פעילות גופנית לאחר אירוע לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

לאחר אירוע לב אנשים רבים חוששים לחזור לפעילות גופנית, אך למעשה ההיפך הוא הנכון. מחקרים רבים מוכיחים כי פעילות גופנית מסייעת להחלמה, משפרת את איכות החיים והחשוב מכל מפחיתה את רמת הסיכוי ללקות בהתקף לב נוסף. כיצד חוזרים לפעילות בדרך הטובה ביותר ומהי סוג הפעילות המועדפת לחולי לב?

אירוע לב

אירוע לב משנה את חיי האדם מקצה לקצה. השינויים הכרחיים וחיוניים ומתמקדים בכל תחומי החיים- בתזונה, בנטילת תרופות, בקצב החיים (לחצים ומתחים), בהרגלי החיים (הפסקת עישון ושתיית אלכוהול) ובפעילות גופנית.

המעבר לאורח חיים בריא יותר, מתאפשר בין היתר אודות זכויות חולי הלב, אשר מאפשרות לחולים לשוב למקום עבודתם, לעבור פעילות שיקומית ולקבל הטבות מגופים ממשלתיים שעוזרות להם "לעמוד על הרגליים". אירוע לב הינו שם כולל למחלות לב שונות כאשר טרשת העורקים הינה הנפוצה מביניהן.

טרשת העורקים מתפרצת כתוצאה משרשרת של  גורמים אשר בסופם מתרחשים התקף לב, שבץ או אנגינה פקטוריס המביאים להפסקת זרימת הדם אל הלב ובהמשך למוות. משקל עודף מהווה אחד מאותם גורמים העלולים להוביל לטרשת העורקים ולכן תזונה נכונה ביחד עם פעילות גופנית מסייעים לשמירה על המשקל התקין ומפחיתים את הסיכון ללקות במחלות הלב השונות.

פעילות גופנית לאחר אירוע לב

בניגוד למיתוסים על התקפי הלב הטוענים כי פעילות גופנית לאחר אירוע לב עלולה להזיק, הוכח במחקרים רבים כי פעילות גופנית לאחר אירוע לב מסייעת להחלמה ומפחיתה את הסיכון ללקות באירוע נוסף. הפעילות הגופנית עוזרת להוריד במשקל או לשמור על משקל תקין, מורידה את רמת השומנים אשר בדם, מורידה את רמת הכולסטרול הרע שבדם ומעלה את רמת הכולסטרול הטוב, מסייעת להוריד את רמת הסוכר בדם ומפחיתה מתחים וחרדות.

לאחר אירוע לב מכל סוג, מומלץ להיוועץ עם הרופא איזו פעילות גופנית ניתן לבצע כבר מן היום השני בבית החולים. ניתן לבצע פעילויות גופניות רבות אשר המשותף לכולן פעילות אירובית המשלבת פעילות לב-ריאה בשילוב פיזיותרפיה לשיקום הלב.

סוגי פעילות גופנית

  • פעילות גופנית בבית החולים – חשוב להתחיל בפעילות גופנית מתונה מאוד ומשם, עם חלוף הזמן ובהתאם להוראות הרופא, להגביר את הכוח, האנרגיה, הזמן והמאמץ. ניתן להתחיל עם הליכות קצרות ואיטיות ברחבי בית החולים ותרגילי כוח במיטה בכדי למנוע את התנוונותם של השרירים והמפרקים של הגוף.
  • פעילות גופנית לאחר השחרור מבית החולים – עם השחרור מבית החולים מומלץ להעלות את זמן ההליכות אך לשמור עדיין על קצב איטי. ניתן לקיים בין 2-3 הליכות ביום כאשר השאיפה היא להגיע להליכה של חצי שעה עד 45 דקות, פעמיים ביום.
  • פעילות גופנית לאחר שלושה שבועות – בתום שלושה שבועות מיום האשפוז, מומלץ להירשם לאחד ממכוני שיקום הלב, שם בודקים את המצב הבריאותי הנוכחי ומתאימים תוכנית להמשך הטיפול העתידי. הבדיקות הרפואיות כוללות: בדיקת רופא קרדיולוג, א.ק.ג, מדידת לחץ דם ובדיקה בזמן מאמץ. על סמך הממצאים של הבדיקות תווים תוכנית גופנית אישית אשר מתאימה למסוגלות המטופל. מכוני שיקום הלב מפעילים חדרי כושר מסודרים בהם פיקוח בריאותי מלא במהלך הפעילות ומאמני כושר מומחים לעבודה עם אוכלוסייה אשר לה היסטוריה רפואית מתחום הלב. במכוני שיקום הלב שירותים נוספים כשל דיאטנית, פסיכולוגים ועובדים סוציאלים על מנת להעניק תמיכה בכל התחומים המרכיבים את מהותו של האדם- הגוף והנפש.
  • פעילות גופנית אירובית – עיקר הפעילות הינה פעילות אירובית עם דגש לשיפור סיבולת לב-ריאה ביחד עם תרגילים לחיזוק השרירים, הגמישות, הקורדינאציה ושיווי המשקל. סוגי הפעילות המומלצים הינם: אופניים, הליכון, ריצה שנמצאה במחקרים רבים כמאריכה חיים, אליפטיקל, טיפולי הידרותרפיה, חתירה ושחייה, בשילוב פעילויות מתחום הרפואה המשלימה כמו יוגה ומדיטציה.
  • פעילות גופנית יומיומית – היעד העיקרי על פי ארגוני הבריאות העולמיים הינו להביא את המטופל למסוגלות הגופנית המומלצת והיא- פעילות אירובית בקצב בינוני (כגון: הליכה, אופניים, שחייה וכדומה) למשך של מינימום חצי שעה, חמש פעמים בשבוע.
  • פעילות מינית לאחר אירוע לב – גם פעילות מינית נחשבת כפעילות גופנית, במיוחד עבור אנשים שעברו אירוע לב. רבים מהחולים, מהססים לחזור לפעילות מינית, מכיוון שהם חוששים מקבלת אירוע לבבי נוסף.

 

אולי יעניין אותך גם:

שיקום בבית לאחר התקף לב

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!