מחלת לב איסכמית

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

איסכמיה היא מצב של חוסר חמצן לרקמה, ומחלת לב איסכמית היא מצב בו שריר הלב לא מקבל אספקת דם וחמצן מספקת. האיסכמיה עלולה להיגרם בגלל חסימה מלא או חלקית של העורקים הכליליים הגורמת לפגיעה קשה ולירידה ברמת החמצן בשריר הלב.

האיסכמיה עלולה להוביל לפגיעה בלתי הפיכה בשריר הלב ולמנוע את יכולתו העתידית להתכווץ ולהזרים דם. בין סיבוכי האיסכמיה ניתן למצוא התקף לב שמבטא חסימה פתאומית של אספקת דם ללב, אי ספיקה של המסתם המיטרלי, והפרעות קצב שנגרמות בגלל הפגיעה בשריר הלב וההפרעה למערכת ההולכה החשמלית.

הטיפול הנדרש במחלה האיסכמית הוא מיידי, וכולל את החזרת אספקת הדם לשריר הלב בדרכים שונות כמו תרופות למחלות לב, צינתורים ופעולות כירורגיות נוספות.

הגורמים למחלת לב איסכמית

מחלת לב איסכמית נגרמת לאחר שאספקת הדם לשריר הלב נפגעת, וזהו מצב הנגרם בדרך כלל לאחר חסימה חלקית בעורקים הכליליים. המחלה יכולה להיות פתאומית או הדרגתית בהתאם לגורמים לה:

  • מחלת לב כלילית – זוהי מחלה המבטאת חסימה של העורקים הכליליים על ידי פלאק טרשתי. במצב זה הזרמת הדם לשריר הלב נפגעת בצורה הדרגתית, כאשר לאורך הזמן פחות דם מגיע מהעורקים הכליליים אל שריר הלב. מחלת לב כלילית היא הגורם השכיח ביותר למחלה איסכמית ועלולה להוביל בעתיד להתקף לב.
  • קריש דם – אחד הסיבוכים של מחלת לב כלילית היא יצירת קריש דם כתוצאה מקריעת שכבת הפלאק הטרשתי. במקרה זה נגרמת חסימה פתאומית באספקת הדם ללב, מה שגורם להתקף לב. על מנת להימנע ממצבים כאלה, אנשים רבים משתמשים באספירין על בסיס יום יומי שמונע את יצירת קרישי הדם.
  • היצרות העורקים הכליליים – אפשרות פחות שכיחה לאיסכמיה זמנית היא היצרות העורקים הכליליים. במקרה זה נגרמת היצרות זמנית של העורקים שגורמת לאיסכמיה זמנית.

אבחון מחלת לב איסכמית

בעוד מחלת לב כלילית קיימת ברמות שונות כמעט בכל האוכלוסיה ואבחנה זו מתבסס בעיקר על סימנים וגורמי סיכון, אבחון מחלת לב איסכמית דורשת בדיקות שונות שמטרתן להוכיח את קיום האיסכמיה.

  • בדיקת אק"ג – הבדיקה הפשוטה והיעילה ביותר לאבחנת מחלות לב שונות, באמצעותה מעריכים את הפעילות החשמלית של הלב. במקרה של איסכמיה ניתן לראות שינויים בבדיקת האק"ג שדורשים בירור נוסף.
  • בדיקת אקו לב – בדיקה המאפשרת הסתכלות על האנטומיה של הלב במטרה לבדוק אזורים שנפגעו על ידי האיסכמיה. זוהי בדיקה פשוטה וזמינה שאינה פולשנית המתבצעת על ידי מכשיר אולטרסאונד ובאמצעותה ניתן לאתר בעיות לב רבות.
  • מיפוי לב – בדיקת מיפוי לב מאפשרת לזהות במדוייק את זרימת הדם לאזורים שונים בלב. בבדיקה זו משתמשים בחומר רדיואקטיבי באמצעותו ניתן לאתר אזורים בהם זרימת הדם ללב נפגעה.
  • צנתור אבחנתי – מאפשר את הבדיקה המדוייקת ביותר לכלי הדם הכליליים, ובאמצעות הצנתור ניתן לאתר חסימות ובעיה בזרימת הדם דרך הכלים הכליליים. בדיקה זו נחשבת לפופולארית ביותר, מכיוון שבמידה ונמצאה בעיה בזרימת הדם ניתן לבצע פרוצדורה פשוטה לפתיחת כלי הדם הפגוע והתקנת תומכן, המאפשר זרימת דם תקינה.
  • בדיקת מאמץ – אחת הבדיקות הנפוצות ביותר של חולי לב, המאפשרת לבחון את הלב במצבי קיצון. בזמן מאמץ, על הלב לתפקד ברמה גבוהה יותר, לפעום מהר יותר ולנצל את כל יכולותיו על מנת לספק דם לגוף. במצבים אלו, ניתן לאתר בדיוק את הבעיות באספקת הדם לרקמות ואת הפתולוגיות השונות בלב. במהלך בדיקת מאמץ ניתן לבצע בדיקות כמו אק"ג לבדיקת ההולכה החשמלית, מיפוי לב לבדיקת זרימת הדם ואקו לב לבדיקת האנטומיה של הלב.
מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!