מחלות חניכיים ומחלות לב

בריאות הלב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

מחלות חניכיים הם מצב נפוץ ביותר, אשר יכול לגרום בין היתר למחלות לב. מחלות חניכיים מתאפיינות בריח פה רע, דימום, ריקבון של השיניים וכאבים.מחלות חניכיים ומחלות לב

בשנים האחרונות פורסמו מחקרים שונים אשר טוענים שמחלות החניכיים גורמות גם למחלות לב. הגורם לקשר בין מחלות החניכיים ומחלות הלב עדיין אינו ברור, וככל הנראה הצטברות החיידקים והשינויים הדלקתיים המופיעים בדלקת החניכיים יכולים גם להשפיע על הסיכון למחלות לב. אי לכך, חשוב מאוד למנוע את דלקת החניכיים ולטפל בה ככל שניתן, על ידי שמירה על היגיינת פה וביקור סדיר אצל רופא השיניים והשיננית.

מחלת חניכיים כגורם סיכון למחלות רבות

בשנים האחרונות פורסמו מחקרים רבים אודות הקשר בין מחלות חניכיים ומחלות גופניות אחרות. על פי אחד המחקרים, מחלת החניכיים משפיעה בצורה דרמטית על הסיכון למחלות לב, והמחקר טוען שאנשים עם מחלות חניכיים נמצאים בסיכון למחלות לב כמו מעשנים (עישון כאמור ידוע כאחד מגורמי הסיכון החשובים למחלות חניכיים). מלבד זאת, אנשים עם מחלות חניכיים סובלים פי 3 משבץ מוחי ופי 4 מאוסטאופורוזיס, וככל הנראה מחלת החניכיים יכולה להשפיע גם על הסיכון לסיבוכי הריון.

יש לציין שמדובר בנתונים שהגיעו ממחקרים אפידמיולוגים, ונכון להיום לא ידוע הקשר בין מחלות החניכיים ובין התפתחות המחלות השונות. ניתן לשער שאחד הגורמים העיקריים להגברת הסיכון למחלות לב ולמחלות אחרות הוא הזנחה כללית. אנשים אשר מזניחים את בריאות הפה שלהם מזניחים גם אספקטים אחרים בבריאות שלהם, וסובלים לכן ממחלות רבות יותר.

הקשר בין מחלות חניכיים ומחלות לב

בשנים האחרונות ידוע שמחלות חניכיים מגבירות את הסיכון למחלות לב, אך הסיבה האמיתית לכך עדיין אינה ידועה. קיימות מספר השערות בנוגע לקשר בין מחלות חניכיים ומחלות לב:

  • הצטברות חיידקים – דלקות חניכיים מתאפיינות לרוב בהצטברות של חיידקים אשר גורמים להתפתחות הדלקת. חלק מהחיידקים, כמו החיידק Strep. Viridans יכול לעשות את דרכו מהחניכיים אל המסתמים ולגרום לדלקת במסתמים.
  • הגברת טרשת העורקים – מחקרים שונים מראים שדלקת החניכיים מגבירה תהליכים דלקתיים בכלי דם, אשר גורמים להחמרת טרשת העורקים. כידוע, טרשת עורקים גורמת בסופו של דבר להתקף לב ולפגיעה בפעילות הלב, ונחשבת לגורם הבולט ביותר למחלות לב.
  • עליה ברמת CRP וסמנים נוספים למחלה לבבית – בבדיקות דם של אנשים הסובלים ממחלות חניכיים מופיעה עליה בסמנים של מחלות לבביות, כמו לדוגמא CRP. מדובר בסמנים ביולוגיים אשר עליה ברמתם מופיעה במצבים רפואיים שונים ובין היתר במחלות לב. העליה בסמנים האלה יכולה אמנם להופיע גם ללא קשר למחלות לב, אך תומכת בטענה שאנשים עם מחלות חניכיים סובלים יותר ממחלות לב.

שיפור המצב לאחר טיפול בחניכיים

לאחר טיפול במחלת החניכיים ניתן לראות שיפור גם במצב הלבבי, והסיכון לפתח מחלה לבבית משמעותית יורד. מחקרים שונים הראו שלאחר שמטופלים עברו טיפול חניכיים והפחיתו את דלקת החניכיים, הסיכון למחלות לבביות ירד בצורה משמעותית.

טיפול במחלות חניכיים

ניתן להבין שהטיפול במחלת החניכיים והשמירה על בריאות הפה חיוניים להפחתת מחלות לב. הדרך הטובה והחשובה ביותר למניעת מחלות חניכיים היא שמירה על היגיינת פה, באמצעות צחצוח שיניים קבוע, שימוש בחוט דנטלי, שטיפות פה ותכשירים נוספים. לאחר שמחלת החניכיים כבר הופיעה, יש לטפל בה בהקדם אצל רופא השיניים על מנת למנוע את החמרת המצב. הטיפול המקובל למחלת חניכים קלה הוא טיפול הקצעת שורשים, בו מפחיתים את עומק כיסי החניכיים המופיעים בזמן הדלקת ובהם מצטברים החיידקים. במקרים קשים יותר, יש לבצע ניתוח לטיפול במצב.

מכון שיקום לאחר ניתוח לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב

המרכז לטיפול ואבחון בעיות לב מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון בעיות לב, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון בעיות לב במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
072-3341176
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!