הקשר בין סוכרת ומחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

סוכרת היא מצב בו הגוף לא מתמודד כראוי עם הגלוקוז בדם, וגורמת לעליה ברמת הסוכר בדם. לסוכרת השפעות ארוכות טווח כמו פגיעה בראיה, אי ספיקת כליות, פצעים קשים ברגליים על רקע נוירופתיה היקפית ומחלות לב. מחלת הסוכרת כוללת שני סוגים:

  • סוכרת מסוג 1 – נקראת גם "סוכרת נעורים" ונגרמת בגיל צעיר על רקע הפרעה אוטואימונית שיוצרת נוגדנים שתוקפים את הלבלב. הגורם למחלה זו אינו ידוע. החולים בסוכרת מסוג זה מאזנים את רמת הסוכר על ידי שימוש באינסולין בלבד.
  • סוכרת מסוג 2 – מופיעה בגיל מאוחר על רקע השמנת יתר שמובילה לתנגודת הגוף לאינסולין. רוב המבוגרים הסובלים ממשקל גבוה סובלים גם מסוכרת מסוג 2, ואיזון הסוכר במחלה זו מתבצע על ידי שימוש בתרופות ורק בשלבים מאוחרים יותר באמצעות אינסולין.

עוד על מחלת הסוכרת, מחקרים חדשים ואפשרויות אבחון וטיפול באתר Myhealth – סוכרת

סוכרת מבוגרים

סוכרת מסוג 2 נחשבת לסוג של מגיפה עולמית, מכיוון שרוב האנשים המבוגרים סובלים גם מסוכרת ונאלצים לאזן את רמת הסוכר באמצעות תרופות. בניגוד לסוכרת מסוג 1, סוכרת מסוג 2 היא מחלה שניתן בהחלט למנוע, וקשורה באופן ישיר לאורח חיים לא בריא הכולל תזונה לא נכונה והשמנת יתר. הגורמים העיקריים לסוכרת מסוג 2 הם:

  • משקל גבוה – ככל שהמשקל עולה, התנגדות התאים לאינסולין גוברת וכתוצאה, רמת הסוכר בדם עולה. ולכן, ירידה במשקל מפחיתה את התנגודת לאינסולין ומשפרת את איזון הסוכר, ופעמים רבות יכולה אף לגרום להפסקת השימוש בתרופות.
  • רמת שומנים גבוהה בדם – רמה גבוהה של טריגליצירידים וכולסטרול בדם מגבירה את הסיכון להופעת סוכרת. במקרים רבים, הבעיה ברמת השומנים קשורה באופן ישיר לתזונה רווית שומנים, ושינוי התזונה לבריאה יותר חיוני על מנת למנוע את התפתחות הסוכרת.
  • חוסר פעילות גופנית – פעילות גופנית מגבירה את רגישות תאי הגוף לאינסולין, ועל כן משפרת את איזון הסוכר ודורשת מהלבלב להפריש פחות אינסולין. אנשים שאינם פעילים גופנית מגבירים את הסיכון להתפתחות התנגודת לאינסולין ולכן מועמדים לפתח סוכרת.

מחלות לב על רקע סוכרת

אחד מהסיבוכים ארוכי הטווח של הסוכרת הוא פגיעה בלב, וככל שהסוכרת נמשכת יותר שנים כך גוברים הסיכויים להופעת התקף לב או מחלת לב אחרת. סוכרת מגבירה באופן משמעותי את הסיכון להתקף לב וטרשת עורקים, ואנשים הסובלים מסוכרת לא מאוזנת נמצאים בסיכון של עד פי 5 לפתח מחלת לב איסכמית. בין היתר, חולי סוכרת נוטים לפתח תעוקת חזה המעידה על היצרות כלי הדם הכליליים ועל מצב לבבי רע.

טרשת העורקים על רקע הסוכרת

הגורם העיקרי למחלות לב אצל חולי סוכרת הוא התפתחות מוגברת של הרובד הטרשתי וצמצום קוטר כלי הדם. הרובד הטרשתי הוא משקע הכולל בעיקר כולסטרול שמצטבר על דפנות העורקים ועלול לגרום להיצרות כלי הדם ובסופו של דבר להביא להתקף לב. חולי סוכרת מפתחים מהר יותר את טרשת העורקים וסובלים מרובד טרשתי גדול יותר.

מניעת מחלות לב אצל חולי סוכרת

למרות הסיכון המוגבר של חולי סוכרת לפתח מחלות לב, הקטנת גורמי הסיכון האחרים יכולה להוריד את הסיכוי להתפתחות הסוכרת ואף לשפר את איזון הסוכר ולהוריד את הסיכוי לסיבוכים נוספים. במקרים של חולי סוכרת, חשוב לשמור על לחץ דם תקין, להפחית את רמת השומנים בדם ולהקפיד על פעילות גופנית מסודרת. כמו כן, תזונה נכונה המתאימה לחולי סוכרת וירידה במשקל חשובה ביותר ועוזרת מאוד לשפר את הסיכויים לשרוד. שינוי אורח החיים יפחית את הסיכוי לסיבוכים לבביים ובמקביל ישפר את איזון הסוכר ואף יכול להפחית את השימוש בתרופות.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!