מחלות שגורמות לבעיות בלב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מלבד גורמים מכאניים ווסקולאריים הגורמים לבעיות בלב על ידי חסימת כלי דם, קיימים גורמים נוספים העלולים לגרום נזקים ללב לטווח הארוך והקצר. גורמים זיהומיים כמו חיידקים, טפילים ווירוסים יכולים לגרום לנזק למסתמים, לכלי הדם או לשק הלב. כמו כן, מצבים אוטואימוניים שונים יכולים לגרום להתפתחות הפרעות בלב ולנזקים ארוכי טווח.

הגורמים למחלות לב, אשר נמנים על הגורמים הזיהומיים מתבטאים בדרך כלל על ידי חיידקים ווירוסים המדביקים את הגוף בדרכים שונות. לאחר ההדבקה, נודדים הפתוגנים אל הלב שם גורמים לנזק רב.

במקרים של מחלות אוטואימוניות, נוצר בדרך כלל קומפלקס אוטואימוני הגורם בעיקר לנזק למסתמים ולכלי הדם הקטנים. המחלות האוטואימוניות הן מחלות הגורמות לנזק כלל גופי, ובמקרים רבים אינן פוסחות על הלב וגורמות לו לנזקים שאף עלולים להביא לאי ספיקת לב.

עגבת

עגבת היא מחלת מין קשה הגורמת לנזקים רבים לטווח הקצר והארוך. בין הנזקים ניתן למצוא נזקים ללב, הכוללים דלקת קרום הלב ומפרצת של אבי העורקים. מלבד זאת, העגבת יכולה גם לגרום לפגיעה מסתמית וכתוצאה לנזקים קשים ביותר ללב.

קדחת שיגרונית – Rheumatic Fever

מחלה הנפוצה בעיקר בעולם המתפתח, הנגרמת על רקע תגובה אוטואימונית של הגוף לחיידק הסטרפטוקוק מקבוצה A. קדחת שיגרונית מתחילה בדרך כלל לאחר דלקת גרון חיידקית שגורמת ליצירת קומפלקסים אימוניים שמתיישבים על המסתמים והורסים אותם. כתוצאה, נגרמות בעיות מסתמיות שונות ואי ספיקת לב.

זוהי מחלה הנפוצה ביותר בין הגילאים 5-15, כאשר קיימת שכיחות גדולה של דלקות גרון. קיימת חשיבות אדירה למניעת המחלה, המתבצעת באופן פשוט על ידי לקיחת אנטיביוטיקה למשך 10 ימים. חשוב לזכור שבמקרה זה, תפקיד האנטיביוטיקה לא להקל על דלקת הגרון אלא למנוע את התפתחות המחלה הלבבית.

אנדוקרדיטיס

מחלה זיהומית הגורמת לפגיעה קשה במסתמים. זוהי מחלה הנגרמת על ידי זיהום חיידקי שבסופו של דבר מתיישב על המסתמים וגורם לפגיעה קשה ואי ספיקת לב. הזיהום החיידקי יכול להגיע מכל מקום, כמו מצחצוח שיניים, דקירת מחט ומצבים נוספים.

החשד לאנדוקרדיטיס מתחיל במקרה של חום שנמשך יותר משבוע בליווי אוושה חדשה. לאחר מכן יש לאשש את החשדות על ידי קריטריונים מתאימים. מבחינת הפגיעה הלבבית, אנדוקרדיטיס גורם לצברי חיידקים ושברי תאים על המסתמים, ועלול להוביל ליצירת קרישי דם שגורמים לשבץ, מחלות כליה ובעיות נוספות.

בשלבים המתקדמים של המחלה עלול להיגרם אי ספיקת לב, וזאת על רקע הפגיעה המסתמית. אי לכך, קיימת חשיבות גדולה מאוד לטיפול אנטיביוטי מהיר במטרה להפחית את נוכחות החיידקים על המסתמים ומניעת הנזק לטווח הארוך.

לופוס ומחלות אוטואימוניות אחרות

מחלות אוטואימוניות שונות כמו לופוס יכולות לגרום לנזק בלתי הפיך ללב. הנזק נגרם בדרך כלל על ידי תגובה אוטואימונית שיוצרת פגיעה לבבית קשה. מלבד לופוס, ניתן למצוא בין המחלות הגורמות את הנזק הלבבי מחלות רקמת חיבור, סוגים שונים של ווסקוליטיס או מחלות נדירות כמו גרנולומטוזיס על שם ווגנר.

זיהום נגיפי

קיימים מספר נגיפים שיכולים לגרום לנזק חמור ללב, כאשר הנגיף העיקרי הוא Coxsackievirus B המתבטא בדרך כלל בפריקרדיטיס. לאחר ההדבקה, הנגיף נודד אל הלב וגורם לזיהום היוצר נזק רב. קיימים נגיפים נוספים שגורמים למחלות לב שונות כמו נגיף אפשטיין בר (הגורם למחלת הנשיקה), חצבת, אדנווירוס ונגיפים נוספים.

שימוש בקוקאין

קוקאין או שימוש בסמים ממריצים אחרים יכולים לגרום נזק ארוך טווח ללב. הקוקאין גורם נזק לבבי קשה, ונחשב לאחד הסמים המזיקים ביותר למערכת הקרדיווסקולרית.

עוד על מחלות לב:

מחלת לב מסתמית

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!