשים קירחים יותר נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב לעומת אנשים עם הקרחה מועטה.

הגורם אינו ברור

למרות שמחקר זה ומחקרים נוספים מראים את הקשר בין הקרחה ובין מחלות לב, הסיבה האמיתית לכך עדיין אינה ברורה ודורשת מחקר נוסף. ייתכן ומדובר בשינויים הורמונליים אשר גורמים להתקרחות ומגבירים את הסיכון למחלות לב, וכמו כן ייתכן וגורמי סיכון למחלות לב (כמו יתר לחץ דם וסכרת) משפיעים על החמרת ההתקרחות.

למרות שהגורם עדיין לא ברור לחלוטין, ידוע לחוקרים שהקשר בין התקרחות למחלות לב קיים באופן מובהק וזאת על פי איחוד תוצאות של 6 מחקרים גדולים (מטה-אנליזה) אשר כללו כ-37,000 גברים.

טיפול בקירחות לא מסייע להפחתת הסיכון

חלק מהאנשים חושבים באופן מוטעה שטיפול בהתקרחות על ידי תכשירים שונים (כמו מינוקסידיל) יכול למנוע התקפי לב מכיוון שהטיפול ימנע את ההתקרחות. על פי מומחים שונים, אין קשר בין מניעת ההתקרחות באמצעות שימוש בתכשירים שונים ובין מניעת מחלות הלב, ותהליך ההתמודדות עם המצב צריך להתבצע במישורים אחרים.

אמנם מניעת ההתקרחות יכולה לסייע מבחינה אסתטית ולעזור לשיפור הביטחון העצמי והחברתי, אך הסיכון למחלות לב יישאר דומה גם לאחר טיפול בהתקרחות.

המלצות לקירחים למניעת מחלות לב

על פי מסקנות המחקר, החוקרים ממליצים לקירחים להתייחס לעצמם כבעלי סיכון מוגבר להתקפי לב, בדיוק כמו מעשנים, אנשים עם יתר לחץ דם, סוכרת, רמת כולסטרול גבוהה בדם, השמנה, חוסר פעילות גופנית וכולי. אי לכך, על מנת למנוע מחלות לב מומלץ לקירחים:

  • ביצוע בדיקות – מומלץ לקירחים להגיע אל רופא המשפחה ולבצע בדיקות שונות לגילוי מחלות רקע וגורמי סיכון נוספים להתקף לב. הבדיקות השונות כוללות בדיקת לחץ דם, BMI, רמת סוכר בדם בצום, פרופיל שומנים בדם, ובדיקות נוספות המספקות מידע לגבי הסיכון למחלות לב. על פי התוצאות, רופא המשפחה ימליץ על תדירות המעקב ותחילת טיפול במידת הצורך.
  • תזונה נכונה, פעילות גופנית ושמירה על משקל – בשל הסיכון למחלות לב, ועל מנת לשמור על בריאות טובה יותר, מומלץ לכלל האוכלוסייה ולקירחים בפרט להקפיד על תזונה מופחתת שומן ועל שמירה על BMI מתחת ל-25. כמו כן, פעילות גופנית הוכחה כמפחיתה סיכון למחלות שונות ומסייעת לירידה במשקל ועל כן חיונית.
  •  הפחתת גורמי סיכון נוספים – מומלץ מאוד להימנע מכל גורם סיכון נוסף כמו עישון, שתיית אלכוהול, לחץ נפשי וכל גורם אחר אשר נחשב כמגביר את הסיכון למחלות לב.
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!