צינתור לב וירטואלי בטכנולוגיית CT

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

צינתור וירטואלי הוא בדיקת הדמיה לא פולשנית המאפשרת להדגים את מצב העורקים הכליליים באמצעות שימוש בטכנולוגיית CT (טומוגרפיה ממוחשבת). בניגוד לצינתור ה"קלאסי" המתבצע על ידי החדרת צנתר אל הלב וכולל פולשנות וסיכונים שונים, צינתור וירטואלי מתבצע בצורה "נקייה" וללא מעורבות פולשנית.

הצינתור הווירטואלי מתבסס על יכולת קרינת הרנטגן של מכשיר ה-CT להדגים את העורקים הכליליים ובכך לא דורש הכנה מוקדמת או התאוששות דרמטית. החיסרון הגדול של הצינתור הווירטואלי לעומת הצינתור הרגיל הוא העובדה שמדובר בבדיקה אבחנתית בלבד ולא ניתן לטפל בבעיה על ידי פתיחת החסימה והתקנת סטנט.

מתי מבצעים צינתור וירטואלי?

צינתור לב וירטואלי משמש לבדיקת מצבים שונים בלב בדגש על היצרות עורקים כליליים. זוהי כאמור בדיקה לא פולשנית שמשמשת בעיקר במקרים של סימפטומים לבביים לא מאובחנים כמו כאבי חזה או לאנשים עם חשד לסיכון להתקפי לב.

הצנתור הוירטואלי עדיף על הצינתור הרגיל כאשר מדובר באנשים הנמצאים בסיכון נמוך למחלת לב כלילית או כאשר לא ניתן לבצע צינתור בגלל סיבות שונות כמו הפרעה בקרישה או אי ספיקת כליות. כמו כן, צינתור לב וירטואלי מאפשר ביצוע מעקב אצל חולי לב לאחר צינתור או ניתוח מעקפים ובמקרים בהם חושדים בשינויים אנטומים של כלי הדם בלב.

ההבדל בין צינתור פולשני לצינתור וירטואלי

על מנת להחליט בצורה הטובה על הבדיקה המבוצעת יש להבין את ההבדל בין שתי הבדיקות המדוברות. הצינתור הפולשני כולל שימוש בצנתר המוחדר דרך אחד מעורקי הגוף (בדרך כלל העורק הפמורלי בירך) ובעזרתו מדגימים את זרימת הדם בעורקים הכליליים באמצעות חומר ניגוד.

במידה ואכן קיימת חסימה, ניתן לטפל בה באופן מיידי, לפתוח אותה באמצעות בלון ולהתקין תומכן. ועל כן, בדרך כלל יש צורך באשפוז להשגחה אחרי הצינתור ובשימוש במדללי דם ותרופות לשיכוך כאב. לעומת זאת, הצינתור הוירטואלי היא בדיקה שאינה פולשנית ומתבצעת על ידי בדיקת הדמיה פשוטה.

במהלך הבדיקה מוחדר לגוף חומר ניגוד דרך הוריד ולאחר מכן משתמשים בטכנולוגית ה-CT להדמיית עורקי הלב. זוהי בדיקה פשוטה הכוללת חשיפה מינימאלית לקרינה ואינה דורשת אשפוז או שימוש בתרופות.

בעוד הצנתור הפולשני כולל את היכולת לטפל בבעיית הלב באופן מיידי, הצינתור הוירטואלי הוא פשוט יותר, אינו פולשני ואינו דורש אשפוז, ועל כן בשנים האחרונות מעדיפים לפנות לשיטת הדמיה זו אצל חולים הנמצאים בסיכון נמוך ובמקרים רבים נוספים.

מהלך הצנתור הוירטואלי

הצינתור הוירטואלי כולל מספר שלבים ואורך מספר דקות בלבד.

  • לפני ביצוע הבדיקה, ייתכן והרופאים ירצו להאט את קצב הלב על מנת לראות את הלב טוב יותר, ולשם כך ישתמשו בתרופות ממשפחת חסמי בטא. השפעת תרופות אלה מופיעה לאחר כשעה, וכאשר קצב הלב יואט תועברו אל ביצוע הבדיקה.
  • בשלב הבא, יוחדר חומר ניגוד דרך הוריד שיאפשר לראות את כלי הדם הכליליים בצורה טובה יותר.
  • לפני ההגעה אל מיטת ה-CT תחוברו לאלקטרודות לניטור הלב במהלך הבדיקה.
  • הצילום עצמו אורך כ-15 שניות במהלכן קרני רנטגן מזוויות שונות יצלמו את החזה והלב. חשוב מאוד לעצור את הנשימה בזמן הצילום על מנת לאפשר צילום חד ומדויק ככל שניתן.
  • לאחר צילום התמונות הן מעובדות באמצעות תוכנת מחשב מיוחדת ובסופו של דבר מקבלים תמונה יפה שמדגימה את עורקי הלב הכליליים בצורה המאפשרת התקדמות באבחנה ובהערכת מצב הלב.
  • לאחר הבדיקה ניתן לחזור לשגרה באופן מיידי, לנהוג בצורה עצמאית ואף לחזור חזרה אל מקום העבודה.
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
נגישות לחולי לב
נגישות לחולי לב

מחלות לב הן מהמורכבות ביותר להתמודדות, גם מכיוון שהמחלות החמורות כרוכות בסכנת חיים מוחשית. אסור לשכוח שמחלות הלב טומנות בחובן פגיעה ממשית בשגרת החיים וביכולת

לקריאת המאמר »
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!